vineri, 13 iulie 2012

Transformări

De când am maşina de cusut am rugat-o pe mama să nu arunce nimic din ce nu îi vine sau nu îi place că găsesc eu ce să fac cu lucrurile acelea. Deşi am reuşit să croiesc şi să cos câte ceva cap, coadă tot îmi place mai mult să fac din ceva aparent inutil un lucru nou şi diferit. Este totuşi o problemă uneori. Am tendinţa de a aduna foooarte multe prostii în ideea că poate îmi va veni la un moment dat o idee. Cu greu mi-am luat inima în dinţi acum câteva zile şi am aruncat cam trei sferturi din comorile gunoaiele pe care le-am strâns. Acum este altă viaţă când deschid dulapul meu.
Când am fost la Tulcea ultima dată mi-a dat o rochie cu aspect de capot despre care zicea că este prea... băbesc chiar şi pentru ea. Am analizat: bumbăcel subţirel şi moale, frumos colorat materialul... trebuie să iasă ceva. Arătam ca baba Frosa în el. A fost foarte amuzant să fac pozele cu Andrei.
Am întors-o pe toate părţile, am îndoit-o, am sucit-o până mi-am dat seama ce să fac cu ea. Iniţial am vrut să fac o fustă maxi, dar nu mi s-a părut prea potrivit desenul pentru aşa o fustă. Cum partea de sus mi-a plăcut mult am decis să o strâmtez, să o scurtez şi să îmi fac o bluziţă. Au rămas poalele. Am încercat să fac o fustiţă, dar nu a ieşit aşa cum îmi închipuiam eu şi mi-am adus aminte că aveam un maieu foarte frumuşel, dar scurt. Acum nu prea mai port tricouri scurte pentru că sunt delăsătoare şi nu fac ceva în legătură cu burtica burta mea. Le-am unit şi am făcut o rochiţă dulcică. Aşa că din capoto-rochia de la mama mi-a ieşit o bluziţă şi o rochiţă.
Ca să încreţesc fustiţa am făcut o cusătură în zig zag în partea de sus şi apoi am tras de aţa de pe dos până s-a încreţit cât am vrut eu de mult. După aceea am cusut-o de bata aceea neagră şi am scos aţele de la cusătura în zig zag. Am îmbrăcat maieuţul pe mine şi am tras deasupra fustiţa. Am prins-o cu ace acolo unde mi s-a părut că arată bine şi am cusut maieul cu ea împreună. După aceea am tăiat ce era în plus de la maieu şi am finisat.
Mai am câteva tricouri şi maieuri care îmi sunt foarte dragi, dar nu le pot îmbrăca din cauză că sunt prea scurte. Cred că voi proceda şi cu ele la fel.
Andrei mi-a făcut pozele. A făcut foarte multe din care au am ales câteva şi le-am decupat un pic pentru că prinsese şi jucăriile lui împrăştiate prin curte. Ideea este că ne descurcăm foarte bine împreună până la urmă. Cel mai fain este că în faţa lui mă pot prosti cât vreau fără să mă simt un pic şui. :)))
Am uitat să vă spun că am băiat mare care de câteva zile îşi alege hainele şi se îmbracă singur foarte corect. Eh! Ce mamă şmecheră sunt eu cu un aşa băiat!
Vă pup!

24 de comentarii:

  1. Foarte indemantica esti, dar oricum stiai asta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea, te citesc de mult si-mi place, place, place :)ce faci, cum traiesti si cum iti cresti baietelul!Felicitari pentru ceea ce ai croit din acel capot!
    Eu n-am blog, ma numesc Stela si sunt din Galati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos! Mi-ai făcut ziua mai frumoasă! :)
      Te mai aştept cu comentarii!
      O zi frumoasă!

      Ștergere
  3. Super fain!!! Dar ai avut mare noroc cu fotograful... :D O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Fotograful este cheia succesului. :D

      Ștergere
  4. Toate-s drăguțe, și rochița și bluzița și fotomodelul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a plăcut vorba cu "baba Frosa"! Aşa spunea şi bunica mea şi..uite că mi-ai adus aminte.
    Faine idei mai ai, ţi-au ieşit bine "creaţiile" vestimentare.

    O seară frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))Nici nu ştiu de unde vine vorba asta. E plăcut să ne aducem aminte de bunici.
      Mulţumesc!
      O seară frumoasă şi ţie!

      Ștergere
  6. deci complimente. Din toate punctele de vedere.
    Si eu apreciez cand din un lucru inutil, iese unul placut. Asta e teoria mea, ca la practica stai f. bine, ador bluzitza aia ( si rochia, dar bluzitza e pe gustul meu).
    apoi, trebuie sa iti zic ca esti fotogenica, sau fotograful e unult alentat. Alege varianta care o vrei tu :)

    Si o intrebare tehnica. AI spus ca fusta ai incretit-o cu o cusaturaa zigzag si apoi ai tras de fir. Eu fac asta cu o cusatura de insaliare, cu pasul cel mai mare,si trag firul pana reglez partile impreuna,s a se aseze la dimensiunea dorita, si apoi cos peste( la carte scrie ca tre scos ata de incretit, dar mie mi-e lene :D). Cu cusatura zigzag , cum faci tu, ies mai bine cretii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos!
      Cred că fotograful este talentat căci mie foarte rar îmi plc pozele în care apar. :D Mulţumesc oricum pentru laude. Sper să nu mi se urce la cap. :P
      Mie nu îmi place să cos la mână decât dacă trebuie să brodez şi de aceea prefer cusătura zig zag la maşină. Nu ştiu dacă ies mai bine pentru că nu am încercat şi altfel şi nu pot compara.

      Ștergere
    2. a, eu ma refeream la cusatura de insailare la masina: cusut drept cu pasul cel mai mare, cusatura sa fie dubla,2 dungi paralele la o distanta de 6-8mm; atza innodatata la un capat si tras usor firul din partea cealalata pana se increteste frumos.
      Eu daca am fetita, asa fac fuste cu volane: https://picasaweb.google.com/csocianu/Handmade#5763291321796898898

      Ștergere
    3. Nu stiam de aceasta metoda. O voi incerca data viitoare si voi vedea care imi este mai buna. Multumesc pentru pont!

      Ștergere
  7. EXCEPTIONAL! Catrinel , m-ai lasat fara cuvinte! Exceptional ai transformat capotul de babe....exceptional! sa folosesti sanatoasa transformarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! De asta îmi place atât de mult maşina mea de cusut :D

      Ștergere
  8. Wow! Ești tare pricepută. Îmi place mai ales bluzița, care nici nu pare simplu de făcut.
    Eu am primit o mașină de cusut acum 2 ani și ceva și de atunci stă în cămară...îmi pare totul așa de complicat! Are o grămadă de funcții/opțiuni

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc!
      Grozav! Este păcat că nu o pui la treabă. Pe internet sunt foarte multe tutoriale foarte explicite. Eu aşa am învăţat.Şi eu îmi doresc o maşină de cusut cu mai multe funcţii, dar este prea costisitoare şi mă mulţumesc deocamdată cu ce am.

      Ștergere
  9. eu mi-am luat o masina cu 16 tipuri de cusaturi. Deocamdata doar 3 le folosesc - nici nu avui timp dar nici inspiratie sa le folosesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cât vei coase mai mult cu atât îţi vor veni mai multe idei.

      Ștergere
    2. dada, la iarna voi excela.
      Culmea, cand nu o aveam, visam la ea, acu ca o am, am asa o pofta de tricotat/crosetat :)

      Ștergere
    3. Si eu am avut o perioada cand nu am pus nici mana pe masina, dar mi-am revenit. :D

      Ștergere
  10. Ce rochita la moda ti-ai facut...foarte reusita transformarea,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Văzusem una pe un blog american şi mi-a plăcut foarte mult. După aceea am constatat că este la modă acum acest gen de rochiţă. Mulţumesc!

      Ștergere