joi, 27 septembrie 2012

Dulciuri

Mi-am propus să dau jos din burtă, din grăsimea de prin diverse zone care este total inestetică şi de aceea m-am apucat de mişcare. Am alergat o perioadă, iar acum fac pilates. Eforturile sunt în zadar dacă nu am o alimentaţie potrivită. Nu voiam să mă apuc de cură, ci doar să renunţ la pâine şi dulciuri. Îmi place teribil pâinea; atât de mult încât mănânc pâine cu paste şi la cartofi prăjiţi sunt în stare să mănânc una întreagă dacă este proaspătă. Nu mi-a ieşit în totalitate... mănânc pâine, dar mai puţină.
Acu despre dulciuri... Când auzeam înainte pe cineva că spunea că nu poate sta fără dulciuri, ca sunt slăbiciunea slăbiciunilor ridicam din sprânceană şi ziceam că exagerează. În momentul în care mi-am propus să nu le mai mănânc am realizat cât de ahtiată sunt după ele. Normal că nu mi-a lăsat gura apă după ceva dulce vreodată (poate în copilărie când nu ne permiteam) atâta vreme cât dacă mi-era poftă mâncam. De fapt mi-a lăsat gura apă, dar îmi potoleam imediat pofta şi nici nu o sesizam. În momentul în care am vrut să pun frână mi-am dat seama de plăcerea de a mânca dulciuri. Ce mi-a venit să vă zic despre asta? Soţul meu drag pe care îl iubesc enorm a vrut să îmi facă o surpriză plăcută şi astăzi mi-a adus o grămadă imensă de mini eclere. Când desfăceam punga mă rugam să fie cu ciocolată deasupra că ălea nu îmi plac, dar soţul meu care mă cunoaşte bine mi-a luat exact de alea ce îmi plac mie mai mult şi mai mult. Dacă vă gândiţi că a luat aşa multe pentru toată familia vă înşelaţi deoarece eu sunt singura din casă căreia îi plac chestiile alea. Şi ca să fie toate bune a luat şi rulouri cu vanilie. Ce naiba a fost în capul lui?! I-am zis că dacă a vrut doar să-mi testeze ambiţia află acum că nu am deloc. :D
Azi mănânc eclere... mâine oi vedea ce-oi face :))
Vă pup!

10 comentarii:

  1. Aaaa, ce poftă mi-ai făcut de eclere! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha, Ha, știu și eu ce spui de burtică și alte părți cu grăsime inestetică!!! Dar și cu dulciurile și pâinea semănăăăăăăm! Poate suntem rude?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poţi să ştii? Lumea asta-i mare dar e mică! :))

      Ștergere
  3. de ieri m a chinui sa iti explic.
    Argumentez, de fapt. Adica iti explic cu cuvintele mele, teorie citita de la diabetici. Dependenta de dulciuri e o dependenta carnala, nu de la creier : mamanci dulce(zahar, faina etc = tot ce e cu glucide) iti creste insulina repede si sus, apoi cade tot de acolo de sus... la fel de brusc, mai jos decat acolo unde erai inainte. Si evident, muschiul cere iar dulce.
    Solutii:

    -cauti dulciuri cu absorbtie lenta, care iti dau senzatia de dulce, in timp. De ex. pranz cu cartofi(atentie ca si astia sunt... pacatosi) si salata, sau cereale integrale la micul dejun(iti faci piinici de taratze, cu seminte,etc).
    -fructe crude. Si ele contin zahar. Diferenta e ca raspunsul glicemic si apoi insulinic al organismului este mult mai slab, nu ajunge la fel de sus si caderea nu mai e la fel de abrupta.

    Atentie si la alt lucru: consuma toate astea ca mese separate. Inlocuitori de mese. De ce? organismul 'oboseste' cu digestia, unele se digera mai repede, altele mai incet.

    in rest, e doar practica. Incearca.
    Eu am incercat cu injumatatirea portiilor. Nu a mers. Am fost drastica, 2 sapt. am suferit , si apoi... au disparut poftele. Dar m-a ajutat sa imi fac un meniu, orar de mese, si invtat treptat ce sa mananc sa imi placa si sa ma sature.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După ce termin eu ecleraşele acelea drăgălaşe că-i păcat de ele mă mai gândesc eu ce şi cum să fac. La ce stare am eu acuma aş topi vreo trei, patru îngheţate, vreo duzină de bomboane...

      Ștergere
  4. http://www.camelialazar.ro/2012/08/scrisoare-deschisa-catre-toate-femeile.html?fb_action_ids=10151430078118975&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=246965925417366
    eu am gasit util textul din link. jos burta. NU PAINE!!! NU DULCIURI!!!!:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de link! Am găsit datorită ţie încă un blog făinuţ.

      Ștergere
  5. Ei , Catrinel , mai ti minte cand tineam dieta?A fost bine , a fost frumos , am slabit 20 de kile....pe care le-am pus inapoi foarte rapid.M-am bucurat de reusite , insa e greu sa poti sa renunti la obiceiuri.Pentru mine a lipsit , cel mai mult , motivatia....care si acum este inexistenta si ma complac intr-o...nesimtire , daca vrei , pentru ca nu-mi mai pasa...
    Iti doresc sa reusesti in tot ce-ti propui....si sa ai ambitia de care ai nevoie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ufff! Tocmai ambitia de care vorbeai cam lipseste. Nu este nevoie de o interventie drastica, doar ca nu prea ma simt bine cu mine asa. Cand vad ca nu mai pot purta tot ce aveam prin sifonier ca nu mai imi sta deloc bine ma cam intristez si cand este vorba de dezbracat pentru plaja ....Acu nu mai este cazul, dar pentru la anul muncesc ca tare imi placea cand eram slabuta tare. Acu eu stiu ca sotul ma iubeste si asa, dar stiu sigur ca i-ar placea sa fiu fara burtisoare :))Dezamagirea mea vine de la faptul ca slabind scade si fundul si....:)))Oi vedea ce-oi face ca tare nu am eu ambitia necesara.

      Ștergere