duminică, 16 iunie 2013

Buruieni :D

       Buna dimineata!
       De cand am aparatul nou am tendinta de a face fotografii multe...sute. Pozez orice. Daca nu il iau cu mine chiar si pana la magazin imi pare rau caci de fiecare data observ ceva ce ar merita fotografiat. Am stat ieri sa mai fac curatenie printre ele si am descoperit cateva pe care nu le-am postat desi imi propusesem sa o fac.
       In curtea statiei de apa, unde avem noi gradina, inainte iarba era netaiata. Andrei se putea ascunde in ea cu usurinta. Eu am profitat de ea si am cautat comori de fotografiat. Noi le zicem buruieni, dar ele nu se supara oare ca le spunem asa cand ele sunt de fapt atat de frumoase?




       In miez de vara eu am gasit bulgarasi de ... zapada.




       Ce ne-am mai jucat cu ei! Andrei si-a amintit ca intr-un desen animat o zana folosea un fir de papadie pe post de parasuta si mi-a zis ca pentru putina vreme i-ar placea sa poata zbura si el asa si apoi sa revina la forma lui de copil mare.
     
        Ieri la baie spunea ca de abia asteapta sa vina din nou ziua lui sa faca mai repede sase ani. Parca mi-a dat cineva cu un ciocan in cap... sase ani? Copilutul are deja cinci... Cand a crescut atat de repede? In septembrie 2014 deja ar trebui sa il inscriu la scoala?! Oh! Doamne! Nu vrea timpul asta sa o ia mai usor? Vreau sa stea un pic pe loc sa ma bucur mai mult de varsta aceasta a lui Andrei. De abia astept vacanta sa pot face mai multe lucruri impreuna cu el. Chiar Diiucu mi-a atras atentia ca nu ma mai joc cu el si ca doar discutam sau il cert. Fara sa imi dau seama am alunecat in stres, probleme, munca, treburi casnice si in ultima perioada in ceea ce il priveste m-am ocupat doar de hrana, baie, atentionari sa nu faca una sau alta, culcat si nu i-am mai acordat timp...timp adevarat...doar lui. Mi-am planificat ca in vacanta sa imi fixez un program doar pentru el in fiecare zi in care sa lucram impreuna, sa ne jucam si in joaca sa il invat un picut de engleza. I-am promis ca vom face impreuna fise si activitati ca la gradi, iar el mi-a spus ca va fi mai distractiv pentru ca le va face cu mine si nu cu doamna. Vreau sa il invat sa mearga pe bicicleta si sa ne distram impreuna.

       Duminica frumoasa sa aveti!

18 comentarii:

  1. Foarte frumoase planuri si foarte frumoase poze (l-ai imbolnavit pe barbate-miu, vrea si el sa faca poze de-astea si suspina dupa un aparat mai grozav). Sunt sigura ca o sa faci ce ti-ai propus, o sa-i treaca si lui Diiucu vacanta mai frumos, dar si tie o sa-ti faca mare placere, stiu eu. Eu cand fac mate cu Maria mea o chem si pe prietena ei cea mai buna (stau in aceeasi banca de 8 ani). Aceasta are o sora in clasa cu Pufi si de multe ori fac mate cu toate patru, 2 intr-o camera, 2 in cealalta, dar recunosc ca mai mult am facut cu cele mari ca au examen. Si in pauze ce crezi ca facem? Facem prajituri impreuna, sau gemuri, uneori mai mesterim margele sau bratari. E superdistractie, fetele se bat care sa sparga ouale, sa masoare faina, etc, Dar sa vezi cand gusta din ce-au bucatarit...hmmmmm!!! Asa ca...sa vina vacanta si sa ne arati ce activitati desfasurati :) Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am suspinat multisor pana am luat aparatul. Nu este unul profesional si nici chiar cel la care visam eu, dar sunt foarte incantata de el. Ce tare! Se uita si sotul pe blogul meu?! :D
      Imi si inchipui casa plina de fete care chicotesc, bucataresc si lucreaza intens la mate. Foarte fain! Noi o sa lucram singurei.
      Acum sunt in cautare de materiale si indata ce ne punem pe treaba facem si fotografii.
      Te pupam! Duminica frumoasa!

      Ștergere
  2. In copilarie iubeam foarte mult florile din prima fotografie. Au un miros dulce si impleteam coronite din ea. Nici acum nu stiu cum se cheama!
    Frumoase fotografii!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Data viitoare cand le voi vedea le voi mirosi. Nu stiam ca miros frumos.
      Multumesc!
      O saptamana fumoasa!

      Ștergere
  3. fetita mea e de aceeasi varsta cu piticul tau, dar eu nu fac absolut nicio tema/exercitiu cu el. Nici fise, nici engleza, nimic. Ne jucam cum vrea ea, desenam, coloram, papushim, iesim afara, alergam, doar e copilarie!!!
    Lasa ca va face teme de la 6 ani pana la pensie... e ultimul an cand are libertatea asta.
    Daca as fi in Ro, as da-o la scoala de 7 ani, oricum se va pensiona la aceeasi varsta cu ceilalti, dar aici nu am de ales. In plus, aici scoala e 1 septembrie-1 iulie ...

    Eu incerc sa nu las stresul sa vina acasa, am si asa destul de multe probleme carora abia le mai fc fata...nu e cazul sa incarc si copilul cu asta. E de ajuns ca ea sta fara mine pana la ora 17, avem 3 ore seara, weekendurile si 4 sapt. pe an impreuna, incerc sa ma bucur de ele!

    Cand plec de la munca, in drum incerc mereu sa ma separ de atmosfera de la munca, sa las problemele acolo, in statia de metrou.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu iti inchipui ca vom face activitati asemanatoare temelor. Nuuu! Activitatile vor fi ca o joaca mai organizata adica: vom picta cu degetelele, vom face forme din plastilina, vom face experimente distractive potrivite varstei lui, vom aduna frunze sa facem colaje... Fisele sunt mai mult de colorat si legate doar de ceea ce ii place. Lui nu ii plac cartile de colorat, in schimb coloreaza cu placere imagini de pe net... La astea le zicem noi fise. Toate aceste lucruri le vom face doar de distractie si numai cat va avea el chef. Legat de engleza...nici nu mi-am dat seama cand a invatat (mecanic, ce e drept) sa numere in engleza pana la 10. Dupa aceea ma tot intreba cum se spune unui lucru sau altuia in engleza si franceza (fusesera niste francezi la noi si l-a fascinat limba). Am vazut ca este interesat si retine usor si m-am gandit, tot in joaca, sa il invat cateva cuvinte. Nu am pretentia sa vorbeasca fluent vreo limba straina de pe acum...doar asa sa ne distram. In nici un caz nu ii voi transforma vacanta in scoala. Vorba ta: va face teme de la 6 ani pana la pensie.

      El in septembrie anul viitor va face 6 ani jumate...Nu stiu daca il voi inscrie la scoala, dar parca 7 ani jumate...N-ar fi cam mare pentru clasa 1? Nu stiu... Eu am fost la scoala tot de la 6 ani jumate si mi-a placut sa fiu cea mai mica din clasa tot timpul.

      Bine faci si ma bucur ca reusesti! Eu sunt cam codasa la acest capitol si ma cam las afectata de ce se intampla la serviciu, desi e total gresit.

      Ștergere
    2. Eu ma rup absolut de asa activitati. Nici fise, nici activitati, nici limba straina, nimic nimic. De teme nu mai spun, aici sunt scoli unde nu se dau pana la 12 ani teme...ei mizeaza pe ce fac in clasa, proiecte si atat. Celelalte scoli (alea cu teme), dau de la 6 ani, teme... 2 randuri, iar activitatile ce le fac copiii la scoala (la 6 ani) sunt la nivelul ce facea la 4 ani in Ro.

      Asa ca noi ne jucam continuu. Se va termina curand asta ... asa ca aleg libertate la maxim, jocuri dupa cum vrea, nu caut sa directionez,manipulez, indrept atentia, nimic. Libertate.

      Complet liber, un copil isi dezvolta imaginatia, si isi descopera pasiunea. Ca parinte ii pun la dispozitie concepte, de ex. acuarele, instrument muzical, carti de colorat, foarfec de manipulat, acces la copii nativi englezi/neerlandezi/chinezi, dar ii dau ei sansa sa le foloseasca cum vrea ea. De ex. am citit intr-o carte Montessori ca foarfecul se da copilului si se lasa sa vada singur cum vrea sa il foloseasca. Sau merg in gradina si discuta despre plante, le analizeaza si vad ce au nevoie(pt ca aici ploua 200-250 zile pe an, la Montesouri toti copiii au cizme si haine de ploaie). Nu au fise, nici activitati clare, un copil are de ales, are mai multe mese cu activitati unde poate sa mearga sa faca ce vrea, in stilul educational romanesc ( care de altfel il consider unidirectionat).

      Mi s-a parut un stil aparte didactic - care e de discutat acasa. Cand ai timp, citeste, te rog, despre Montessori.

      Ștergere
    3. Am citit articole despre educatia in stil Montessori. Imi place conceptul. Sunt si la noi gradinite de acest gen sau cel putin incearca sa fie... Stii care este problema la un moment dat? Cei care au fost la stfel de gradinite daca nu au norocul sa ajunga intr-o clasa cu o invatatoare deschisa spre educatia moderna se vor adapta mai greu.
      Din dorinta prosteasca a unor parinti care concureaza cu altii (sa se dea mari cu ce stiu copiii lor sa faca) au pus presiune pe educatoare de s-a ajuns atat de departe incat ii invata la gradinita scrisul de mana, cititul si socotitul. Unele invatatoare s-au obisnuit atat de bine cu asta incat au ajuns sa aiba pretentii ca la inceputul clasei intai copiii deja sa stie lucruri pe care ar fi trebuit sa le invete cu ele. Copiii din multe gradinite din orase au un program extrem de incarcat: scris, citit, socotit, sah, dans, teatru, balet si cate si mai cate. Toate aceste activitati sunt luate foarte in serios mai ales de parinti si daca le spui ca cei mici trebuie sa se joace si prin joc sa invete ridica din spranceana si eventual iti spun ca in acest caz mai bine ii tin acasa.
      Am o cunostinta, care are un baietel, care la gradinita a facut ce se face in mod normal. Era singurul din clasa care nu stia sa scrie si sa citeasca la inceputul anului, iar invatatoarea lucra foarte putin cu el pentru ca o tinea in loc. S-a simtit marginalizat si dezamagit. Nici nu stii cum sa procedezi mai bine.
      Am vazut mamici care incearca sa-i invete pe copilasi de doi ani jumate, trei literele si cifrele.
      Concurenta dintre parinti a dus la ritmul acesta alert in care copiii cad victime.
      Un elev care vrea sa invete si are rezultate bune la scoala ajunge sa lucreze mai mult decat un matur angajat cu opt ore de munca pe zi. Numai cand te uiti la ghiozdanele lor supradimensionate si incarcate te apuca jalea. Se incearca trecerea la un invatamant modern si mai relaxat, dar suntem inca extrem de ancorati in invatamantul traditional. Invatamantul modern cere mai mult timp si straduinta din partea cadrului didactic...mai multa munca si multi dintre ei nu sunt dispusi sa faca asta si din nou se ajunge la metodele traditionale. Cand am fost la un curs la inceputul anului trebuia sa prezentam cum decurge o ora. Multe dintre profesoarele care au prezentat o ora predata cu metode moderne, foarte faine si interesante au specificat ca au facut aceste planificari si au aplicat metodele respective cand au avut inspectie.... in rest...traditional, asa cum probabil ai facut si tu scoala. Sunt foarte multe profesoare in varsta carora le este greu sa accepte ideea de libertate de miscare a elevului in anumite situatii.
      Este mult de discutat pe acest subiect...

      Ștergere
    4. uite, aici pot sa multumesc lui Dumnezeu pt cati oameni am cunoscut.
      In bucuresti m cunoscut oameni ce au terminat scoala Waldorf. Sistemul educational diferit de cel traditional. Multi au comentat ca e o scoala pt retardati. Eu cunosc 2 persoane: un cadru universitar, si o tipa care are facultate si firma ei.
      Cu Montessori, e identic!! Nu stiu de bucuresti, dar aici am scoala Montessori la 100m de bloc, si ma intalnesc des ( nu periodic) cu parinti si copii de acolo. Niciunul roman, dar asta nu e relevant. 2 parinti au spus ca vin din sistem Montessori, si ca au facut efortul financiar ( nu spun suma, doar ca lunar e mai mare decat chiria ce o platesc eu) pt a duce copilul acolo.
      Deci nu cred ca e nicio problema de adaptare, din contra, copiii Montessori stiu trec aceleasi evaluari ca cei din scoli normale. Doar ca le trec cu zambetul pe buze.

      Imi place ca ai diferentiat problema romaneasca: gradinite, scoli cu program f. incarcat. Si ca invatatorii ignora ca ei sunt cei ce trebuie sa puna creionul in mana elevului. Si am incercat sa discut cu cadre didactice ( 6), plus 2 in dezvoltare, si toti mi-au confirmat ca scoala romaneasca stie sa lucreze f. bine cu genii, cu copii ce deja sunt stimulati, cu cei peste medie. Media, si cei sub medie sunt complet ignorati... in conditiile in care acestia sunt majoritatea.

      Marea revolutie care am vazut-o cand am plecat din Ro: de lucrat pe mai multe niveluri, in acelasi timp. Sa dea libertate si responsabilizare copilului.

      Ștergere
  4. inca un link care cred ca o sa iti placa sa citesti(l-am citit mai demult, si il recitesc din cand in cand):

    http://urbanmomblog.blogspot.ro/2012/07/fericirea-se-si-invata-uneori.html

    Pt. mame ca mine, care sunt prinsa intre presiunea de a sustine casa, 40 ore pe zi la job, acest gen de articol e ca o ploaie de vara: revigoreaza si redirectioneaza atentia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru link! E atat de simplu, dar uneori uitam.

      Ștergere
  5. Eu zic sa aveti vacanta frumoasa si plina de distractie...iar scoala...sa o man'ce cainii :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Si voua la fel! Da! Da! s-o manance!

      Ștergere
    2. eu zic ca nu exista definitii pentru ce si cum trebuie sa faci cu propriul copil,personalitatile sunt diverse si mmmuuuuulllltttteeee!!!!!Fiecare parinte responsabil desigur stie ce sa faca atunci cand vine timpul sa faca,si-apoi copilul este cel care-i primul cu indiciile cele mai clare despre ce anume vrea sa faca!Daca vrea si este constructiv si productiv toate bune si frumoase(hehehe vezi vecinii Romaniei).Iar dintimisoara are dreptate:s-o manance cainii!!!!!Pup copiluti!!!!

      Ștergere
    3. Ica, eu ma refeream ca deja Catrinel imi pare stresata si obosita de situatie. Cel mai bine e sa se rupa, complet, de ideea de scoala, sa faca o pauza mare si sa se bucure de vara, vacanta, copil, sa isi incarce bateriile si sa se umple de seninatate si calm.

      Un alt factor e ca un parinte agitat va agita copilul. Si lucrurile merg f. prost la scoala aia, ma bucur Catrinel pt tine ca ai doar un job part time ... vai de cei ce lucreaza full time, 35 ore pe sapt ( cum lucreaza educatoarea fetitei mele).

      Tot din discutiile cu educatoarea fetitei mele, am inteles un mecanism care credeam ca numai in familie se intampla: un cadru didactic stresat va agita clasa, clasa agitata va duce la un cadru didactic si mai stresat. Acest bulgare e incendiar, iar solutia este doar de la cadrul didactic - copiii fiind o victima a situatiei proaste.
      De aceea am propus si alte idei de educatie, cu parti frumoase. Pana la urma, nivelul acceptat actual la capacitate/Bacalaureat este destul de jos ( eu compar cu ce examene am dat acum 15-20 ani) si cred ca e suficient doar de insuflat la copii placere si directionat atentia.

      Ștergere