miercuri, 13 noiembrie 2013

Borcane

       Bună!
       Deja sunt pe ultima sută de metri cu reorganizarea dulapurilor din casă. Pentru mine este un lucru foarte util deoarece o dată cu venirea frigului toate acţiunile mele şi ale lui Andrei se mută în interior. De-a lungul timpului am învăţat ceva foarte important: lucrurile trebuie să fie şi frumoase, nu numai utile. Chiar dacă uşile dulapurilor şi sertarele au capacitatea de a ascunde, nimic nu este mai supărător decât dezordinea. Îmi place să am ordine peste tot şi uneori mai adaug câte ceva ca să înfrumuseţeze acel mic spaţiu. Mi se întâmplă chiar să zâmbesc când deschid un sertar deoarece găsesc ceva drăguţ şi colorat acolo.
       Astăzi a venit rândul dulapului în care ţin diverse alimente. Prietenele mele din acest loc sunt borcanele. Nu suport pungile desfăcute, care ocupă spaţiu şi care ,când îţi este lumea mai dragă, se împrăştie. Îmi doresc de multă vreme borcane speciale pentru depozitat, dar de multe ori mi se întâmplă să prefer să dau banii pe altceva mult mai necesar, aşa că apelez la clasicele borcane de la murături, castraveţi, compoturi, muştar...
       Sunt în stare să depozitez în borcane orice: paste, orez, condimente, ierburi, pesmet... Se păstrează uscate şi le pot vedea mai bine, aşa că nu mi se întâmplă să uit că mai aveam câte ceva pe fundul vreunei pungi.
       Ador să păstrez tot felul de borcănele cu forme care îmi plac. Nici nu mai ţin minte de la ce a fost cel din care i-am făcut lui Andrei puşculiţă. Întotdeauna mi-a plăcut şi m-a amuzat când vedeam prin filme copilaşi care se duceau cu ditamai borcanul plin cu monezi să îşi cumpere ceva mult dorit. De aici a venit ideea puşculiţei lui Diiucu. N-a fost greu deloc... Cu ajutorul unui cuţit i-am făcut gaura din capac, atât cât să încapă o monedă, am înfiletat capacul şi am pus primii bănuţi. Stă aproape de intrare ca atunci când ne zornăie mărunţişul ce rămâne de la cumpărături să îl transferăm acolo unde trebuie. ;) Deja şi-a luat în vară o minge de fotbal numai cu bănuţii strânşi de el monedă cu monedă. Vânzătoarea a fost destul de încântată căci mereu rămâne fără rest. :))))
       Până la urmă mania mea de a strânge tot felul de lucruri nu-i chiar aşa de rea, nu? :D
       Să aveţi o zi minunată!

8 comentarii:

  1. Hm, deci gandim la fel, ha? Maria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :D E placut sa stii ca mai sunt si altii ca tine. :)

      Ștergere
  2. Si eu tind sa fac tot asa. E mai practic. Trebuie si la medicamente sa fac tot asa o chestie. Chiar ma gandeam azi dimineata sa iau cumva niste caserole sau niste cutii mici si sa le etichetez.
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha! Mi-ai dat o idee sa fac maine o poza la sertarul de medicamente. Eu am folosit cutii de inghetata. Seara buna!

      Ștergere
  3. Si mie mi se pare super stilul asta de depozitare...si imi tot propun sa il adopt integral , insa inca mai am pungi pe ici pe colo.Insa zau de nu ma ambitionez si imi cumpar si borcane mai mari....
    Spor la treaba! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor la cumparat borcane mai mari! Ocupa mai putin spatiu, arata mai bine si e mai practic. Multumesc!

      Ștergere
  4. m-ai dat pe spate! Nu m-am gandit sa pun in borcane, eu am pus carlige de rufe, apoi capse la pungile cu paste/faina. Intr-o zi am gasit niste cutii de plastic transparente, dragutze de altfel, dar se uzeaza in timp si arata obosite. O sa pun si eu in borcane.

    Cu pusculita, si noi facem asa de cativa ani. Ideea a fost ca la spartul ei, fetita isi poate alege ce jucarii vrea. In rest, intelege acum cand mergem la magazin canu pot sa ii iau nimic, sau ii iau un nimic acolo (oricum nu se poate decide), si nu ma mai sacaie, si ii zic sa isi aduca aminte ce vrea pt cand vom sparge pusculita. Asa am ajuns sa ii cumpar jocuri mari, si scumpe, care altfel nu stiu daca as fi avut sansa sa fac efortul financiar....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-am dat o idee buna. Si eu foloseam si inca mai folosesc uneori carlige de rufe, cleme pentru hartie si chestii de astea. Sunt si borcanele alea faine cu garnitura si inchidere etansa, dar sunt scumpe. Folosesc borcane normale de cativa ani si chiar tin alimenele uscate. Sunt si foarte comode, arata dulapul mai organizat, vezi ce ai si cat ai.

      Si Andrei este foarte intelegator din acest punct de vedere. Nu mi s-a intamplat sa avem probleme in magazine pentru ca nu intelegeaca nu ii pot lua ceva, dar de fiecare stabilim regulile de acasa. Nici nu ne dam seama cati bani se pot strange din maruntis. O prietena de a mea pune monezile intr-un bol de la intrare si o data de curiozitate i-a numarat. Avea acolo vreo doua sau trei milioane adunati fara nici un efort in timp.

      Ștergere