sâmbătă, 18 septembrie 2010

Gradinita

Toamna aceasta directorul scolii a venit cu propunerea sa preiau eu gradinita din sat.Doamna educatoare,care era cadru calificat a plecat pentru ca acum este doar jumatate de norma si oricum salariile s-au redus drastic.Am acceptat.Inca nu pot sa va spun daca am facut bine sau rau...probabil imi voi da seama in timp.E foarte greu pentru ca materiale didactice nu prea am,de fapt nu am deloc,este total nou pentru mine din toate punctele de vedere si copilasii sunt mici.Mi se pare mult mai simplu sa lucrez cu cei mari.De cand am acceptat postul mi s-au lungit ochii precum coarnele la melc tot cautand informatii,materiale,solutii sa ii atrag si chestii de astea.
Deocamdata mi se pare dificil,dar poate in vreo doua saptamani ma dezmeticesc,imi dau seama cum sa ma organizez mai bine si voi nutri altfel de sentimente.
La gradinita am 7 copii din grupe diferite.Sunt frumosi,dornici sa faca lucruri multe si noi si foarte energici :)
M-am gandit ca daca tot sunt educatoare sa il iau si pe Andrei cu mine la gradinita sa mai socializeze,noi neavand nici un copil prin apropiere cu care sa se joace.In prima zi totul a fost ok,copilul ascultator,nu deranja nici un copil,se juca frumos.A doua zi insa a venit la gradi un copil de varsta apropiata cu Andrei si cupilul s-a dezlantuitt.Nu il lasa sa se joace cu nici o jucarie, a fost cam brutal,lucru pentru care a fost pedepsit destul de aspru.Nu-mi permit,din dorinta de a-l avea langa mine si de a-l elibera pe taica-su de statul cu el doua ore jumatate,sa ii deranjez pe ceilalti copii.Zilel urmatoare copilasul nu a venit pentru ca bunica nu l-a putut aduce si a fost cat decat bine.Cred totusi ca spre sfarsitul saptamanii s-a plictisit ca nu prea puteam sa il mai tin in frau.A cazut si si-a facut un cucui;in timp ce ma ocupam de un alt copil s-a bagat la leagan si l-a lovit un baietel de i-o invinetit ochiul...ce mai?...o fericire.Ma gandesc sa il duc mai rar la gradinita si in special in zilele in care vom picta sau vom avea activitati ce necesita mai multa atentie din partea mea sa il las acasa.
Majoritatea copiilor sunt la grupa pregatitoare si cum imi place sa imi fac treaba bine,indiferent daca imi place sau nu,voi gasi solutia cea mai buna pentru ceilalti copii,pentru mine,sos si Andrei.Pana la urma este vorba doar de doua ore jumatate pe zi si desi sosul nu va fi incantat va trebui sa faca pe super nanny :)) macar cateva zile pe saptamana.
Si acum poze cu "gradinarul" cel obraznic.
Prima zi...la 8:30(pentru ca la 9:30 incep orele,mami trebuie sa ajunga mai devreme si chiar daca drumul e scurt,e plin de curiozitati si lucruri interesante de cercetat)plecam:

Sunt pregatit.Am "Tzuste(ratuste) in spatele meu" si car pachetelul si l-am luat si pe urs sa nu se plictiseasca singur acasa.

Sunt acum la "ghilitza"(gradinita)...inca sunt copil cuminte;)


In sfarsit spre casa..."vad celu pisica,mami!"(vad soricelul si pisica-Tom si Jerry)

Eu:Andrei!Stai sa iti faca o poza mami.Hai zambeste!
Andrei:

Cam asta-i cronica legata de gadinita deocamdata.
Daca aveti idei cum as putea impaca si capra si varza :)va ascult,mai bine zis va citesc;)
Pupici!Va dorim un week-end minunat!
Va oferim si niste floricele de la noi din gradina.

6 comentarii:

  1. ioiii ce interesant, andrei la gradi. sigur se va acomoda bine.
    frumoase si florile

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioiiii...si tu ai daliile alea "mingea de foc" , superbe! :)
    Cat despre gradinitarul cel voinic , mamico si doamna educatoare , te intreb si eu : cand ai vazut tu baba frumoasa si copil cuminte? :-)))))
    Las' ca se va obisnui incetul cu incetu.Problema este sa poti tu sa te detasezi si sa il consideri ca pe oricare alt elev de al tau si nu ca pe Andruska cel nazdravan de mami Catrinel! Asa ca ia flacaul la gradi si lasa-l sa faca si cucui , ca altfel nu-i flacau... :-))))
    Va tzuc si spor la gradinita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Grija mea vine din teama ca ceilalti copii sa nu se sature pana peste cap de Dei.celor mai multi nu le conine ca Andrei nu ii lasa in pace.Mi-e teama ca ei sa nu se simta nedreptatiti si parintii sa se gandeasca ca ii neglijez si ma ocup doar de Andrei ca doar stiti cum se pune problema.
    @VEronica multumesc!
    @Ana florile acelea sunt un soi de carciumarese.
    Ma detasez usor ca nu sunt foarte impresionata de tafnele lui Dei.Va tzucam si noi!
    @Stargates stiu ca e nevoie de rabdare.De abia astept sa fie Andrei flacau mare si frumos ca fiul tau!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea, în primul rând, felicitări pentru noul tău post. Să fie cu noroc! Apoi, în ceea ce priveşte adaptarea lui Andrei, e mai dificil, din câte spui. Şi, pe undeva, era de aşteptat. Din câte înţeleg, este obişnuit numai cu voi şi, în general, cu adulţii. Probabil este gelos şi, din cauza asta, a reacţionat aşa. Va fi dificil pentru el să te privească altfel, decât ca pe mami a lui care are grijă şi-l iubeşte numai pe el. Pe de altă parte, s-ar putea să se "rupă" foarte greu de tine, de voi şi dacă ar avea o altă educatoare. Eu ştiu mai bine ca oricine. Victor este, acum, în grupa mare şi tot greu s-a reacomodat greu cu începerea unui nou an. Mai fă nişte teste şi sunt convinsă că vei lua hotărârea cea mai bună. Îţi doresc multă baftă! Te îmbrăţişez, cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Adela!Si eu te imbratisez si sper ca Victor sa profite cat mai mult de gradinita.

    RăspundețiȘtergere