vineri, 1 iunie 2012

Dintr-o eşarfă am făcut...

...o bluză. Toată ziua de ieri am croit şi cusut o bluziţă. Sunt atât de încântată de ea că nici în dulap nu m-am îndurat să o pun şi am lăsat-o pe umeraş la vedere în dormitor. :))
Am primit de la naşa noastră o eşarfă foarte frumoasă şi mare. Eu nu prea port eşarfe. Nu ştiu să o fac într-un mod elegant să se potrivească frumos. Am folosit-o să acopăr căruţul lui Andrei când era bebe şi dormea afară în curte, iar de atunci a tot stat prin dulap. O mai scoteam câteodată când dădeam de ea, o admiram şi o puneam la loc. Materialul este foarte subţire şi plăcut la purtat.


Cred că este cel mai complex lucru pe care l-am făcut până acum. Are defecte cu carul, pe care un ochi experimentat le va sesiza imediat, dar eu sunt tare încântată de ea. Perfecţiunea eu cred că există, dar deocamdată nu este aliatul meu. Duc tratative, însă trebuie să exersez şi să muncesc mai mult.
Este prima dată când lucrez cu aţa elastică. Habar nu am de ce m-am temut atât de mult să lucrez cu ea. Dacă aveţi această reţinere încercaţi-o o dată! Mai mult ca sigur vă va plăcea.
Am şi învăţat câte ceva din această experienţă:
-dacă eşti începător (aşa cum sunt eu) în ale cusutului şi croitului încearcă acelaşi model pe un material pe care nu îl iubeşti foarte mult sau ai destul din el. La un moment dat am intrat în panică deoarece nu îmi ieşea cum trebuie şi eşarfa o stricasem.
-nu te lenevi şi fă un tipar de hârtie dacă modelul după care lucrezi este o altă bluză pe care nu ai de gând să o desfaci.E mult mai simplu şi sigur aşa.
-nimic nu iese foarte bine din prima şi nu este o tragedie să trebuiască să revii asupra unor cusături. Orice lucru are nevoie de retuşuri. Chiar dacă pare că nu îţi va ieşi nimic nu te lăsa căci la final te vei bucura că nu ai renunţat şi ai dres ce ai stricat.
În mod cert voi mai face genul acesta de bluză pentru că îmi place foarte mult. Mai am o eşarfă tocmai bună pentru asta :))
O zi frumoasă să aveţi!

15 comentarii:

  1. hai ca m-ai lasat cu gura cascata.
    cum ai facut tivul ala atat de fin? ai masina din aceea speciala, sau masina ta de cusut stie sa faca si asa ceva?
    tiparul cum l-ai facut?

    ce sa zic, ti-a iesit absolut superba bluzita! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce rapidă ai fost :D Mulţumesc!
      Maşina mea îmi dă posibilitatea să măresc sau să micşorez pasul cusăturii. Am folosit cusătura zig zag pe marginea materialului la măsura cea mai mică a pasului.Cred că merge şi cu cusătura pentru butoniere dacă ai această funcţie la maşină. Ca să iasă cât mai bine am tras de două ori la mâneci şi de trei ori la poale şi gât. De aceea la poale are vălurelele acelea. Materialul este foarte subţire şi nu aş fi reuşit astfel.
      Este şi un picioruş special pentru tiv foarte fin, dar acu nu am cum să îl iau aşa că încerc să mă descurc cum pot.
      Tiparul l-am făcut după o bluză asemănătoare.M-am chinuit un pic din cauza elasticului de la gât. Cred că poţi folosi ca model orice bluză raglan numai că o faci mai largă ca să cadă precum o ie şi la gât faci două rânduri de cusături cu aţa elastică. De exemplu asta dacă nu îi făceam acele cusături era mult mai lată şi îmi cădea de pe umeri. Sper că am fost explicită. Nu prea mă pricep la asta :D

      Ștergere
  2. e superrbaaa!!! m-ai impresionat! Si ideea, de a folosi voalul fil al esarfei -iar e de apreciat. Ador lucrurile de genul asta.
    Intrebari: 1. ata elastica unde o pui? la suveica? si de ce ai nevoie de ea?
    2. cu ce ac ai lucrat? ma gandesc ca materialul e f. subtire, vaporos, si cum ai trecut de 3 ori la marginea de jos si de sus....


    Oricum, you made my day! Mi-e asa de dragaaa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc!
      1.Aţa elastică se pune doar la suveică. Pe mosorel se pune cu mâna fără a se întinde. Se coase astfel încât aţa elastică să fie pe dosul materialului. Am folosit-o pentru încreţitura aceea de la gât. Se poate face aşa ceva şi fără aţa asta, dar aşa este mai simplu şi uneori mai estetic. Aţa elastică se mai foloseşte la rochiţele de vară...alea care au partea de sus parcă creponată şi foarte elastică.
      2.Am lucrat cu ac universal de 60 de la Milward. Acesta este cel mai finuţ pe care îl am. Eu cred că este totuşi mult mai potrivit cel Ball point. Nu are vârf ascuţit şi nu face găurele în material. E fain că dacă ai de descusut nu mai rămâne pe material urma primei cusături. Deocamdată nu prea îmi permit să mai iau lucruri noi pentru hobby şi folosesc ce am.
      Am folosit cusătura zig zag mic :O dată acul cădea pe material când se ducea în partea stângă şi o dată în afara lui când se ducea în dreapta ca la surfilat. Peste aceeaşi cusătură am mai trecut de două ori. Dacă nu asta ai întrebat şi mai ai nelămuriri îţi răspund cu drag.

      Mulţumesc încă o dată!

      Ștergere
  3. Uau , Catrinel , ma lasi cu gura cascata : e superba bluzita ta...e demential de frumoasa! Mi-o si imaginez purtata vara....o adevarata incantare pe piele! Sa iti faci poza cu ea si sa o postezi...Felicitari! Eu sunt total profana in ale croitoriei , asa ca eu nu ii gasesc nici un cusur! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitări!
    A ieșit foarte bine și îmi place cum ai potrivit modelul de pe eșarfă.
    Arată foarte delicată și feminină, așa cum trebuie să arate o bluză de vară

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Din păcate la spate nu l-am potrivit atât de bine, dar m-am gândit că eu având părul lung nu se va vedea aşa rău.

      Ștergere
  5. Super tare idea cu esarfa http://genti-si-accesorii.ro/

    RăspundețiȘtergere