duminică, 16 septembrie 2012

Incepem scoala

Anul acesta si eu, si cupilu' incepem scoala... el gradinita.
Am avut o saptamana plina de emotii, oboseala, stres, alegatura si ameteala. Am lasat alergatul prin spatele satului pentru alergatul dupa hartii si depus dosare. Vestea buna este ca voi lucra din nou la scoala anul acesta. Uraaa! Voi face ce imi place mie mai mult.
Sper ca la anul cand voi da din nou concursul, daca il voi mai da, sa fiu mult mai bine pregatita. Anul acesta nu imi propusesem sa fac acest lucru si am fost luata de val cand mi s-a spus ca postul este liber. Nu am fost multumita de prestatia mea, dar toata lumea imi zice sa ma bucur de rezultat si la anul sa fiu mai buna. Asa cum am facut si in alti ani voi da tot ce pot, ma voi stradui din rasputeri sa fac copiii sa invete cat mai multe si eu sa imi fac treaba ireprosabil.
Va pup!
Multa bafta in noul an scolar!

21 de comentarii:

  1. Felicitari, colega!
    Sunt sigura ca vei face tot ce poti pentru cei mici. Succes tie si lui Andrei!

    Stanuta, Galati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult! Ador aceasta meserie, desi... multi imi spun ca sunt un pic tra-la-la, banii fiind primul lucru la care se gandesc.
      Te mai astept pe aici!

      Ștergere
  2. multa bafta,multe satisfactii...spor la traba!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. conteaza enorm sa faci o meserie cu placere.
    Cat despre bani, pt ca lucrezi in invatamant iti ramane timp sa cauti si un extra-venit. Cine se plange de bani in invatamant, e lenes.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea cred că este aşa cum zici. Poate nu aş fi chiar atât de radicală. Dacă eşti un cadru didactic care se implică foarte mult şi faci meseria asta cu multă seriozitate îţi ia foarte mult timp şi după terminarea orelor. Este multă hârţogăraie de făcut, teme de corectat, pregătit lecţiile, să te informezi în permanenţă...este ceva treabă... Depinde acum şi ce predai. Totuşi eu nu văd lucrurile aşa de negre cum zic unii că ar fi. Poate din cauză că eu nu depind în totalitate de acest salariu.Nu ştiu ce să zic.

      Ștergere
    2. O,clar, depinde de ce materie predai. Unele materii sunt dinamice, altele presupun pregatit pt fiecare , la unele nivele copiii sunt atat de capabili incat profesorii pleaca acasa si isi fac temele :). Faptul ca tu nu depinzi de salariu conteaza f. mult!! Faptul ca esti la scoala in apropiere, e colosal - eu ma uit la colegii care fac naveta 100 km zilnic...
      La tine e si primul an, greu pana inveti sistemul, pana iti optimizezi pasii, pana iei titularizarea si examenul de grad. Dupa cativa ani va deveni rutina, vei vedea solutii, scurtaturi,etc.
      Si sa stii ca multe meserii ( majoritatea! as spune, ca inca nu cunosc meserie in caz contrar) implica pregatit acasa, studiat in plus si pregatit in plus, in afara timpului de la job. De fapt, asta e si o diferenta intre un meserias bun si un meserias simplu: cat isi da interesul in plus, se dedica, si e la zi cu ultimile schimbari.

      hai sa iti dau cateva exmple. Pozitive. Care sa te impulsioneze.
      De ex. cunosc o profesoara care face in plus coafura acasa. De fapt, nu stiu cat de bun exemplu e, pt ca ea a vrut intodeauna sa fie coafeza, presiunea familiei a fost sa faca facultate, asa ca solutia gasita de ea coafeza + profesor de limbi straine.
      O alta profesoara, face croitorie. Ea a zis cu un zambet larg ca si-a triplat veniturile. Dar cea mai mare mandrie a ei e ca a invatat croitorie si colega ei. Si mi-a dat cateva sfaturi si mie, cu acelasi zambet larg, si e mandra de initiativele mele(ea m-a batut la cap sa imi iau masina scumpa, chiar daca asta implica sa mai astept cateva luni pana strang banii).
      O alta profesoara, mai are in plus 2 joburi. E din Tulcea. Una din persoanele cuc are lucreaza in plus la extra joburi e... o educatoare. Educatoare ce a fost in vacante la alte cateva joburi.
      toti banii sunt castigati la negru, e drept.

      Din exemplele occidentale, profesoara mea de franceza preda la 3 scoli. 6 zile pe saptamana. Si preda f. bine. Pe langa orele la clase de gimnaziu, lucreaza la 2 structuri de integrare a emigrantiolor unde preda limba franceza. Program de lucru: 8 -> 16, 18 -21 30, sambata numai dimineata. Am intrebat-o de ce preda: a zis ca pt bani. Profesor identic la cursul de alta limba a sotului, preda mai mult decat profesoara mea, si vine din provincie. A zis ca e tanar, si va face ritmul asta o perioada. nmentionez ca aici se termina scoala pe 1 iulie si reincepe pe 1 septembrie.
      Mai cunosc inca 2 cadre didactice, dar de gradinita, care... dupa ora 15 30 fac un fel de baby-sitting pana la ora 18. Pt bani.

      Cunosc si o persoana care a renuntzat la invatamant si a trecut in privat pt 1 an. A spus ca banii clar sunt mai mult, dar munca e colosala, pt ca sunt doar 20 zile de concediu, si alea vin dupa 1 an de munca, lucrat saptamanl 40 ore, luat de lucru acasa/pregatit, in plus lucrat in ajun de Craciun si 31 decembrie, fara vacante de Pasti, fara vacanta intre Craciun si anul nou etc.

      Am intrebat despre munca dupa orele de curs. Primii ani e mai mult.Pana se obisnuiesc cu reguli, norme. Apoi printeaza inca o data programa si pac, baga foaia pt dosar ... pt ca oricum materia o stiu bine. Lucrari -unele dau 1-2 pe trimestru -dar o persoana mi-au zis ca ea prefera mai multe lucrari fulger : corectat putin, ii ocupa putin din ora. Aici iar depinde de materie. De ex. la istorie/biologie merge asa, dar la mate/fizica nu stiu ....

      Ștergere
    3. Bune exemplele tale. Din păcate este necesar să faci un sacrificiu major din punctul meu de vedere. Mă refer aici la timpul alocat familiei şi casei. Eu sunt o norocoasă că nu depind de banii ăştia şi nu sunt nevoită să fac asta. Probabil dacă m-aş afla în altă situaţie aş fi în stare să fac şi altceva pe lângă acest job. Şi aşa de vreo trei ani mă tot gândesc să mai şi vând lucrurile pe care le fac.

      Ștergere
    4. orice alegere in viata e cu sacrificii.
      Si pt cei din invatamant, si pt ceilalti. Si tu ai in viata alegerile tale. Bravo tie ca macar incerci.

      P.S. si eu tot ma gandesc sa incep sa vand din lucrurile care le fac...

      Ștergere
    5. Păi apucă-te de treabă că eu tot o amân de cam multă vreme. O seară faină!

      Ștergere
    6. pai apuca-te si tu:)))
      Hai, ne mobilizam amandoua? una pe cealalta?

      Ștergere
    7. De fiecare dată când îmi fac un mic stoculeţ cu diverse lucruri vine ba o zi de naştere, ba Crăciunul, ba vreo altă sărbătoare şi tot amân crearea magazinului.

      Ștergere
    8. eu pana acum am facut numai pt mine + cadouri. Imi place cand ofer ceva facut de mana mea, mi se pare mai valoros ca un cadou cumparat.
      Dar unele as putea produce in serie.

      Ștergere
  4. Mult si maxim succes amandurora! Tare mi-as fi dorit o profesoara asa dedicata cum esti tu!
    bafta soricelului Andruska!
    Va imbratisez cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim! Ce bine ar fi dacă majoritatea ar iubi meseria aceasta la fel de mult ca mine şi nu ar mai fi atât de blocaţi în capitolul financiar. Pupici!

      Ștergere
  5. MULTA BAFTA ITI DORESC!
    SA AVETI UN AN SCOLAR CAT MAI RODNIC!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bravoooo... Succes la scoala, si tie si puiului mic!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulţumim! Şi fetelor la fel! Voi sunteţi bine? Mi-e dor să te citesc. Cred că ştii asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Oh, da, stiu, si mie mi-e dor sa ma citesc, dar sunt nasoala... n-am chef de scris :))

    RăspundețiȘtergere