sâmbătă, 14 aprilie 2012

Am terminat...

...pregătirile de sărbătoare. Musafirii noştri ne-au tras un pic de ţeapă şi în loc să vină ieri cum programaseră vor veni astăzi. Io acuma până nu îi văd intraţi pe poartă nu îi cred.
Mâncare nu am făcut pentru că soacra mea a prins ocazia că vine cineva din Iaşi la noi şi ne trimite tot. Cum ea găteşte foarte bine şi gustos nici gând să fac vreun gram de nazuri aşa că n-am gătit. De abia aştept să mănânc din sarmale căci ca ale ei eu nu am mâncat nicăieri aşa de bune.
Deşi fac mâncare aproape în fiecare zi şi din câte am înţeles este bună, mie nu îmi place să gătesc. Gătesc pentru că trebuie. Foarte rar mi se face poftă să fac vreo prăjiturică mai simpluţă. Le admir pe femeile cărora le place să stea cu orele în bucătărie, care fac adevărate opere de artă, care ştiu tot felul de denumiri şi tehnici de a găti. Mă scuzaţi, dar eu nu pot. Prefer să fac repejor mâncarea pe care am învăţat-o de la mama sau bunica; mâncare clasică şi să fug să mai croşetez ceva, să mai pictez, să fac ceva cu mânuţele mele. Soţul meu are un talent înnăscut la bucătărie. Ai senzaţia că pluteşte printre crătiţi. Simte mâncarea şi ce gust va avea de la primul ingredient. Din păcate se întâmplă să gătească atât de rar!
Am vopsit joi câteva ouşoare roşii împreună cu Andrei, care a fost extrem de încântat şi fascinat de procesul de înroşire a ouălelor.
Am terminat şi mult discutata curăţenie. Aştept Paştele. Concluzia? M-am stresat cam degeaba cu curăţenia, sunt frântă de oboseală, manichiura s-a dus pe apa sâmbetei, am o stare aiurea pentru că m-am forţat un pic mai mult decât de obicei când făceam totul pe bucăţele. Vremea îţi creează senzaţia că vin sărbătorile recoltei şi nicidecum Paştele... Să înceapă petrecerea!!! Sunt cam tuflită, dar îmi revin eu aşa cum am ăcut-o de fiecare dată.
Vă pup pe toţi şi pe fiecare în parte! :D

15 comentarii:

  1. Sa aveti parte de sarbatori linistite!
    Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Paşte fericit alături de cei dragi!

      Ștergere
  3. Dragilor si frumosilor , va tzuc si va doresc un Paste linistit si senin!

    P.S. Catrinelule , nu iti face nime' statuie pe centru pentru ca ai obosit muncind la curatenia casei....Te pup cu drag!
    Iar cu bucatarie , te aprob... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim mult! Paşte fericit şi să vă aducă iepuraşului fiecăruia dintre voi tot ce vă doriţi! Vă pup!
      Nu îmi face, dar uite aşa suntem noi muierile stresate:)) Tu găteşti cu pasiune, lasă că am văzut eu! :D

      Ștergere
  4. Hristos a inviat! Sarbatori fericite, si liniste si bucurie.

    RăspundețiȘtergere
  5. despre gatit, nu e nevoie sa stai cu orele in bucatarie ca sa gatesti ceva bun. Din contra, eu consider ca mancarea prea mult gatita nu mai este buna(adicalea supra-tratamentul termic ii distruge o buna parte din elementele fantastice care o reprezinta alimentatia). Asa ca mi-am facut un set de mancaruri ce imi plac, si ce implica 10-15min pregatit, unde e cazul - maxim 30min la foc. Ideea e sa imi simplific viatza, nu sa o complic (ca dupa job, scoala, copil, igiena ramane putin timp acordat gatit si curatzat).

    P.S. iti recomand sa investesti intr-un robot de bucatarie. Schimba perspectiva vietii ;). Si mai ales, focuseaza-te si pe alte mancaruri decat bucataria romaneasca - din fiecare e ceva simplu si practic de invatat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este vorba despre faptul ca stau cu orele in bucatarie, ci ca nu imi place sa gatesc...mai exact nu imi place sa ma gandesc ce sa mai fac de mancare, sa curat legumele, sa toc radacinoasele si sa strang si sa spal la final. Nu imi place sa gatesc :D Asta nu inseamna ca nu o fac, dar... deseori prefer sa fac altceva.

      Ștergere
    2. nici eu nu ma omor dupa gatit, recunosc :)).Cea mai buna mancare e cea gatita de altii :))

      Ștergere
    3. Bineînţeles. :D Probabil că şi faptul că TREBUIE să gătim frecvent şi pe gustul tuturor ne determină să simţim că nu ne place.

      Ștergere
  6. de aia iti recomand robotul de bucatarie. Toaca tot in locul tau ;) De cand il am, salata de varza/de cruditati sunt de-ale casei, ca le fac in...3-5min.
    In plus, bucataria asiatica fol. legumele bucati mari si asa reduce tocatul, in plus le tine pe foc cateva minute. Cea marocana, accepta morcovul in 4,ardeiul in fasii mari, iar aspectul e deosebit.
    La garnituri, CousCous-ul are nevoie doar de o oparire; orezul in stil asiatic se umfla cu minim de foc, sosurile/condimentele specific ti le achizitionezi din timp si te tin jumatate de an (si mai mult).
    Supa romaneasca, buna de altfel, implica multa munca; asa ca merita de incercat alternative simple,banale, dar dementiale. Masa trebuie sa fie un motiv de placere, pt toata familia, si mai ales pt tine, cea care o faci!. Unele lucruri le poti pregati o data, portiona,congela, si utiliza.
    Daca ti-e greu sa decizi ce sa gatesti, fa-ti meniul pe o sapt. Scrii pe frigider, si astfel te poti organiza din timp cu anumite lucruri. Asa vei vedea ca unele lucruri le faci repetitiv, si poti sa le intersectezi.

    E pacat sa ai timp, si sa il pierzi in lucruri care nu iti plac!!!viata poate fi facuta mai frumoasa! (o spune cineva ce... cauta timp de cumparat)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte interesant şi adevărat ce zici tu, dar la toate astea ştii unde e buba? Soţul meu are gusturi foarte clasice în ceea ce priveşte mâncarea. O vrea ca la mama acasă şi priveşte cu un pic de reticenţă genul acesta de mâncare pregătită acasă. Nu este fan al legumelor aşa că trebuie să le toc cât mai mărunt.
      Nu este un lucru total dezagreabil pentru mine gătitul, dar spre exemplu duminica nu am imboldul de a mă duce în bucătărie să pregătesc cine ştie ce prăjitură sau mâncare specială. Soacra mea când se plictiseşte se duce la bucătărie să facă ceva de mâncare. Eu când mă plictisesc fac cu totul altceva ce nu implică bucătăria. La asta mă refeream. Nu am o pasiune pentru gătit aşa cum am pentru lucrul de mână. Când gătesc nu o fac cu pasiune...pur şi simplu o fac mecanic. Mă uitam la emisiunea aceea de la pro tv şi mă minunam cum iubesc oamenii aceia gătitul, cum ştiu tot felul de denumiri şi la ce folosesc tot felul de ustensile. Eu mai mult de 70% din ustensilele alea nici nu ştiu la ce folosesc pentru că nu m-a interesat.

      Ștergere
    2. Cat despre ustensile si denumiri, eu cred ca astea doar complica viata in bucatarie,pt omul de rand.

      Ștergere