luni, 29 iulie 2013

Inimoara

       Buna dragilor!
       Pfiuuu! E cald, dar eu nu ma plang pentru ca tare imi place fierbinteala aceasta care pe cei mai multi ii cam supara. Am bifat cam tot ce am avut de facut pentru astazi si mi-a mai ramas doar de gatit si de desfacut niste pulovere. Mai este foarte putin pana la sfarsitul acestei luni si pe ultima suta de metri am mai facut ceva. Am terminat de brodat o inimioara. Broderia imi place, dar pentru ca nu am calculat corect cand am cusut-o ca sa fac din ea un saculet parfumat nu a iesit deloc pe gustul meu. Drept pentru care va ateriza in sertarul cu... lenjerie si voi mai incerca una.
Am umplut-o cu levantica si acum in toata casa miroase senzational.
       Vesti prea importante nu am. Am reusit sa fac cateva sticle de suc de rosii si astept sa se coaca ardeii ca sa fac si cateva borcane de zarzavat. Din pacate gradina arata tare trist. Cand a plouat ,de cele mai multe ori, a plouat cu soare sau imediat dupa aceea in loc sa fie racoare ardea teribil. Rosiile au vrejurile uscate, iar castravetii sunt pe duca. Totusi rosiile cresc si se coc in continuare asa ca inca nu ma plang, desi eu visam ca voi avea o gradina frumoasa si verde pana in toamna.
     Sa aveti o saptamana cat mai frumoasa!
Va pup!!!

17 comentarii:

  1. Felicitari pentru tot ceea ce faceti !
    O vara minunata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult pentru vizită! Te mai aştept!
      Mulţumesc!
      O vară faină şi ţie!

      Ștergere
  2. Ei,lasa,nu te necaji,ca faci tu alta!Gandeste-te la aroma de levantica si te relaxezi imediat.
    O saptamana cu spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îhî! Îmi pare doar rău că m-am înecat ca ţiganul la mal. O săptămână cât mai frumoasă să ai!

      Ștergere
  3. Dar e frumoasa pernuta! Ce-ai cu ea?
    Cat priveste gradina, asta este. Vin si ploile acestea, care contin tot felul de substante nocive. Bucura-te de legumele care inca sunt "in viata" si sa le mancati sanatosi. Si la socrii mei castravetii sunt cam demult uscati.
    Pupici si sanatate
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi! M-am grabit si am facut cusatura la masina cam urata, dar o voi desface si oi vedea ce fac.
      Multumim! Eu am crezut ca am gresit eu ceva la ingrijirea gradinii, dar cand am vazut si la altii aceeasi problema mi-am dat seama ca nu-i vina mea.
      Te pup!

      Ștergere
  4. cu gradina, vara se intampla asa, de la caldura excesiva. Se pare ca ploile cand plantele sunt prea incinse, nu le prind bine. La fel, o perioada mare de lipsa de apa, iar nu le prinde bine.
    Nu uita, unele plante nu sunt specifice zonei noastre, sunt adaptate, asa ca ele sunt mai sensibile.
    Faptul ca ai ce culege, insa, e lucru deosebit, ce il apreciez.
    Cred ca patrunjelul, salatele, si verzele sunt urmatoarele recolte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la ploi li se trage caci apa au avut in mod constant deoarece le udam tot timpul seara tarziu cand era racoare.
      Da...inca avem ce culege si de abia astept sa mai fac cate ceva pentru la iarna. Cand ne-am hotarat sa facem gradina nu ne-am propus sa scoatem din ea provizii pentru iarna, ci sa nu fim nevoiti ca toata vara sa dam bani pe rosii, castraveti, ardei, ceapa si tot felul de legume. Cand am vazut ca am facut mai mult decat ne-am propus incantarea a fost cu atat mai mare si dezamagirea de acum mai mica. Nu ne asteptam sa facem nici cat am facut.
      Varza nu am pus, iar radacinoasele nu s-au dezvoltat foarte bine. Am avut tot timpul morcovei proaspeti pentru Andrei, care ii adora si am pus la congelat frunze de patrunjel. Tragand o concluzie eu sunt extrem de multumita, chiar daca unele din plante nu se dezvolta asa cum mi-am dorit.

      Ștergere
    2. cred ( tre verificat) dar radacinnoaselor le place pamantul mai nisipos, si cu un ph de nu stiu care. Habar nu am cum se cunoaste asta, era o evaluare a pamantului dupa ce bruieni cresc acolo...

      Ștergere
    3. A fost primul an de gradinarit si am experimentat mai mult. Eu sunt destul de multumita de ce a iesit.

      Ștergere
    4. arata f. bine, oricum. Si faptul ca mancati din gradina, inseamna ca experiemtul a reusit.

      Ștergere
  5. Din pacate , asta este arsita verii si daca nu ai cu ce uda...cam asa se intampla cu plantele :((((
    La mine , dupa 5 zile de lipsa , doar rosiile si ardeiul iute mai aratau frumos , restul dadeau in galbeneala si nu statusera in soare! :(((((
    Imi place tare mult saculetul asta cu arome...tare mult!
    Spor la treburi! Ce bine ca ai din ce pune pe iarna! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am udat Ana in fiecare seara tarziu ca sa nu oparesc plantele, dar ploile cu soare le-au pus capac.
      E cam defect saculetul, dar il voi reface cand voi avea timp si chef.
      Multumesc! E o satisfactie imensa cand vad ca se inmultesc conservele pentru iarna.
      Te pupacesc!

      Ștergere
  6. uite un blog, de gradina traditionala:
    ingradinamariei.wordpress.com
    Vei gasi acolo f. multe recomandari, explicatii, solutii etc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie chiar mi pare frumoasa inimioara...daca ai coase cruciulite pe margine sa acoperi cusatura la masina oare nu s-ar vedea frumos? Eu insa as lasa-o exact asa, i-as pune agatatoare si cu asta basta :) pentru ca e tare simpatica si cred ca miroase tare frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Anca, dar chiar ii stramba rau. O voi desface si voi incerca sa o cos la mana. Multumesc!

      Ștergere