marți, 24 mai 2011

Batranete...

De Constantin si Elena v-am spus foarte putin despre bunica mea. Noi, nepotii ii spuneam mamaia, iar stranepotii bunica. Atunci mi-am dat seama ca nu am nici o poza cu ea si verisoara mea parca mi-a citit gandurile si mi-a trimis-o.
I-am explicat lui Andrei ca ea este bunica mea, iar el mi-a zis: "Asta nu e bunicaaa taaaa! Asta e un baba!". M-a amuzat. Ce stie el micutul? Imi pare rau ca nu va pot reda prin scris intonatia lui, caci de fapt asta era mai comic.
Inainte de a muri am rugat-o sa se intareasca sa astepte sa ma vada si pe mine la facultate. Eu sunt cea mai mica dintre nepoti. Mi-ar fi placut sa ma vada acum. Stiu sigura ca i-ar placea ce am realizat si l-ar iubi pe Andrei foarte mult, cum de altfel ne-a iubit pe toti. In ultima vreme nu stiu din ce motiv ma gandesc mai des la ea. Poate si ei ii este dor... Doar Dumnezeu stie.
Intotdeauna cand vad oameni batrani, simpli cu ochii privind in zare parca, ma intristez, ma umfla plansul. Batranetea nu este urata, dar e asa de trista... Cand ii vad intotdeauna ma gandesc ca au trecut prin atatea si sunt asa de obositi mititeii. Cand sunt stirile acelea cu batranii care fac imprumuturi sau asteapta ajutorul de ulei si zahar nu pot sa ma uit. Ii urasc din tot sufletul pe cei ce i-au adus in starea aceasta si imi pare asa de rau ca adolescenta fiind nu m-am trezit la vreme si cand am invatat sa pretuiesc nu am mai avut pe cine.
Promisesem ca blogul sa ramana unul optimist si linistit, dar face parte deja din viata mea si nu ma pot abtine uneori, chiar daca sunt lucruri triste.
Scuzati-mi incalcarea promisiunii si zambiti, caci uneori timpul trece prea repede si nu are rost sa il petrecem incruntati!

13 comentarii:

  1. Frumoase gânduri catrinel,rostite din inimă. Nu trebuie să te scuzi. Păcat că cei care ar trebui să audă gândurile noastre nu le aud sau nu-i interesează.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate sunt o visatoare, dar eu tot cred ca lucrurile vor fi la un moment dat cum trebuie si nu vor merge din ce in ce mai rau. Cred ca l va fi un "stop" si va fi apoi mai bine. Doar asa pot sa nu ma tem foarte tare pentru viitorul lui Andrei. eu ma straduiesc, asa cum a facut mama, sa il pregatesc pentru o astfel de lume. nu pot sa il educ sa calce pe cadavre si sa fie smecher... nu pot si nu vreau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dumnezeu sa o odihneasca pe bunica ta!
    Frumoase randuri si minunate amintiri! Nu trebuie sa iti ceri scuze ca ai avut curajul sa iti impartasesti amintirea bunicii cu lumea...Cat despre adolescenta si ochi deschisi...hehehe...nu degeaba cineva a spus o vorba :"Da-i Doamne , omului , mintea cea de pe urma!".Pretuim ceea ce a fost atunci cand nu mai avem sau cand am trecut prin ceva asemanator...
    Va imbratisez cu mult drag!

    P.S. Pentru postarea anterioara , stiu ca imi iau o tona de rosii in cap si suturi virtuale in fund , dar trebuie sa afirm: multi oameni , inclusiv eu , cred ca sarbatorile religioase au fost inventate de oamenii puturosi.Nah , am zis! :D
    Fa ceea ce iti place , te asigur ca nu vei plutii uitata in cazanul cu smoala , crede-ma! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu bunica a inceput adevarata viata!O iubeam nespus!
    baietii mei isi iubesc bunica,iar eu sper ca atunci cand voi avea acest "rang" sa fiu iubita de nepoti:)...
    tare frumoase vorbe ai spus despre mamaia ta!

    RăspundețiȘtergere
  5. ...citesc si...plang si nici macar nu pot spune cu exactitate de ce ?! plang...poate pentru ca am sufletul plin de dor si de regrete,poate pt.ca sunt sigura ca EA stie si vede,poate pt.ca-i este si ei dor de noi,poate pt.ca vrea sa ne avertizeze in vreun fel,poate pt.ca esti atat de speciala si de minunata...!!!!nu stiu!Te-a iubit si sa fii sigura ca asta face si acuma cu tine si cu ai tai,eu cred cu tarie ca asa este.Coincidente sau cum s-or numi sa stii ca si eu am aceeasi stare si nu de-acuma ci de la ziua numelui si nu-mi trece!
    Pt.Ana-Maria hehehe,sa stea la rand ca-mi i-au eu ce-a zis ea!
    Cu educatia lui Dei?!las'ca se va descurca absolut minunat si fiind bun si demn,numai sa fii atenta sa nu faci greseala sa-l lasi sa-si incarce sufletul cu oameni si lucruri care nu merita,aicea am gresit si-i pacat,acuma as vrea sa pot face altfel dar nu reusesc.Stii la ce ma refer!
    Sa nu fii trista,mamaia ne iubeste si acuma...ca ne e dor?!asa ne trebuie?sau poate...asa trebuie?!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumoase gânduri ai pus aici, dragă Catrinel! Mi-am amintit cu mult dor în suflet de bunicuţa mea dragă, căreia îi spuneam tot "mamaia". Pentru mine a fost şi va rămâne cea mai scumpă bunică din lume. O pomenesc cu atâta dor şi lacrimi în suflet şi nu-mi vine să cred că la toamnă se vor împlini 20 de ani (!) de când a plecat spre zări mai liniştite. Am moştenit de la dânsa dragostea pentru flori, pentru gâze, păsărele, animale şi tot ceea ce este frumos pe acest pământ.
    Dumnezeu să le odihnească în pace pe bunicile noastre!

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc tuturor pentru cuvintele voastre calde!
    Ana-Maria, mama hi-hi-hi sunteti niste mici ispite :)))) si eu gandesc ca voi, dar aveam nevoie de o mica confirmare ca nu-s eu dusa :)))
    Va pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. No , mami de Catrinel si Catrinel draga , ma bucur ca putem pune de-un club al revoltatelor...hahahaha...Sau al paganelor? :-P

    RăspundețiȘtergere
  9. Ehei! Cate or mai fi ca noi! Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ana-Maria,par poate atipica dar te rog sa intelegi ca eu cred f tare in Dumnezeire insa am eu asa o problema cu..."asa nu-i bine,asa nu trebuei!"La intrebarea ,"bine ,dar de ce?!",raspunsul vine instant:"pt.ca asa s-a mostenit din batrani siasa spune popa"iar de-aicea-ncolo totul,dar totul in mine se revolta si asta e!Poate gresesc eu si iata ca o imping pe Catrinel sa greseasca si ea ,imi asum si Doamne ma va vedea si pedepsi pe mine daca sunt asa de vinovata.Sarbatorile parca stiam ca trebuie tinute in rugaciune si meditatie nu cu gratare,manele etcetc,iar daca noi avem un
    " altfel "mod de relaxare,meditatie si rugaciune ce?!Facand ceea ce-ti place in sensul frumos si bun asta consider ca este in armonie cu Dumnezeirea!Ma inclin cu respect in fata ta pt.ca nu esti ipocrita(stii,ipocrizia chiar e un pacat),ma-nclin in fata tuturor oamenilor de bun simt,tuturor din suflet le urez sanatate!Din suflet te rog sa ma ierti draga mea ca numa'de bun simt n-am dat dovada facand ceea ce am facut pe blogul tau.SCUZE,dar nu m-am putut abtine,si-apoi Ana -Maria e vinovata ,ea m-a provocat!!!Pppuuuppp!

    RăspundețiȘtergere
  11. :D , imi asum vina , doamna Ica! :D Mea culpa complet! :))

    Am inteles punctul dumneavoastra de vedere.Insa din punctul de vedere al unora , ramanem niste necredincioase... ;-) , cred ca intelegeti ce vreau sa sugerez :-D. Fericiti cei saraci cu duhul , e o vorba extraordinar de adevarata.Ca si cea care zice :crede si nu cerceta! :-D
    Subiectul e amplu si plin de controverse....inca de la Marea Schisma incoace...sau poate chiar de la moartea lui Isus pe cruce?Cine sa mai stie? Noi sa fim sanatosi!
    Va salut si va doresc zile frumoase!

    Catrinel , te pup si pup si soricelul nazdravan!

    RăspundețiȘtergere
  12. Din toata inima va urez numai de bine!Osa ma
    "sfasie" Catrinel pentru indrazneala,nici nu-i frumos ce-am facut dar ma simt excelent ca am avut acest schimb de idei!Cu sinceritate si suflet curat si cu oamenii care au aceste calitati lumea se va schimba si ne va fi tuturor mult mai bine,ve-ti vedea!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Fetelor v-ati dezlantuit :D
    Mama, imi pare foarte rau ca nu am emoticonul acela in care este unul batut la fund cu batul pana i se face fundul rosu :))) De data asta te iert ;)
    Ana-Maria, te pupam si noi!

    RăspundețiȘtergere