sâmbătă, 15 iunie 2013

Levantica mea

       Pentru ca imi place tot ce tine de levantica (miros, culoare, forma, tot ce contine si levantica) mi-am dorit foarte mult sa am aceasta floare pe peticutul meu de pamant din curte. Mi-am cumparat un pliculet de seminte si cand am cautat informatii pe net am aflat ca sansele sa rasara sunt minime caci se prinde foarte greu daca nu e plantata dintr-o tufa, direct cu radacina. Am respectat indicatia sa pun semincioarele inainte de plantare 24 de ore la frigider. Andrei era bebe, avea 9 luni cand am semanat-o. Am pus semintele intr-o jardiniera in luna februarie si am pus-o la Diiucu in camera ca acolo era cel mai cald.Au rasarit niste firisore luuungi si plapande, care cautau lumina soarelui si se intindeau precum gaturile copilasilor foarte curiosi care nu indraznesc sa se apropie. In martie am mutat-o in gradina si acum peste cativa ani arata asa:
       Este o tufa bogata deoarece am pus mai multe fire la un loc. Ii place foarte mult soarele si apa mai putina. In primul an era o tufa mica si nici flori nu a facut. In al doilea an a facut cateva firisoare cu flori, pe care nici nu m-am indurat sa le strang. Abia incepand cu al treilea an a inceput spectacolul. Desi ma asteptam sa isi imprastie mirosul in toata curtea, nu este asa. Doar cand o ud in jur se simte un miros sublim. De fiecare data cand trec pe langa ea strang intre degete cateva frunze si adulmec cu nesat.
       Am tuns florile si le-am pus la uscat ca sa fac buchetele si pernute umplute cu lavanda. Anul trecut am reusit din florile proaspete sa fac ulei si niste otet aromat care a fost foarte bun pentru frectii cand am fost raciti.
       Pana acum toamna nu m-am indurat sa o tund ca la carte, dar anul acesta va trebui sa o fac pentru ca in mijlocul tufei a inceput sa cheleasca. Pentru ca la noi iernile nu sunt atat de geroase si nemiloase nu a avut nevoie de nicio extraprotectie.
       Mi-ar placea sa ajung o data in Franta pe unul din campurile acelea imense numai cu lavanda. As sta acolo ore in sir. Deocamdata ma multumesc cu tufa din gradina mea si visez.
       Va pup! Sambata frumoasa sa aveti!

11 comentarii:

  1. Esti foarte norocoasa ca o ai! Sa te bucure mereu cu flori!
    Si eu as vizita Franta doar din acelasi motiv! :)
    O zi frumoasa, Catrinel!

    RăspundețiȘtergere
  2. e superba!mi-am pus si eu o levantica in gradina, cumparata la ghiveci.E alt soi, cu tulpina mai groasa, si florile sunt altfel.Am inteles ca se poate prinde si din butasi, voi incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit! De abia aştept să am un pic de timp să pot privi mai pe îndelete blogul tău.
      Levănţica este de foarte multe feluri. Voi încerca şi eu cu butaşi. Caut mai multe informaţii şi încerc.
      O zi frumoasă!

      Ștergere
  3. Oooo,norocoaso!Eu am incercat sa "prind din plantute cu radacina,si s-au dus...din seminte n-am pus niciodata...si eu iubesc levantica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce multe iubitoare de levantica! Mai incearca si cine stie? Poate vei avea noroc.

      Ștergere
  4. sunt singura care nu ii place mirosul de levantica? Culoarea da, poate apuc sa vad campurile de levantica din Franta ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios?!
      Tu esti aproape si ai muuuult mai multe sanse decat mine sa vezi un camp cu levantica.

      Ștergere
    2. sper ca intr-un viitor apropiat sa imi pot lua si eu concediu. Pana una alta multumesc weekendului, si mortii comunismului ( ca altfel lucram si sambata).

      Ștergere
  5. Cred ca miroase demential in curtea ta...
    Eu mi-am cumparat ceai de lavanda ( levantica),mi-a placut mult...se spune ca este pentru relaxare si somn linistit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Din pacate florile de la mana Maicii Domnului au trecut, dar astept prima tura. A ramas levantica. Seara, cand o ud se imprastie un miroooos.
      Eu nu sunt bautoare de ceai, iar cand beau il beau cu mult zahar asa ca nu prea imi fac. Se fac si jucarii cu miros de lavanda pentru bebe ca sa aiba somn linistit.

      Ștergere