luni, 25 iulie 2011

Flori

Gradina de flori e intr-o continua schimbare. Trandafirul pitic este la a treia inflorire si pentru ca am avut grija ca de fiecare data sa ii tai florile uscate are lastari noi de culoare rosie. Petuniile au crescut, iar craitele sunt pline de flori.

Intr-unul din ghivece am avut niste amestec pentru jardiniere. Printre flori era si portulaca (floare de piatra sau saraturica). M-am bucurat foarte tare ca si anul acesta a rasarit. Este foarte frumoasa, rezistenta si usor de crescut.

Cand am fost acum doi ani in concediu la Sulina pe toate strazile pe trotuare vedeai portulaca de toate culorile, simple si batute. Acolo sunt in mediul lor caci este foarte mult nisip si saratura asa ca erau superbe.

Cimbrul a inflorit si el. Este din niste seminte care au cazut acolo de nu stiu unde acum vreo doi ani si chiar daca nu i-am dat prea mare atentie el iese an de an.

Leusteanul arata precum era in primavara pentru ca anul acesta am avut curajul sa il tund. Imbatranise si nu mai era asa de bun. L-am taiat aproape de sol, nu i-am mai lasat nici o frunza si a rasarit din nou fraged si proaspat.

Am si menta. Ceaiul de menta proaspata este preferatul meu si imi pare rau ca nu pot bea cat as vrea. Am incercat intr-o parte a gradinutei sa fac o bucatica cu plante aromatice: levantica, menta, patrunjel, leustean, busuioc si cimbru, care s-a potrivit perfect acolo.
O seara frumoasa!
O saptamana usoara si faina va doresc!

9 comentarii:

  1. http://dintimisoara.wordpress.com/2011/07/25/a-venit-mosu/

    Multumesc! :)

    Superba gradina de flori! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce-mi plac florile de piatra!
    De fapt toate florile sunt frumoase,iar ierburile aromatice au dreptul lor intr-o gradina;).

    Multe lucruri mai faci si tu!Sa te bucuri din plin de vacanta!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi place,imi place mult!!!!cu leusteanul ce sa spun ?!interesanta treaba,eu nu am acest curaj cu numic nu numa'cu leusteanul si evident dau bara...stii asta!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Angi mi-a placut ideea plantelor aromatice dupa ce am vazut o emisiune culinara si am constatat cat de fain arata. Eu nu prea le folosesc... nu stiu sa le combin cum trebuie.
    Fac multe ca sa nu ma plictisesc pentru ca am avut o perioada de lancezeala in care nu faceam nimic creativ care sa imi ocupe timpul si eram depresiva. Poate voi scrie vreodata despre asta.

    @Mama si eu la fel ca tine, dar cu leusteanul nu era un mare risc ca oricum nu era bun si rezultatul a fost minunat.

    RăspundețiȘtergere
  5. multumesc ca mi-ai dat ideea asta cu leusteanul. mai auzisem eu ca trebuie tuns la nu stiu ce sarbatoare, dar n-am avut curaj, prea mult mi-am dorit sa am leustean in gradina.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina cu placere. Nu stiu de ce sarbatoare este vorba. Eu l-am taiat cand am prins curaj intr-o zi :D

    RăspundețiȘtergere
  7. abia astept sa am casa mea sa am gradina mea cu flori, de care sa am grija impreuna cu Mariuca.
    va pupam dulce.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sper sa ti se implineasca dorinta cat mai curand!
    Si noi va pupam!

    RăspundețiȘtergere