vineri, 16 decembrie 2011

Raiul si... Iadul

Citesc acum Mananca, roaga-te, iubeste - Elizabeth Gilbert . Mai am un pic si o termin. Nu pot zice ca mi-a placut foarte tare. Este o lectura usoara, dar care pe mine nu m-a incantat atat de tare incat sa cumpar si continuarea cartii. Am gasit un fragment care mi-a placut foarte mult si pe care mi-am dorit sa vi-l impartasesc.

"-Ai fost in Rai, Ketut?
A zambit. Normal ca a fost, mi-a raspuns. E usor de ajuns in rai.
-Cum e acolo?
-Frumos. Totul frumos acolo. Toate persoanele frumoase sunt acolo. Toate lucrurile bune de mancat sunt acolo. Tot ce e dragoste e acolo. Raiul e dragoste.
........
-Ai fost si in iad Ketut?
A zambit. Normal ca fusese si in Iad.
-Cum este in Iad?
-La fel ca in rai, a venit raspunsul.
Mi-a observat nelamurirea si a incercat sa explice.
-Universul e un cerc, Liss.
Tot nu eram sigura ca inteleg.
-La sus, la jos-la sfarsit toate la fel-la fel.
Am intrebat:
-Atunci cum faci deosebirea intre rai si iad?
-Cu drum pe care mergi. Rai, mergi sus, prin sapte locuri fericite. Iad, mergi jos, prin sapte locuri triste. De aia mai bine pentru tine sa mergi sus Liss. Rase.
-Adica e mai bine sa iti petreci viata pe drumul care duce prin locurile fericite, daca destinatiile- raiul si iadul- sunt oricum la fel, nu?
-La fel-la fel, spuse. La fel la sfarsit, asa ca mai bine fericit pe drum.
Am continuat:
-Deci raiul e dragoste, atunci iadul e...
-Si iad dragoste.
M-am gandit o vreme la treaba asta, incercand sa pun totul cap la cap. Ketut a ras din nou si m-a batut afectuos peste genunchi.
-Mereu greu pentru persoana tanara sa inteleaga asta!"

Parca este mai usor de acceptat asta uneori, nu-i asa?
Va pup!

4 comentarii:

  1. Cartea aceasta sigur te va prinde pe tine mama, asa ca ti-o voi da s-o citesti cand vii la noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cartea e muuuult mai buna ca si filmul....dupa ce am terminat cartea am vazut imediat filmul ( cu Julia Roberts ) si am fost tare dezamagita....tare dezamagita :(. Parca mai frumos am "vizualizat" eu intreaga poveste, in special partea "spirituala"...

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu sunt de parere ca intotdeauna cartile sunt mai frumoase decat filmele.

    RăspundețiȘtergere