luni, 19 august 2013

Cum se fac copiii?

       Musafirii nostri au plecat la pescuit, Andrei inca doarme asa ca imi mai permit o gurita de cafea si un pic de navigat pe net. Ce-mi place expresia asta cu navigatul! :))) Sunt un adevarat marinar si daca ma straduiesc un pic sa navighez ma fac capitan. :D Am zis de aseara ca un somn bun sigur ma pune pe picioare asa ca iata-ma gata sa dau piept unei noi zile.
       Sa revin totusi la titlu ca nu l-am pus degeaba. Inca de cand s-a nascut Diiucu m-am gandit ca va veni ziua in care ma va intreba cum se fac copiii. Ma tot auzea cand ziceam ca in diverse poze el era la mine in burtica si prima lui intrebare pusa cu o mutrita socata a fost daca l-am mancat. :))) I-am explicat ca nu am facut asta si ca el acolo a crescut. A urmat intrebarea logica pe unde a iesit. Aici am scapat tare ieftin caci eu am facut operatie de cezariana asa ca i-am putut explica si arata copilului pe unde l-a scos domnul doctor.             Imi faceam cruce cu limba ca nu cumva sa ma intrebe in momentul acela cum a ajuns acolo caci nu eram inca pregatita sa ii raspund. Din start nu m-am gandit la povestea cu barza caci ma blocam in detalii si sigur mi-ar fi pus intrebari capcana la care nu as fi stiut sa ii raspund logic si l-as fi bagat in ceata. Rezultatul ar fi fost ca in loc sa ii scada curiozitatea i-ar fi crescut. Timpul a trecut si copilul nu a mai avut curiozitati de genul acesta. Eu nici nu m-am mai gandit la ce ii voi spune si am decis ca atunci cand va fi momentul vad eu ce fac. Intr-o zi discutam cu niste prieteni despre acest subiect si care mai de care venea cu niste povesti pline de talc si dragute, dar tare departe de adevar. Eu nu sunt adepta discutiilor fara perdea cu un copil mic, dar parca nici povestile din carti cu basme nu sunt pe gustul meu. A venit si momentul in care trebuia sa ii explic cum a ajuns in burta mea daca nu l-am mancat...I-am spus ca fiecare fata are in burtica ei un ousor mic, mic, mic de tot si atunci cand creste mare ca mine si ca tata si gaseste un baiat pe care il iubeste si baiatul o iubeste pe ea foarte tare, cum ne iubim eu si tata ousorul acela creste si se face copilas. O perioada a fost curios cat de mare era totusi ousorul si ma tot intreba comparandu-l cu diverse lucruri si oua de diferite dimensiuni. I-am aratat un fir de nisip si i-am spus ca dimensiunea cam aia e. Deocamdata se simte lamurit si nu a mai pus alte intrebari. Sper sa nici nu mai puna pana n-oi putea sa ii explic clar cum sta treaba cu facutul copiilor caci eu nu prea le am cu povestile si cu inventiile pentru pitici. Cu greu reusesc sa pastrez secretul lui Mos Craciun si nu stiu cum imi voi scoate caciula cand va descoperi adevarul.
       Daca am procedat bine sau nu, nu stiu,dar sunt multumita ca nu m-am indepartat foarte tare de adevar si nici nu am lasat copilul nelamurit.
        Voi ati trecut prin asta? Ce le-ati spus copiilor vostri cand a venit vorba despre acest lucru?
        Va pup! Sa aveti o saptamana cat mai frumoasa!

8 comentarii:

  1. Ai un copil deștept! Nici eu nu m-aș fi așteptat la întrebarea pusă de el, dacă l-ai mâncat. Am citit și m-am amuzat. E un subiect dificil, pentru că nu poți da un răspuns direct, dar nici nu poți ”vinde gogoșele”. Sunt sigură că vei găsi tu o explicație potrivită atunci când va veni vremea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Deocamdata este multumit de povestea cu ousorul. Ce va fi voi vedea la momentul respectiv. :D

      Ștergere
  2. eu nu am operatie de cezariana :).
    Povestea a pus accentul pe iubire, ca mami a asteptat-o mult de la DoamneDoamne, si a venit in burtica la mine, si a crescut, si a vazut o imagine cu cordonul obilical si i-am zis ca eram conectate prin buric, si am mers la spital si dr a scos-o din burtica. Deocamdata interesul ei era daca plangea in burtica - i-am zis ca era mica, cat o jucarie acum adorata, si sughita. Si am hranit-o cu lapte de la san.
    A fost suficient, deocamdata.
    Mai amuzant este ca acum ea pune jucaria sub tricou si umbla asa, zice ca are un bebe in burtica.

    Mai vedem noi peste ani cum ne scoatem fata, deocamdata sunt informatii suficiente pt ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Nici mama nu are, dar avea o mica cicatrice pe burta de cand s-a fript cu ceva si cand eram micuta mi-a zis ca pe acolo am iesit. Adoram cand Andrei sugita in burtica. Era asa de comic!
      Mi-aduc aminte ca si eu m-am jucat asa.
      Eu sper ca intrebari dintr-astea sa vina mai tarziu cand voi putea vorbi un pic mai deschis cu el, dar vedem la "fata locului" :D

      Ștergere
  3. Eu una sunt adepta lucrurilor spuse cat mai aproape de adevar , atunci cand adevarul spus verde in fata ar putea dauna , cumva. In cazul tau si pentru ca Andruska este un baietel asa inteligent si sitet , ai procedat cat se poate de corect.Exact cum si tu ai scris , poate ca o poveste cu albinute , berze si alte specii din regnul animal , l-ar fi zapacit si mai tare pe Andruska si cine stie ce ar fi fost in mintea lui.
    Personal , cu fiu-miu , eu nu prea am avut ocazia sa discut acest gen de subiecte.Nici nu am avut vreme si nici el nu a intrebat. Iar cand a vrut sa stie ceva neaparat , i-am spus direct , insa era deja mare si nu a mai ras jenat de discutie. Aici , la capitolul discutie cu Alex ,imi dau singura o mare bila neagra pentru lipsa de interes in a discuta cu el.
    Dar in ceea ce o priveste pe fiica-mea...aici am compensat si am dat si pe la preaplin , recuperand din "educatia" pentru baiat. Luana inca nu este lamurita de treaba cu ciclul menstrual si cum intra copiii in burta , insa ceva-ceva a inteles , desi i-am vorbit cat de direct am reusit eu sa o fac ,evidant , totusi , sa ii dau detalii aprofundate.
    Ma sperie putin faptul ca fetitele din ziua de azi devin domnisoare mult prea devreme...au gandire de copil si trup de domnisoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca ai reusit sa recuperezi si cu Alex discutiile pe care poate nu le-ai purtat cu el cand era micut asa ca nu cred ca ai de ce-ti face griji. Este destul de dificil de explicat si faza cu ciclul caci copiii fac tot felul de conexiuni si gandesc lucruri care tie nici nu-ti trec prin cap. Detaliile aprofundate nu isi au rostul inca ,din punctul meu de vedere, atata vreme cand stii sigur ca oricum nu le poate intelege axact asa cum sunt in realitate.
      Din pacate unele au si gandire de domnisoare mult prea devreme si nu se limiteaza doar la a tanji sa fie mari ci si fac lucruri de oameni mari. Si baietii sunt la fel... mi-aduc aminte ca la final de clasa a VIII a noi aveam niste pispirei in clasa, niste baietei... Acum cand ii vezi zici ca sunt barbati in toata regula.

      Ștergere
  4. Buna,
    Eu cred ca te-ai descurcat excelent.
    Stef al meu nu are curiozitati de acest gen (aparent), dar el vrea sa vada cam pe viu diferentele dintre sexe. Tare ar vrea sa vada diferentele dintre el si fetite. Mai da sa ridice fustite, rochite si se potoleste cand ii atrag atentia ca nu este frumos.
    Cat priveste situatia cu Mos Craciun, si eu sunt in aceeasi situatie ca si tine, desi copilul are mari dubii, deoarece unei fetite de la gradi i-a spus mama ei adevarul, si anume ca nu exista mosul cel darnic. Si ea, bineinteles, le-a spus si colegilor ei acest lucru, creand confuzie intre pici. Deja cred ca banuieste care este adevarul, pentru ca dupa Craciun ne-a spus ca toate cadourile le-a adus tati, asa ca...... mai degraba crede mami in Mos.
    Of, copiii din ziua de astazi nu mai inghit brasoave.
    Va pup si va doresc numai bine.
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) Ce baiat smecher! :D
      Si eu la gradinita am facut acelasi lucru in legatura cu Mosul deoarece mama imi spusese adevarul. Oricum este mai dezamagitor pentru un copil ca Mosul sa nu-i aduca cadoul mult dorit decat daca stie ca parintii nu si-l pot permite. E mai usor de suportat diferenta aceasta fata de alti copii pentru ca automat vina pentru ca a primit un cadou mai mic pleaca de pe umerii lui. Orice copil este dezamagit cand nu primeste cadoul dorit de la mos mai ales ca este un semn ca nu a fost cuminte. E mai simplu sa ii explici ca nu ai avut destui bani decat sa incerci sa ii explici de ce mosul i-a adus vecinului care poate e mai obraznic un cadou mai frumos.
      Foarte bine fac ca nu mai inghit. :D
      Te pup cu drag!

      Ștergere