miercuri, 10 iulie 2013

"Jurnal" de grădină

       Bună dragilor! Nu am fost foarte ocupată zilele acestea, dar nici timp parcă nu am avut. La noi au venit nepoţelele mele şi suntem foarte încântaţi de prezenţa lor. Timpul trece mai frumos şi am cu cine vorbi cât este ziua de lungă.
     
        În familia noastra ieri s-a petrecut un eveniment foarte important şi fericit: verişoara mea din Canada a născut un băieţel superb, sănătos şi care aduce nenumărate bucurii tuturor. A fost foarte aşteptat de toată familia. În situaţii de acestea simt că îmi lipsesc cuvintele pentru a face urări şi a-mi exprima bucuria. Felicitări mămicii şi tăticului, iar voinicul vostru să crească mare, sănătos, frumos şi norocos!
     
       În urmă cu puţin timp am avut parte de o vreme foarte urâtă cu furtuni şi ploi. Mi s-a rupt sufletul când am văzut cum arăta grădina pentru că roşiile şi ardeii erau culcaţi la pământ, iar castraveţii s-au ars. Am legat roşiile din nou şi acum arată iarăşi bine.
       În stratul care se vede în faţă avem morcovi, pastârnac şi pătrunjel. De fiecare dată când mergem la grădinăAndrei scoate câte un morcov şi îl mănâncă precum Bugs Bunny, ţopăind din când în când.
       Şi ardeii i-am ridicat, punându-le pământ la rădăcină. Şi-au revenit foarte bine şi rodesc, la fel ca roşiile.
       Din păcate nu toate sunt perfecte în grădina noastră. Dovleceii cresc puţin şi apoi putrezesc. Nu ştiu ce se întâmplă şi mă enervează când văd asta. Erau aşa de frumoşi la început.... În plus, deşi până acum nu am avut probleme au apărut în grădină ăştia:
....uricioşii gândaci de Colorado.
       Acasă caprifoiul ne încântă din nou cu mirosul şi florile sale deoarece a înflorit din nou. Seara este o adevărată plăcere să tragi pe nări mirosul dulce.
       Andrei m-a rugat să vă arăt şi florile lui. Pe acestea numai el le udă şi le îngrijeşte. Nu ştiu numele florii roşii, dar este foarte, foarte faină. Mai avem una albă şi una roz superbă. Înfloreşte non stop. De când am primit-o niciodata nu a fost fără flori. Au rezistat foarte bine când a fost furtună. Când le este sete li se strâng puţin frunzele şi îşi revin foarte repede după udare.
       Mă duc să mai fac câte ceva prin casă şi apoi aştept să se trezească domnişoarele ca să vedem ce planuri ne facem pentru astăzi. Poate reuşesc să bag un pic maşina de cusut în priză fiindcă vreau să îi modific lui Diiuţu nişte pijamale care i-au rămas mici, să fac o pernuţă cu levănţică şi să le fac nepoatelor nişte chestii de prins părul, dar nu garantez că voi reuşi, căci cine ştie ce mai intervine.
       Vă doresc o zi minunată! Vă pup!

10 comentarii:

  1. ca de obicei, magnifice pozele tale.
    Sa va bucurati de musafiri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multe lucruri frumoase ai de povestit,de aratat!(Si gandacii de Colorado ai iesit fain:))
    Vacanta placuta in continuare!
    Cred ca floarea rosie,pe la noi,are numele de"Sporul casei"sau "Cruda" .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Am avut sporul casei, dar avea floricelele mai mici. Acum ca mi-ai spus am realizat ca seamana mult cu ce am avut. Multumesc!

      Ștergere
  3. Da,floarea rosie se numeste sporul casei sau Impatiens...asta e soiul cu flori mari.
    Sa va traiasca nepotelul abia sosit pe lume!
    Vacanta si distractie placuta cu nepotelele!
    Daca ajung vara asta-n Delta,sper sa te pot vedea.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Nu m-am gandit la impatientis tocmai pentru ca ce am eu are florile mari.
      Dac ajungi in Delta sper sa ne cunoastem. Te pup!

      Ștergere
  4. Ioiii...iar ma apuca invidia aia pe tine , pentru gradina ta asta frumoasa si plantele de acolo si lucrurl in ea...Of Doamne! te ividiez cu mare drag si ma bucur imens pentru locul asta minunat al tau , cu legume si frumusete!Eu una ma incarc pozitiv numai uitandu-ma la pozele astea ,dar sa ma aflu acolo? Minunat! Nu am destule cuvinte sa spun cat de mult imi place gradina ta de zarzavaturi!
    Florile lui Andruska sunt superbe! Insa cei mai frumosi sunt cactusii , preferatele mele! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De şapte ani îmi doresc grădina aceasta. Mă bucur foarte mult de ea şi nu pot lăsa să treacă o zi fără să mă duc pe acolo.
      Mulţumesc!
      Cactuşii sunt şi preferaţii mei. I-am pus într-un castron de lut ca să fac o "minigrădină".

      Ștergere
  5. mi-am adus aminte ceva din copilarie. Bunicii incercau combinatii de culturi. Dupa un timp, stiau ca anumite culturi nu merg acolo, asa ca abandonau/puneau in alta parte, unde pamantul era .. diferit. Posibil la fel sa fie si cu dovleceii - sa nu vi se potriveasca voua. Mai incercati si cu altele ;), asta e agricultura, nu e nimic ca la carte, totul e pe experienta si perseverenta. Si f. multa munca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum rotirea culturilor trebuie făcută. Cu dovleceii sigur de la ploaie am paţit-o de această dată.

      Ștergere