duminică, 27 martie 2011

Ieri ...

... ne-am petrecut prima parte a zilei in curte . Am profitat din plin de ziua calduta . Astazi vremea a revenit la capriciile ei si este mohorat .
Andrei s-a bucurat foarte mult ca a putut sta cateva ore afara . El s-a jucat si eu m-am putut ocupa de mica mea gradina si de jardiniere .
E ciudat ... de cand m-am lasat de fumat racesc foarte repede la plamani sau gat ; lucru care inainte nu mi se intampla . Ieri doar un pic a batut vantul , iar eu acum sunt ragusita si ma ustura in gat . In plus din cauza statului in casa de atata timp am cam pierdut din antrenament si acum am febra musculara peste tot : ceafa , maini , picioare , spate ...
Sotul meu a facut chiftele dintr-o gasca salbatica ce o aveam prin congelator si eu mi-am vazut linistita de treaba pe afara .
Am sapat , am curatat si am pregatit gradina pentru plantute . Pentru ca unul din trandafirii pitici statea prea inghesuit l-am scos si l-am mutat . Am constatat cu placere ca erau de fapt doi asa ca i-am despartit si i-am plantat in locuri diferite . Astazi unul din ei si-a revenit si nu mai are frunzele pleostite .
Am hotarat ca in gradina mica sa pun doar capsuni si cateva narcise galbene , asa ca am mutat capsunii rataciti prin cealalta gradina . Am curatat capsunii de frunze uscate si de tot ce nu trebuia sa fie pe acolo . Am plantat narcisele galbene si astfel am incheiat cu gradinuta mica . Anul acesta nu vor inflori pentru ca ar fi trebuit puse toamna , dar la anul sigur voi avea flori parfumate .
Aici sunt capsunile de anul trecut , care cica sunt cataratoare . Nu au facut pana acum fructe , dar eu tot mai sper . Andrei mi-a propus ieri sa stam langa ele "de paza"  pana ies fructite rosii .


Aici am pus capsunile din cealalta gradina . Sunt dintr-acelea care fac capsuni din primavara pana in toamna . Au facut anul trecut vreo cateva fructe si nu am apucat sa gust caci Andrei era cu ochiul pe ele si le-a mancat el pe toate.


Caprifoiul a inverzit . Sper ca anul acesta sa faca mai multe flori . Anul trecut a facut doar cateva si cand treceam pe acolo le simteam mirosul dulceag . Arata foarte frumos si au un miros extraordinar . Imi pare rau ca singurul loc in care l-am putut pune a fost langa tarcul cainelui . Eu as fi preferat  sa il plantez langa bancuta unde stam vara caci alunga si tantarii  - nu ca am avea probleme foarte mari cu ei, dar acolo nu am deloc pamant . Oare creste bine intr-un ghiveci mai mare ? Nu prea cred .



Aici am pus niste narcise albe . Tot la anul vor face flori . Imi plac mai mult decat cele galbene , desi prefer mirosul celor din urma .

Am plantat si niste lalele . Nu stiu ce culori sunt caci le-am primit de la femeia de serviciu de la scoala , iar ea in gradina le are amestecate . Tot de la ea am luat si crin de toamna . Imi plac frunzele lui mari si foarte decorative . Florile sunt albe si au un miros acrisor . L-am pus intr-un ghiveci incapator pentru ca in gradina ar fi ocupat prea mult spatiu .
Am riscat si am semanat celelalte flori . Semintele le-am strans anul trecut de la florile care mi-au placut mai mult . Acum este din nou frig si a inceput sa ploua . Nu stiu cat de bine le va fi semintelor mele . Voi vedea ce o iesi .
Am curatat trandafirii pitici si levantica , obtinuta anul trecut din seminte . Poate anul acesta face si flori . De abia le astept caci imi place foarte mult mirosul si aspectul buchetelor cu flori de lavanda .


In spatele lavandei dupa gardutul acela mic am leusteanul si vreau sa mai pun patrunjel si niste marar - o bucatica mica de gradina cu plante aromatice . Unde se vad scandurile am pus cativa bulbi de gladiole .
Si in jardiniere am semanat niste flori , caci la muscate am renuntat . In fiecare an din cauza ca nu aveam unde le pune iarna mureau , asa ca le-am dat .
Eu nu va zic ca eu procedez corect si asa trebuie facut , va prezint doar ce si cum fac eu .Cine stie ? Poate va vin idei si voua . Gradina mea mai degraba este o mare jardiniera si nici experienta prea mare nu am , dar iubesc foarte mult florile si o curte fara ele imi da senzatie de curte parasita . Chiar daca este mica eu lucrez la ea cu daruire , cu drag si sunt multumita ca am cu ce imi clati ochii cand ies pe usa in curte din primavara pana in toamna .
Tot ieri dupa ce am terminat curatenia am facut pentru Andrei un hanorac dintr-o bluza de a mea pe care nu o purtam .
 Sunt foarte multumita . Simt ca imi este din ce in ce mai usor cu masina de cusut si parca lucrez mai bine si mai frumos . Pana si sotul m-a laudat ... asta inseamna ceva caci el de obicei este foarte critic .
De asta imi plac mie sambetele ; nu am cand sa ma plictisesc .

4 comentarii:

  1. ai fost foarte harnicuta. sa ai o duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim ! La fel va dorim si voua !

    RăspundețiȘtergere
  3. Harnicutilor....Abia astept sa vad florile...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu ! Mi-e asa de dor sa vad verde in gradina !

    RăspundețiȘtergere