sâmbătă, 11 iunie 2011

De ce?

Ar fi trebuit sa fie sambata roz. Saptamana trecuta am fost la pescuit si nu am avut timp sa fac niste fotografii potrivite. Sambata aceasta nu pot sa fac pentru ca ploua, este innorat si mi-ar iesi niste hidosenii de poze asa ca o voi lasa pentru cand ne intoarcem de la Iasi. Inca nu stim cand plecam :D

Am vazut de-a lungul timpului reportaje despre oamenii din Delta. De fiecare data m-am intristat si enervat. De ce se straduiesc atat de mult sa faca sa para ca noi suntem niste involuati si inca traim ca in epoca de piatra? De ce ne prezinta ca si cum am fi demni de toata mila si toata lumea ofteaza spunand "vai saracii cum traiesc?"
Da. Viata in Delta poate parea un pic mai grea decat in alte parti din cauza ca in unele sate avem legatura cu lumea din jurul nostru doar pe apa si iarna uneori devine chiar o problema, dar satele din Delta nu sunt locuite doar de oamenii saraci, care au multi copii si nu au iesit vreodata din satul in care s-au nascut.
Mi-aduc aminte cu naduf de un reportaj unde trona o fotografie mare cu titlul " Casa din Delta Dunarii" si de fapt era fotografiat un grajd al unui om gospodar care isi construise grajdul exact in acel an. Eu am crescut in Sf. Gheorghe si a fost o perioada cand acolo nu erau hoteluri sau pensiuni, dar veneau multi turisti, care stateau la oameni in gazda. Imi aduc aminte cum coborau incarcati cu apa, multa paine si tot ce le-ar fi trebuit pentru o saptamana. Primul lucru pe care il vedeau erau blocurile si aveau un soc. Urmau intrebarile stupide pe un ton plin de mirare : "Dar voi aveti curent electric?! Dar voi aveti televizoare?! ...telefoane, magazine?! "  ... Nu. Noi am coborat numai ce din copac si nici nu intelegem ce zici ca in viata noastra nu am vazut alti oameni decat astia din sat!!!
De ce in reportajele despre viata in Delta se aleg doar familii foarte, foarte sarace si se da impresia ca asa ar trai un sat intreg? Voua v-ar placea daca as veni in orasul vostru si as fotografia sau filma doar periferia sau oamenii care isi cauta de mancare in groapa de gunoi si as spune ca asa traiesc cei din orasul X ?
Credeti ca m-a afectat foarte tare ca pana acum cativa ani nu am mers cu liftul si nu am vazut metroul sau troleibuzul? Va zic eu: nu. Sunt foarte normala si nici nu am suferit foarte tare. Cu ce este mai desteapta sau mai evoluata ca mine domnisoara crescuta in Bucuresti, care la o emisiune tv a zis senina cand facea cumparaturi "Aaaa... asta e ficat de pui... eu voiam de pasare!"
Oameni saraci, betivi, prosti sau care traiesc in mizerie sunt peste tot. Nu s-au adunat toti in Delta Dunarii.
Nu incerc sa spun ca aici curge doar lapte si miere, dar nici nu suntem chiar ultimii oameni din tara asta si stim ce este acela telefon,calculator,internet sau alte lucruri de acest gen. Daca va este mila de noi ca nu ne-am plimbat cu metroul sau ca nu au vazut unii copii liftul sa stiti ca nici voi sau multi dintre voi nu ati vazut zgarie nori si nu cred ca va afecteaza asta cumva :D
Va pupam!

4 comentarii:

  1. De ce....de ne-ce....draga mea ,e grele! Asta a media ,asa e mai peste tot si eu nu am vazut ,inca , niciunde ,o televiziune sau radio care sa iti prezinte realitatea asa cum este ea.Pentru a avea ratingul maxim sau audienta cea mai mare....asa se procedeaza!
    Nu te mai supara , nu se merita , crede-ma!
    In vest romanii , vorbind la general , sunt prezentati ca natie de cersetori , hoti , criminal , violatori...etc.Sti asta ca ai auzit si ai vazut! Asta inseamna ca eu sunt tot ce scrie mai sus?Ca sa n mai spun ca stiu persoane ce au ramas cu gura cascata auzindu-ma vorbin fluent engleza , explicand despre Stefan cel Mare sau depsre telecomunicatii sau despre retete culinare...Ma dau mare , stiu , dar este un exemplu clar ca atunci cand se discuta despre ceva , se ia la modul unitar si intotdeauna exista victime colaterale.
    Eu una am fost in Delta si am stat si la cort , si la casute de vacanta , si in gazda la oameni de ai locului , si la hotel...si daca este sa imi amintesc de perioada cand la Complexul Lebada ajungeau numai nemtii si englezii....pot spune ca Delta este un loc binecuvantat pe care multi tampiti il ignora si il baga in aceeasi oala cu locurile stupide si nesimnificative ale unor orase importante in care , chiar in centrul lor , colcaie in canalizari sobolanii.
    No , nu te mai supara....padure fara uscaturi nu exista! E o vorba romaneasca : gura bate curul....si apropos de fosta emisiune a Mihaelei Tatu , viata bate filmul....
    Va pup si va imbratisez si sedere cu folos si realizari la Iasi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Problema este ca exista unii care si cred. Nu imi consum energia sa fiu suparata din cauza asta prea mult. Ma enervez pe moment si trece.
    Nu te dai mare. Modestia excesiva tine de mediocritate asa ca... e bine sa fim constienti de cat si ce putem si sa ne laudam cu asta :D
    Te pupam! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am ris si m-am intristat in acelasi timp....ai atita dreptate !!! vezi, de aceea nu ma mai uit la posturile romanesti...prefer TV5-ul oricarui alt post, oricind....ori fi oare "limitata" ?
    By the way : nici eu nu am mers niciodata cu metro-ul dar nici nu simt nevoia :D...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu metroul nu am mers nici eu.Pentru ca a vrut sa ii arate soacra-mea lui Andrei cum este cu tranvaiul am facut si eu o plimbare anul acesta :D
    In legatura cu tv-ul bine faci! eu acum ma uit mai mult la minimax :) si in rest prefer sa nu ma uit.

    RăspundețiȘtergere