duminică, 23 octombrie 2011

Peltea de gutui

Mi-a adus sotul meu gutui... o galeata, ca eu tot il rugasem sa imi aduca ca sa fac dulceata. Daca tot aveam gutui si chef de dulceturi nu prea mult, am zis sa fac macar o tava de placinta. Zis si facut. Am curatat gutuile, le-am dat prin razatoare si am.... construit placinta. Mirosea bestial.
Mi-am adus aminte ca mamei mele ii place foarte, foarte tare pelteaua de gutui. Eu nu am mancat niciodata si nici Adi. Mai tineam eu minte ca parca se face din cotoare si coji. Am dat o cautare pe internet si am gasit reteta exacta.. Tot cu gandul la mama am decis sa incerc sa fac. Norocul a fost si ca anul acesta gutuile sunt faine si cele pe care mi le-a adus Adi nu au fost deloc viermanoase.
Am pus cojile, cotoarele si vreo doua gutui taiate felii (era sa zic cam un kilogram si ceva) la fiert cu apa rece. Zeama in care au fiert am strecurat-o bine si am masurat-o. Era un litru jumate. Proportia este de un litru de zeama la un kilogram de zahar. Am adaugat 1,5kg de zahar peste zeama si am pus la fiert pana s-a inchegat. Am turnat-o fierbinte in borcane.
Iata rezultatul :
Citisem ca daca vrei sa iasa de culoare mai roz sa pui si mere ionatan, dar eu sunt incantata de ce culoare are si fara mere. Am cautat astazi niste imagini cu gutui si am facut si etichete pentru borcanele mele. Imi plac asa de mult ca aproape sunt mai incantata de etichete decat de peltea :))
Cred ca voi face niste dulceata si compot. As fi tentata sa mai fac peltea, dar noi nu prea mancam chestii de astea si e pacat de atata zahar... asa ca ma limitez la cat am facut de data aceasta.
Va pup!

8 comentarii:

  1. Arata tare bine. nici eu nu am mancat niciodata peltea de gutui. eu am facut toama asta un gem de mere si gutui in amestec.

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte buna. Consistenta este ca a mierii cu un puternic miros de gutui. Am vazut ca se face din multe fructe. E ca un sirop.

    RăspundețiȘtergere
  3. mmmm,ca fain mai arata,cred ca-i delicioasa!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Te astept sa o incerci ca doar stii ca pentru tine am facut :D, Deci unul din borcane este sigur pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. si mamaia mea,Dumnezeu s-o odihneasca! facea peltea de gutui!si o duceata de gutui perfecta, si la gust, si la aspect!
    pelteaua ta arata super, si etichetele imi plac f mult

    RăspundețiȘtergere
  6. Dumnezeu sa o odihneasca!
    Multumesc Irina!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare bine arata pelteaua aia!
    Si eu mancam facuta de bunica mea , din partea tatalui! Altcineva ,in afar de ea , nu mi-a dat sa mananc.Felicitari!Arata tare apetisant!

    RăspundețiȘtergere