miercuri, 15 iunie 2011

We Did It! Wednesday- tutorial

Am decorat o cutie de lemn pentru bijuterii, pe care o voi face cadou soacrei mele.
I decorated a wooden box for jewelry, which I will make gift to my mother in law
.



Deoarece am fost de multe ori intrebata cum procedez pentru a decora cu servetele m-am gandit sa incerc sa va explic si sa va arat.
Aveti nevoie de: obiectul pe care il veti decora, pensule, vopsea acrilica, servetele, adeziv special pentru decoupage, lac si un pic de imaginatie si rabdare.
I was asked how I proceed the decoration of objects with napkin. I thought I'd show you.
 You will need: the object that you will decorate, brushes, acrylic paint, napkins, decoupage glue, varnish and a little imagination and patience.

 
Servetelele sunt formate din trei straturi. Cu multa grija le despart pentru ca voi folosi doar primul strat, cel cu modelul pe el.
Napkins are composed of three layers. I divide them carefully because I will only use the first layer,with the model on it. 


Inainte de a a ma apuca efectiv de lucru scot cu ajutorul unei surubelnite incheietoare cutiei.
Before I actually start working, with a screwdriver, I remove the box clasp.

De data aceasta am ales sa decorez capacul cutiei si partea de jos sa o pastrez asa cum este. Pentru ca modelul servetelului sa se vada cat mai bine, suprafata pe care o decorez trebuie sa fie cat mai deschisa la culoare. De aceea am vopsit capacul cu vopsea acrilica alba. Vopseaua acrilica este pe baza de apa, se usuca repede si adezivul are o buna aderenta pe ea. Se poate lipi servetelul si direct pe lemn, dar culorile nu vor fi atat de vii.
This time I chose to decorate the box lid and the bottom to keep it as it is. The area which will be decorated must be light colored so the napkin model will be better seen. So I painted the lid with white acrylic paint. Acrylic paint is water based, dries quickly and the adesive has a good grip on it. The napkin can be paste directly on wood, but  the colors will not be vivid. 

Dupa ce s-a uscat am dat un strat subtire de adeziv special pentru decoupage si imediat am pus deasupra servetelul. Are aspectul aracetului, dar dupa uscare devine transparent si lucios.
After the paint has dried I gave a thin layer of decoupage glue on top and I immediately put the napkin. The adhesive looks  like the polyvinyl acetate, but after drying it becomes transparent and glossy.

Si acest adeziv este tot pe baza de apa. De aceea trebuie lucrat cu multa atentie ca servetelul sa nu se rupa (este foarte subtire) si in plus sa nu se increteasca si sa formeze cute. Eu ca sa evit cutele inestetice deasupra pun o bucata de celofan asa :
The adhesive is water-based . I work very carefully to not break the napkin (it is very thin) and to not wrinkle. To avoid unaesthetic wrinkles I put a piece of cellophane over it like that: 

Si cu o carpa sau o bucatica de burete netezesc toata suprafata cu multa grija. Pe celofan buretelul aluneca foarte bine si astfel evit ruperea servetelului.
With a damp cloth or a piece of sponge smooth all over very carefully. The sponge slide very well on the cellophane and avoid tearing the napkin.

Iau cu mare atentie celofanul caci uneori adezivul trece prin servetel si se poate lipi de el. Dupa aceea aplic cu pensula inca un strat de adeziv deasupra. De data aceasta folosesc o cantitate mai generoasa si trebuie avut grija ca pensula sa nu ramana fara adeziv pe ea deoarece daca nu aluneca bine pe servetel il poate rupe.
I take with great attention the cellophane because sometimes adhesive can pass through the napkin and stick to cellophane. Then I apply another layer of glue with a brush . This time use a generous quantity and make sure the brush should not remain without adhesive on it to avoid tearing the  napkin .

Dupa ce s-a uscat foarte bine putem aplica lacul de protectie. Daca nu folosim acest lac, avand in vedere ca adezivul este pe baza de apa, in timp se va dezlipi. Ca lac de protectie eu folosesc lacul pentru barci. Exista lacuri speciale pentru decoupage, dar acesta imi convine mai mult pentru ca este in cantitate mare si mai ieftin decat cele speciale.
Sper ca am reusit sa va satisfac curiozitatea si poate veti incerca si voi.  Nu stiu cat ati inteles caci nu sunt prea buna la dat explicatii si in caz ca vreti sa stiti mai multe astept intrebarile voastre.
After well dry we can apply the  lake protection. If you do not use this lake, since the adhesive is water-based , in time it will come off. As a protection lake I use lake for boats. There are special varnish decoupage, but it suits me more because it is in large quantity and cheaper than the special ones.

I hope I have managed to satisfy curiosity and maybe you'll try. I do not know how much you understand because I am not too good to give explanations and if you want to know more I wait for your questions.


6 comentarii:

  1. Ba ai explicat foarte bine, ne-ai "vandut" gratis :) si niste ponturi, spre exemplu eu n-am citit in niciun tutorial faza cu celofanul. Poate acum o sa am curaj si eu sa incerc, mai ramane sa fac rost de cutie di de lipiciul special. Multumesc frumos ca ne-ai impartasit din stiinta ta!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumoasa a iesit, sigur soacra va fi mandra de nora(probabil este deja) si de cadou.

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat tutorialul ! si am invatat lucruri noi ( faza cu celofanul ) care in mod sigur imi vor prinde bine. MULTUMESC :*.
    Soacra ta va fi incintata....ce ascunzi in cutiuta pentru momentul inminarii ?
    T.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult!
    Am ascuns pentru soacra in cutiuta doar o felicitare facuta tot cu ajutorul servetelului cu acelasi model,dar prin alta metoda; pusa intr-un plic asortat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Catrinel, ai putea sa-mi spui, te rog, ce fel de adeziv ai folosit, ce marca? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este adeziv pentru tehnica servetelului. L-am cumparat de pe casaretro.ro acum un an. Pe cutie nu scria decat modul de utilizare asa ca este "no name" :) Eu am fost multumita pentru ca este cantitate destul de mare, mai ieftin in comparatie cu cele de marca si rezistent.

      Ștergere