duminică, 24 martie 2013

Zâna măseluţă

       Acum puţin timp Ana-Maria pe blogul ei povestea cum fiica ei, Luana, voia ca Zâna Măseluţă să se modernizeze şi să-i aducă un euro în loc de un leu. Atunci m-am gândit că eu mai am până va trebui să-i zic lui Andrei despre Zână şi despre cum e treaba cu dinţişorii care se schimbă.
       Astăzi l-am găsit în baie spălându-se pe dinţişori că îl durea unul. M-am speriat un pic că mă gândeam că are vreo căriuţă. Când colo incisivii de jos se mişcă şi pe interior unul din dinţişori îşi iţeşte căpuşorul. Când avea patru luni i-au ieşit tot aşa de surprinzător. Într-o zi m-a muşcat şi am descoperit că mă agăţa ceva şi aşa am aflat că îi cresc dinţişorii.
       Eu am vrut să fac din acest moment unul special şi am căutat repede povestea Zânei Măseluţă ca să i-o spun lui Diiuţu şi am găsit una drăguţă AICI. Cum planul de acasă nu se potriveşte cu cel din târg, copilul meu nu a fost impresionat de poveste, ba dimpotrivă s-a enervat că zâna îi ia dintele. A zis că dacă îi cad dinţii el îi lipeşte la loc şi oricum nu există zâne. Uffff! Cu greu l-am convins că va veni şi că îi va lăsa un bănuţ în locul dintelui, pe care îl va transforma în steluţă. Nici aşa nu e bine! El nu vrea nici o steluţă, el vrea dinţişorul lui. I-am zis că voi face o cerere specială şi i-l va lăsa. Până la urmă am împăcat şi capra şi varza. Dinţişorii de abia se mişcă şi Zâna îl urmăreşte să vadă dacă el crede în ea şi este cuminte până va veni după ei.
       La noi în familie a fost mare vâlvă cu dinţişorii aceştia. Îmi închipui că fiecare părinte consideră acest moment unul deosebit chiar dacă în aparenţă este banal. Deşi constaţi şi vezi zi de zi cum creşte copilul, parcă în momente de astea realizezi mai bine acest lucru.

8 comentarii:

  1. Mark facea mare caz din dintisorii lui si Zana Maseluta.
    Abia astepta sa-i cada un dintisor ca si-l punea iute sub perna si astepta dimineata sa gaseasca banisorul,leutul.:)Desi e clasa a V-a mai are o gramada de dinti de lapte,iar maselele,doar una a dat-o Zanei,restul sunt inca in gura lui.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi avem o cunostinta care in armata si-a scos dintii de lapte la stomatolog, de radea toata lumea ca e inca bebelus. Acum la 50 si ceva de ani nu are nici macar o carie in gura si cei mai frumosi dinti pe care i-am vazut in viata mea.
      Eu cand am fost mica nu am crezut in zane si nici cu Mos Craciun nu au reusit sa ma pacaleasca. De aceea m-am gandit ca ar fi frumos ca Andrei sa creada in lucrurile acestea, dar dupa cum vad nici el nu se lasa usor pacalit. :)))

      Ștergere
  2. Ai putea sa lasi dintisorul la locul lui sub perna dar sa pui si un banut langa el, sa vada Diiutzu ca a fost cuminte si zana la rasplatit.
    Si eu am o groaza de povesti amuzante legate da zana asta. Pe vremea cand ii cadeau dintisori Mariei si Ioanei nu, aceasta din urma era foarte geloasa ca nu primeste si ea banut sub perna si atunci o urmarea pe sora-sa il sterpelea dintele si-l punea la ea sub perna. A iesit un scandal monstru intr-o seara din cauza asta. Fiindca n-am reusit sa o conving pe Ioana ca nu e corect, ca zana o sa se prinda ca nu e dintisorul ei (da de unde stie ea, ma tot intreba), am gasit calea de mijloc. Le-am pus sa-si uneasca pernele si am asezat dintisorul la granita dintre perne, zic asa nu mai stie zana al cui este si poate o sa va lase banut la amandoua. Si asa s-a intamplat, au fost fericite amandoua!
    S-ar putea ca baietilor sa le fie mai greu sa creada in zana, ne spui si noua... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi aşa m-am gândit să fac şi în plus o scrisorică şi am văzut pe net o idee foarte drăguţă cu un certificat pentru dinţişor. Voi face unul când va face Andrei năniţă.
      Ce drăguţe îs fetele.:D Bună soluţie ai găsit!
      Acum că mulţi i-au zis că există a început să mai creadă un picuţ în asta. Nu ştiu ce am de îmi doresc atât de tare să creadă în genul acesta de poveşti.

      Ștergere
  3. Catrinel...de ai sti cat ma bucur ca la vremea cand eu am schimbat dintii habar nu aveam de Zana asta tembela! :)))) Eu am vrut sa imi fac dintii sirag de margele , sa mii insir pe ata si sa ii port in loc de colier...Tata ma lasa , nu ma lasa mama... :))))
    Hai ca-s curioasa cum rezolvi problema cu Andruska!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Ioi! Să înţeleg că prostiile astea cu zâne şi... zâni nu prea îţi plac. La nimic altceva nu m-am gândit decât la cum să îi găureşti că sunt mititei. :D
      Când i-o cădea dinţişorul îi las bănuţul, scrisorica şi certificatul şi dacă nu crede nici atunci îl voi lăsa în pace. Ar fi clar că seamănă cu mine şi nu crede în bagatele de astea. Vom vedea.

      Ștergere
  4. Sa cred? Pai pe la 4 ani incepusem sa am dubii grele in legatura cu Mos Nicolae si Mos Craciun...de Iepuras si Maseluta inca nu auzisem.... :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Pe la 4 ani eu încercam să conving copiii că nu există Moş Crăciun şi se lăsa cu plânsete şi ceartă. Poate de asta încerc eu cu Andrei lucruri de genul ăsta.

      Ștergere