vineri, 30 noiembrie 2012

De Sf. Andrei

La multi ani tuturor celor care poarta acest nume!
La multi ani puiutului meu!
Cand a trebuit sa alegem numele copilului acesta a fost singurul nume care era pe listele mele si pe listele lui Adi. La momentul respectiv nu mi-am dat seama ca era un nume la moda si ca foarte multi copii il poarta. Nu-i bai ca oricum imi place si imi este drag sa il strig asa.
Are si o semnifcatie faina....zic eu.

Andrei - Sf. Apostol Andrei, "cel dintai chemat" la propovaduire, este, conform traditiei, si primul care a adus crestinismul pe meleagurile noastre. Este praznuit pe 30 noiembrie, iar luna calendaristica urmatoare, decembrie, ii purta in mod traditional numele (Undrea sau Indrea).
Numele Andrei nu-i, cum s-ar putea crede, de origine evreiasca, ci greceasca: Andréas sta in legatura cu andreia, "barbatie, indrazneala" (de la anér, andrós, "barbat"). Forma curenta este Andrei (feminin: Andreea), cu diminutivul Andi (adeseori grafiat Andy, dupa model occidental). In vechime, limba romana a cunoscut si alte forme (Andrii, Andruta, Andries, Andreica etc.), unele disparute cu timpul, altele pastrate doar ca nume de familie.   (SURSA)

Astazi in loc sa ma trezesc si eu ca tot omul normal, care are o zi libera, mai tarziu, stau cu ochii beliti de pe la vreo cinci si pe la sase m-am hotarat sa ma dau jos din pat. Astazi sarbatorim. Am bifat de ieri in meniu prajitura Alba ca zapada si ouale umplute, pe care trebuie sa le ornez. Cand buna a incercat sa il convinga pe Andrei ca este ziua lui, el a contrazis-o ferm si i-a zis ca ziua lui este ahaaaaaaaa! tocmai pe 8 mai. Dupa ce m-a vazut aseara pregatind de zor una, alta si dupa ce i-am explicat ca este ziua lui de nume a concluzionat: Pe 8 mai este ziua mea cu tort, nu?. Astept sa mi se trezeasca baietii si sa ma apuc de treaba. Mai am de facut antreurile... sa le ornez frumusel, sa fac degetele de pui ( snitele din fasii de piept de pui cu fulgi de porumb) si sa bag la cuptor puii umpluti. Daca ies treburile asa cum imi imaginez eu stand acu in fata calculatorului le trag si cateva poze. Dupa amiaza ne asteptam musafirii.
Va pup!
 Sa aveti o zi cat mai frumoasa!

9 comentarii:

  1. La multi ani si buni puiutului tau! Sa fie sanatos, iubit si sa aiba mult noroc.
    Spor la treaba si petrecere frumoasa diseara.
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani lui Andrei! Sa va bucurati mereu de el!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani, Andrei! Sa cresti mare si sa fii asculator, copile frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. LA MULTI ANI , ANDRUSKA! Te imbratisez , soricelule! Sa cresti mare si sanatos !!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vă mulţumim tuturor pentru urări! Şi vouă vă doresc să fiţi cât mai fericite şi să vă bucuraţi din plin de copiii voştri!

    RăspundețiȘtergere
  6. cu o oarecare intarziere din motiv de lipsa de net, ii urez si eu copilului tau La multi ani si multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  7. la multi ani de sf Andrei!

    Tu vb serios? baiatul tau e nascut pe 8 mai 2008? Fiica mea a2a zi :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D Foarte serios! Să îţi trăiască şi să fie fericită. E un tăuraş ca şi Andrei. Te pup!

      Ștergere