sâmbătă, 12 iunie 2010

Weekend cu flori

Dalii:

Cand a fost mama la mine era doar un boboc interesant si acum iata ce fel arata.Mister rezolat pentru ca mama se tot intreba ce floare va fi.Cand o atingi pare uscata...cred ca e floare nemuritoare.Voi rupe una sa vad ce se intampla cu ea.

Gura leului este frumoasa,dar nu este preferata mea.In schimb imi place foare mult s-o fotografiez si am senzatia ca sunt cele mai faine poze cu flori.Vara aceasta am multe culori:





Flori...multe flori




Si una dintre muscate;cea mai harnica:

11 comentarii:

  1. Da, Catrinel, cea din poza a doua este imortelă sau floare nemuritoare. Sunt foarte interesante. :)
    Îmbrăţişări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Catrinel,florile tale mi-au bucurat sufletul!Daliile (pitice)mele inca stau sa "plesneasca" Anul trecut eu mi-am facut rasad si anul acesta am avut rizomi/tuberculi(?)si au format adevarate tufe.Am primit si din acelea duble,deja sunt de cca 70cm dar nu stiu de ce nu au boboci,cert este ca necesita tutori si multa,multa apa iar in locul unde i-am pus nu ajunge ploaia asa ca poate asta-i motivul pentru care le intarzie imbobocirea.Gura leului am trei tufulite de trei culori dar florile nu sunt minunate ca ale tale si ma refer la amploarea cu care...leul-si deschide gura!!! Serios,si frunzele sunt mai inchise la culoare..poate aparatul? mi-ai spus ca le dai ingrasamant,respectiv fertilizator - imi spui,te rog,de care si cum? Eu n-am folosit pana-n acest an substante chimice stimulatoare si nici n-am tratat fitosanitar mica mea gradina cu legume(exceptie facand la rosii si nici pe-acelea "ca la carte" de teama indepartarii de "eco").Constat,insa ca-i din ce in ce mai necesar si macar florile voi incerca sa le feresc de impostorii care nu le lasa sa ne incante(gen afide,paduchi de frunze,fainarea sau ruginii la trandafiri etc.)UUUUFFFF!Sunt in perioada de studiu,de informare, "ratacesc" pe blogurile pasionatiilor si-mi mai las cate-o "amprenta"...De alfel,observ ca (ne)intalnim si schimbam pareri de cele mai multe ori folositoare si placute.Sa ai o saptamana buna cu iubire-n toate,Mira

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru informatie noaptebunacopii.M-am gandit io ca dupa aspect asta trebuie sa fie.Te pupam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mira daliile au inflorit asa de devreme pentru ca nu am avut rabdare si am pus rasadurile in primavara mai repede.Ce-i drept in zona aceasta ne ajuta tare mult si temperaturile.In legatura cu gura leului...cred ca au asa multe flori pentru ca eu cand au crescut cam pana la 10 cm le-am ciupit varfurile si au facut mai multe ramurele,in loc sa creasca in inaltime.
    Ingrasamant nu pun decat la florile din ghivece si anume Agro pentru plante cu flori.Stimuleaza inflorirea si intr-adevar am observat diferente intre perioada cand am folosit ingrasamant si cand nu.La muscate pun tot Agro,dar special pentru muscate.Este lichid,se pun doar 25 ml la 2 l de apa si este economic.Eu nu am chiar multe flori si dintr-o sticla de 1 l jumatate cumparata anul trecut mai am si acum.Anul trecut ma costase 15 lei.Acum nu stiu cat o fi.
    In gradina pun doar gunoi de grajd in primavara si toamna.
    Inca nu am avut probleme cu impostorii asa ca nu am folosit inca substante chimice.
    Ehei!!!si eu sunt la inceput tare cu "gradinaritul"daca ii poti spune asa cand ai doar 3m pe 1m de gradinuta si multe plante in ghivece :))Ca si tine calatoresc pe internet sa aflu ce nu stiu si mai ales experimentez :DMi-ar fi placut sa am o gradina mai mare cu mai multe flori si chiar cu ceva legume,dar doar atat am si poate de asta le si bibilesc atat.Poate daca ar fi fost mai mare nu as fi avut destul timp sa le ingrijesc asa.
    Te pupam Mira si te mai asteptam pe la noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Catrinel,mamica lui Andrei, sunt sigura ca ai face fata si unei suprafete mai mari si asta pentru ca o pasiune inseamna dorinta de cunoastere si mult,mult suflet iar la tine par a deborda.Iti marturisesc ca si eu in fata casei am inceput cu ...1/3..De altfel am "mostenit" o parceluta oarecum portionata de-a lungul cailor de acces unde soacra mea incerca...ma rog,cateva pete de culoare intr-o curte in care piguleau pui,gaini si uneori tabarau nederanjant (pentru ea)si cele trei bivolite,vreo douazeci de oi si chiar porci,lucru care,in raitele mele ma contrariau teribil...Abia dupa "plecarea" ei(patru ani) am largit spatiile destinate apoi florilor si tufelor de trandafiri si am inceput sa privesc din cu totul alta perspectiva asa-zisa viata la tara reusind intr-o oarecare masura sa-i insuflu si jumatatii mele placerea de-a lua de la viata mai intai frumosul s-apoi materialul...Astfel ca de trei ani in curtea casei sunt numai iarba si flori,ce-i drept mai putin pretentioase,neindraznind inca experimente prea indraznete si un nuc devenit prea umbros si pe care,probabil va trebui sa-l mai "rarim".In ograda destinata "mai ieri" animalelor suntem la-nceputurile unui gazon...rustic(cam de 100mp) pentru ca e o zona mai pietroasa si ,ma rog,nu i-a venit inca "randul".Incontinuare se intinde livada(cca 300mp) cu pomi,unii prea batrani ca sa mai fructifice dupa asteptari,altii ,tineri,plantati de noi si de care incercam sa avem grija in mod "stiintific" - ha,ha,ha!Cam 70-80mp din livada am imprejmuit o gradinuta in care pe langa cativa pruni,cateva tufe de zmeura si capsuni(si acestia prea putin roditori)am straturi de "strict necesar"pentru sfarsiturile de saptamana petrecute aici...uite asa m-am incapatanat eu sa nu mai car de la piata si sa(-mi) arat ca (se)po(a)t(e)!Trebuie sa recunosc ca n-am fost prea incantata in urma primului demers dar in urmatorii ani am practicat de la-nceputuri intrega perioada vegetativa,de la insamantare,rasaduri,repicari(uneori partiale din lipsa de spatiu),plantare,ingrijire,cat mai ecologic desi dupa cum iti spuneam se pare ca nu prea mai ai satisfactii fara tratamente (fito)sanitare.Imi mplace sa ma documentez ,regretand ca "n-am facut-o" mai devreme.De3sigur ca ,cunoscand perfect diferenta intre practicant si profan mai dezertez,deziluzionata ca "nu-mi iese" cum peconizam dar revin cu speranta de-a deveni o profana-practicanta multumita!Pace-n suflet! Mira

    RăspundețiȘtergere
  6. Trebuie sa fie minunat acolo la tine.Legat de viata la tara...ce sa zic?Trebuie sa vrei un pic mai mult si reusesti sa traiesti mai frumos decat la oras uneori.Mie de exemplu singurul lucru care imi displace aici este faptul ca nu imi pot face prieteni.Sunt foarte vorbareata,comunicativa,dar aici nu imi permit luxul unor amice pentru ca barfa primeaza si nu e de mine.
    Livada avea si bunica mea.Era minunata vara.Regretul meu este ca nu am fost niciodata acolo cand pomii erau infloriti.Cred ca era o splendoare.Din pacate acu ceva vreme s-a dus bunica....si livada.
    Nu m-am documentat foarte mult in legatura cu gradinile ecologice,neavand gradina de legume.Imi inchipui ca este mult mai greu sa obtii rezultate ideale fara substante chimice si nu ma refer la prostiile ce le baga astia sa creasca mai repede,mai mari,mai frumoase,...mai fara gust.Ci ma refer la substantele de baza de genul ingrasamintelor mai...usurele,substantele pentru buruieni...
    Sunt sigura ca te descurci minunat si daca nu esti deja,sigur vei fi...cum spui tu:o profana-practicanta multumita :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Catrinel,tocmai pentru ca n-am cu cine relationa nu locuiesc permanent "acolo" doar "locuinta mea de vara,e la tara"! Am prins drag,recunosc,tragand de mine,uneori mi se-ntampla si acum sa n-am chef de prea multa liniste ( si eu sunt comunicativa)dar apoi incerc sa ma mobilizez si-o iau la sanatoasa gandind ca-n lipsa mea napadesc buruienile carora nu stiu daca le-as mai face fata...Astazi nu sunt in apele mele,am gatit si iata-ma lenevind in fata monitorului desi sunt perfect constienta ca dupa ploile astea razlete ar trebui "miscat" pamantul.Mda,sunt suparata si gata!Dar cui ii pasa? Asa-i ca-s buni (si)prietenii virtuali? Iar daca sunt si din aceia iubitori de frumos,te bucuri de parc-ar respira in tandem cu tine...ce iluzie! Mira

    RăspundețiȘtergere
  8. Mira pentru mine prietenii virtuali de o lunga perioada de timp sunt minunati.Internetul si virtualul au avantaje si dezavantaje.De cand mi-am facut blogul am "cunoscut" persoane minunate,de care fara sa imi dau seama cum, am ajuns sa ma atasez;din cand in cand sa ma intreb daca le este bine;daca nu apar o perioada pe aici sa ma intreb si sa imi fie teama ca s-a intamplat ceva(cum e si cazul tau).Internetul iti ofera posibilitatea sa legi o prietenie fara bariere,dar ciudat ...sa ai si dezamagiri.
    De ce esti suparata?E doar vremea sau ai patit altceva?
    Te imbratisam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu,Catrinel,vremea-i superba si insoritul imi ridica moralul - usor "inclinat",si nu spre visare...Sa-ti fie mai bine!Mira

    RăspundețiȘtergere
  10. Mira sper sa iti fie bine din nou cat mai repede si oricare ar fi problema sa aiba rezolvare si sa ti se ridice moralul la maxim.Te sarut cu drag!O seara linistita si frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere