marți, 3 iulie 2012

Mucegaiul

Noi locuim în Deltă. Dar asta ştiţi deja! :) Din cauză că suntem într-o zonă cu foarte multă apă este foarte multă umezeală. După ce am înlocuit ferestrele de lemn cu unele din termopan au început problemele cu mucegaiul. Iarna aceasta a fost un coşmar din acest punct de vedere. Aveam în fiecare încăpere de la parter cel puţin un loc în care creştea mucegai. În  unele locuri foarte mult. Era destul de îngrijorător mai ales din punct de vedere al sănătăţii. Am aerisit frecvent, am schimbat locul mobilei, m-am străduit din răsputeri. Cu cât spălam cu clor cu atât mai mult părea să se întindă.
La baie era pe rosturile dintre plăcile de faianţă şi chiar pe plăci. Frecam aproape zilnic. Tot nu scăpam de el. Mirosea urât şi mă îngrijoram din ce, în ce mai tare. Erau locuri mici în care nu puteam ajunge cu cârpa îmbibată cu clor. Eram frustrată. Arăta urât, mirosea urât şi chiar mă îngrijoram gândindu-ne la plămânii noştri şi nu numai.
Vreau să specific că nu vreau să fac reclamă la vreun produs. Adică... nu am vreun interes material. Îmi place să împărtăşesc cu alţii lucrurile care mi-au plăcut sau mi-au fost de folos. Am văzut reclama de la Szavo. De obicei aceste reclame nu au nici un efect asupra mea, dar am zis să încerc şi asta; mai ales că tot ce încercasem până atunci nu avusese nici un efect.
Este super! L-am încercat mai întâi la baie. Doar am pulverizat pe locurile cu mucegai şi gata. Am aşteptat şi peste câteva minute când m-am dus totul era foarte curat. Nici măcar nu a fost nevoie să frec. Rosturile s-au curăţat perfect doar după câteva pulverizări. Eu mă chinuisem atâta până atunci! Eram aşa de încântată că aş fi pulverizat peste tot... chiar şi unde nu era nevoie. Am continuat cu bucătăria, domitoarele şi livingul. Am fost şi mai încântată să observ că mucegaiul nici nu a mai apărut după aceea.
Singurul dezavantaj deocamdată cred că este mirosul foarte puternic şi înţepător de clor, dar din punctul meu de vedere este doar un mic inconvenient.
Mai am o teamă... Am mai păţit ca la început, când apare un nou produs să fie excepţional şi apoi producătorii să se şmecherească şi să nu mai fie aşa după aceea. Sper din toată inima să nu se întâmple asta.
După mai bine de două luni de când am început să îl folosesc pot declara că nu mai am mucegai. Sunt foarte curioasă ce se va întâmpla la iarnă când nu vom mai sta cu geamurile deschise toată ziua, şi umezeala va creşte din nou. Până atunci... este super.
O zi frumoasă!

10 comentarii:

  1. interesant si demn de retinut. intrebarea este de ce se forma mucegaiul dupa ce v-ati pus termopanele? asta imi da mult de gandit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multă lume am observat că s-a plâns de mucegai după ce şi-a pus termopane. Bănuiesc că celelalte geamuri nu aveau cum să se închidă perfect şi în permanenţă aerul circula...insesizabil pentru noi; pe când termopanele se închid foarte bine. Bănuiesc... nu ştiu.

      Ștergere
  2. Nu termopanele sunt de vina(pentru ca termopane sunt geamurile) ci suportul pe care sunt ele stabilite...gen pvc sau aluminiu...nasii nostri au termopane in casa dar puse pe lemn si n-au nici pic de mucegai...e bine ca maca pentru moment ti-au rezolvat problema...asa e,multe produse au fost stricate de-a lungul vremii accentul punandu-se pe cantitate si nu pe calitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai auzit de termopane puse pe lemn. La şcoală avem aşa. Habar nu am dacă asta este într-adevăr problema sau este doar o coincidenţă că mucegaiul a apărut după ce am făcut această schimbare. Important este până la urmă că am găsit o soluţie.

      Ștergere
  3. tot termopanele sunt de vina.
    Rama lor trebuie sa cuprinda o aerisire, un sistem sa elimine apa afara. Asta e in 2 tipuri: unul vazut de mine sus, cu sistem de ventilare cu unic sens, dar si in rama de jos - niste gauri, nu stiu cum sa ii zic, ce permite eliminarea afara a condensului. Cunosc mai multe tipuri de probleme de genul asta, fie ca s-a facut prost la fabricatzie, fie de la montarea ramei invers si sistemul de eliminare condens circula spre in interior, fie lipseste etc.
    Solutia care ai gasit-o a omorat sporii ce ii ai in casa. Dar trebuie sa identifici si factorii de umezeala din casa. Pana la urma, sunt zone si mai umede ( unde ploua si 300 zile pe an). De genul: aburi baie, aburi bucatarie, uscat rufele, etc.
    Apoi, vezi si izolatia - eu am locuit o perioada intr-un aprt. cu igrasie care aparea numai pe jumatate de perete - era fisurat acolo in exterior, si fie se infiltra apa, fie nu era bine izolat de se forma acolo. Condens era pe 2 termopane, al 3lea nu. Diferenta la aprt. era ca au fost puse in ani separati si din surse separate. In final, m0am ales cu niste probleme cu alergiile destul de urate :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am senzaţia că acel sistem lipseşte de la geamurile noastre. Să elimin sursa iarna nu am cum pentru că fac aburi mulţi în bucătărie, în baie la fel şi câteodată mai usuc şi rufe în casă. Voi vedea în timp dacă mai apare şi voi vedea ce să fac.

      Ștergere
  4. aha!...ma gandesc totusi ca acuma-i cald,ffff aerisit,cand va veni toamna insa nu stiu ce sa zic...Important este ca macar acuma pentru moment zic,esti multumita!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu folosesc produsul asta de vreo trei ani si la fel, sunt extrem de multumita, e foarte eficient

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu folosesc acest produs si se pare ca e eficient, problema e mirosul puternic de clor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit! Mulţumesc pentru comentariu! Te mai aştept pe aici!
      Într-adevăr mirosul este puternic, dar cum mie îmi place foarte mult mirosul de clor nu mă deranjează prea tare.
      O zi frumoasă!

      Ștergere