vineri, 22 februarie 2013

Cupilu...griji...dileme...

Bună dimineata dragii mei!
De azi pentru mine incepe weekendul. Azi imi fac repejor treburile casnice si dupa aceea finalizez ce am inceput ieri. Am facut o pauza la crosetat si m-am intors putin la prima mea dragoste- decoupageul.
Cu tot haosul ce a cam fost in ultima perioada si postarile mele sporadice nu am mai pus poze cu strengarul meu.
In ultimul timp a cam pus stapanire pe calculatorul meu si ca sa mai pot auzi si altceva decat vocile din desene animate am imprumutat castile lui tati.
A descoperit de ceva vreme si jocurile pe internet asa ca este destul de greu sa il urnesc de acolo. Cum vremea s-a mai imbunatatit iese mai des in curte sa isi consume energia si nu este inca la faza in care sa refuze acest lucru pentru ca vrea sa se joace pe calculator. Este inca bine. Nu reuşesc nicicum să îi fac o poză mai normală. Vrea să se joace şi să strâmbe.
Saptamana aceasta Andrei a chiulit de la gradinita. Cu toata tensiunea si atmosfera apasatoare de la mine de le serviciu am simtit nevoia sa il las acasa si sa evit  pe cat posibil o intalnire directa cu colegele mele. V-am zis ca a fost o perioada cam ciudata pentru mine. Colac peste pupaza am aflat ca nepotica celeilalte profesoare (cea de un an si un pic pe care o aduce la gradinita pentru ca nu are cu cine o lasa) are paraziti intestinali. Nu stiu de care ca nu a dus-o la medic, doar a povestit ca a eliminat unul. Cand am zis sa faca ceva ca se pot imbolnavi si ceilalti micuti atat a zis: Eeeeiiii! si si-a dat ochii peste cap.
Sunt un pic ingrijoata. Am sunat la dr. de familie sa il intreb mai mute detalii si cum pot feri copilul, iar el mi-a zis sa nu intru in panica si sa am grija la igiena si sa spele pe maini des, inainte de a manca, dupa ce merge la toaleta...
Tocmai aici e buba mare. Copiii astia se spala pe maini inainte de masa pentru ca am insistat eu sa faca acest lucru in urma cu ceva timp. Nefiind apa curenta in scoala, le toarna doamna educatoare cu canuta apa deasupra unui lighean. Inainte sa ii atrag eu atentia probabil ii era prea lene sa o faca. Voia sa le puna apa in lighenas sa se spele toti acolo in apa aceea si am facut ca trenul. La fel de complicat i se pare sa le dea fiecaruia prosopelul lui sa se stearga si de multe ori i-am surprins folosind acelasi prosopel. De spalat pe maini dupa ce merg la toaleta nici nu se pune problema...prea multa bataie de cap, probabil. Toaleta este in curte, deci va puteti inchipui cat de curata poate fi. Merg  neinsotiti la toaleta asa ca nu se stie pe ce pun ei mana pe acolo. In gradinita este murdar deoarece multi dintre ei  nu isi schimba incaltarile si drumul pe care vin este plin de noroi in aceasta perioada. Ei,ca orice copii de varsta lor, adora sa se tavaleasca pe jos, deci va puteti imagina cum arata hainele dupa o zi de gradinita. Nu-l pot imbraca niciodata doua zile la rand cu aceleasi hainute. Nici cand se joaca in curte nu e asa plin de praf ca dupa 4 ore de stat la gradi. Probabil va veti gandi ca sunt exagerata si ca noi in copilarie mancam din acelasi mar, beam apa din aceeasi sticla si ca ne murdaream ca porcii la joaca. Asa este, dar eu vorbesc de o gradinita, unde ar trebui sa invete despre igiena, pe langa multe altele si trebuie avut grija sa fie un mediu curat si SANATOS. Nu mai zic ca unii dintre ei fac treaba mica la olita si de cateva ori am gasit in pauza cand ma duceam la Andrei oala plina pusa intr-un colt al incaperii.
De luni il duc iar si ma tot gandesc cum sa procedez. Grija mea vine de la faptul ca tratamentul pentru scarboseniile astea de paraziti este foarte puternic si se scapa greu de ei. Nu vreau sa fiu o mama exagerata, dusa cu pluta, dar... Nu stiu.
Stiu ca acest subiect nu se potriveste nicicum cu blogul meu, stiu ca multi dintre voi probabil nu s-au simtit prea comfortabil sa citeasca despre asta. Ma scuzati, dar asta face parte din viata noastra,iar eu stiind ca gasesc de fiecare data spriin in voi mi-am dat frau liber gandurilor si grijilor.
Va pup!
Promit ca cel tarziu maine va arat ceva frumusel! :D

7 comentarii:

  1. Andruska este un scump si un smecher , ca de obicei si m-am bucurat sa vad poze cu el.
    Catrinel , nu il poti tine pe Andrei intr-un glob de sticla , sti asta mult prea bine si toate cele scrise de tine...vrei nu vrei , sunt inerente si inevitabile , din pacate! :((
    Tu incerci , din cate imi dau seama , sa schimbi mentalitati si obiceiuri , insa am sentimentul ca te lupti cu morile de vant.
    Zic eu ca tot ce poti face tu este sa "il instruiesti" pe Andruska,sa ii explici ce trebuie sa faca si de ce si sa insisti zilnic.Copilul va intelege , mai ales ca este un copil atat de istet.Bazeaza-te pe el si...cam asta ar fi masura cea mai buna ce o poti lua , momentan.
    Va doresc un sfarsit de saptamana cu spor la treaba! Va pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim!
      Sunt absolut conştientă de acest lucru, dar na! Sunt mamă de băiet şi uşor panicoasă şi nebunăăăă. Eu încerc să îl instruiesc... deja ştie că nu trebuie să bea din altă sticlă sau să nu dea să bea unui alt copil din sticla lui şi ştie că trebuie să se spele pe mâini după ce merge la baie. Dar degeaba ştie el lucrurile acestea dacă el nu are unde se spăla. Mulţumesc! Te pup!

      Ștergere
  2. de acord cu ce zice (ma rog,scrie) dintimisoara,!!!!Pup dulce mutrite dulci mari si mici!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine ar fi ca tu sa intelegi ca...pana la urma , asta este :((((( te inteleg , tare te mai inteleg...dar ce poti face? :((( Hai sa vedem si partea plina a paharului si sa zicem ca uite asa capata imunitate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimic nu pot face. Hai sa vedem... partea plina a paharului :D

      Ștergere
  4. vaai, ce scump e flacaul tau!! pe zi ce trece este tot mai frumos!
    Din pacate e iarna, cam greu de iesit afara cand e intuneric, dar din martie veti putea sta afara mai mult. Asa ca 1 ora la calculator depaneaza situatiile de criza, de oboseala a mamei. Eu o mai implic pe fiica mea in tot felul de activitati, impreuna: prajiturim, pizza, desenam, baie impreuna si ne jucam in cada etc.

    Despe gradinita si igiena, si eu la fel: sunt riscuri, risc e si cand treci strada. Dar incearca sa privesti altfel lucrurile: nu pot tine copilul intr-un glob de cristal. Pana acum tu ai fost acasa, ai dedicat timpul 100% lui, asta e bine si nu e bine. Uite ca ai ajuns sa ai frica de un amarat de parazit a altui copil!. Imunitatea se construieste, organismul se construieste si nu sub glob de cristal, ci intrand in contacte cu virusi, cu paraziti - invatand sa lupte. Sansa sa nu ii ia e f. mare, sansa sa ia si organismul sa nu faca boala e iar f. mare, pt ca aveti o alimetnatie echilibrata, orele de somn respectate, si toate astea invata corpul sa se descurce.
    Ce as face eu: as acorda atentie la alimentele care previn infestarea, de ex. usturoiul, semintele de dovleac, etc- mai studiaza pe net.

    Cat despre panicile tale, mie imi aduci aminte de reactiile mamei ( ea are probleme cu tiroida, si periodic avea caderi, mai ales cand nu ia medicamentatia). Ele sunt doar ale tale, nu le transmite copilului. Gandeste-te la un lucru: copiii prea cocolositi sunt mai bolnaviciosi decat cei crescuti spartan. E buna atentia la igiena, dar extrema cealalta e nociva ( si aici mi-au zis-o 7 dermatologi din bucuresti).

    Contra exemplu: mediu spartan belgian.

    Gandeste-te la un singur lucru: cum sunt copiii de tigani?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos!
      Acum când m-am mai calmat şi eu văd lucrurile puţin mai altfel. Scrisesem exact în momentul când eram foarte stresata. Ciudat este că atunci când era Andrei mai mic îl creşteam exact cum spui tu şi nu mă panicam aşa. Parcă m-am prostit. Se târâia prin toată curtea, mânca pământ şi câinele îl lingea din creştet până în barbă, nu îl îmbrăcam gros şi nu mă stresam aşa de rău.
      Problema cu paraziţii a coincis cu o tensiune destul de mare de la serviciu şi probabil de acest lucru a amplificat temerile şi stresul. Acum... cu Dumnezeu înainte şi vom vedea ce va fi.
      O zi minunata!

      Ștergere