sâmbătă, 18 ianuarie 2014

Fumatul

       Buna dimineata!
       Ieri am reusit sa termin cartea pe care am inceput-o cam de multisor si o tot amanam. Pentru ca mai am in pachet cateva tigari si stiu sigur ca n-as rezista tentatiei stiindu-le acolo am decis ca acestea sunt ultimele. Le termin si gata! Asa am facut si data trecuta cand m-am lasat de fumat. De ce procedez asa? Pentru ca ma cunosc destul de bine sa stiu ca daca le arunc voi tanji dupa ele, iar daca le pastrez voi face precum hotii si ma voi pacali singura sa mai fumez cate una, probabil pe ascuns caci le-am promis baietilor mei ca nu voi mai fuma.
       De data aceasta sunt sigura ca nu ma voi apuca din nou. Eu nu fumasem 4 luni si intr-un moment de prostie maxima am fumat o tigara. Avea un gust oribil si in plus ma frigea in piept de ziceai ca inghit jaratec. Cu toate acestea m-am reapucat. Este total ilogic cum omul... cica fiinta superioara, poate fi atat de prost uneori. Daca m-ar pune cineva sa ma sacrific sa simt senzatia aceea de arsura pentru un alt motiv as refuza categoric, dar am fost atat de fraiera sa suport porcaria aceea ca sa fumez. Voi cei care nu fumati si n-ati fumat vreodata nu va pripiti sa judecati! Suntem niste drogati... Da, da ... drogati.
       Sunt increzatoare pentru ca data trecuta stiu ca mi-a fost usor. Nu am avut depresie, nu am fost nervoasa si nici nu am inlocuit tigarile cu mancare asa ca nu m-am ingrasat. Ba dimpotriva m-am simtit minunat. Stiu ca va intrebati de ce m-am reapucat daca totul a mers asa de bine... De proasta... Alta explicatie nu am. Cand ma gandesc la trecut nu regret nimic din ce am facut si din punctul meu de vedere nu am facut prostii care sa ma faca sa imi para rau acum, dar stiu sigur ca regret din tot sufletul ca m-am apucat de fumat si inca cu mult prea devreme. Imi doresc din tot sufletul ca fumatul sa nu mai fie o moda printre elevii de liceu cum era atunci cand eram eu inca la scoala si sa reuseasca Andrei ca niciodata sa nu fumeze.
       In toata treaba aceasta cu lasatul de fumat el este cel mai mare sustinator al meu. Citeam de pe tableta lui cartea si ma tot intrerupea ca voia sa se joace cu ea asa ca i-am explicat ce citesc. Nici nu i-a mai trebuit. Si-a gasit altceva de facut. Noi nu fumam in casa si iesim in bucataria exterioara (ii zicem de vara). Acest lucru nu-i place lui Andrei deloc deoarece ramane singurel. Nu are importanta daca fiecare face altceva... ii place sa ne stie langa el. Cand a auzit ca vreau sa ma las de fumat a fost tare fericit ca in loc sa ies afara cate 10 minute la tigara voi sta cu el. In plus nu o sa mai put. M-a rugat sa renunt si la cafea caci si asta miroase urat din punctul lui de vedere. De fiecare data cand ies acum ma ia la rost: "Ai zis ca te lasi! De ce te duci afara?! Lasa-te!". I-am explicat ce si cum si a renuntat sa ma certe de fiecare data. Scriu acum toate astea si imi vine sa imi dau zeci de palme... In loc sa stau o ora si ceva cu copilul meu... sa fac ceva cu el eu ma strecor afara cate 10 minute pentru un rahat de tigara. Ma feresc de cele mai multe ori sa imi pup copilul si sa il mangai pe fata caci stiu ca put. Eu nu mai simt acest miros caci m-am obisnuit cu el, dar stiu ca asa e. Este uimitor cum putem fi atat de prosti!
       Avem doua familii prietene cu noi aici in sat. Nici unii nu fumeaza. In loc sa stau la masa linistita cand merg la ei in vizita ma strecor afara in frig de fiecare data sa fumez. Stiu ca atunci cand intru aduc toata duhoarea cu mine pe care un nefumator o simte din plin. Oribil!
       Si sotul meu fumeaza... Nu mi-a promis ca se lasa de fumat, dar ma sustine si nu va mai fuma in prezenta mea, nu isi va etala tigarile si clar va fuma cu muuuult mai putin decat acum. Eu sunt multumita si asa. Nu insist sa se lase de tot caci stiu ca asta trebuie sa vina de la el, altfel ar fi doar un chin.
      Despre sanatate nu vorbesc... Orice fumator cunoaste riscurile si le ignora total. Se pacaleste sperand ca lui nu i se va intampla. Avertismentele de pe pachetele de tigari? un vax. Daca sunt cele mai lejere le ignoram, iar daca sunt pozele alea oribile ori le acoperim cu ceva, ori de fiecare data asezam pachetele astfel incat sa nu le vedem.
      Despre bani? Ooooo daaaa! Multi bani... enorm. Nu ma pacalesc ca voi putea face cine stie ce cu banii economisiti de pe tigari. Oricum vor fi cheltuiti, dar macar nu vor fi arsi. Nu voi mai plati impozit pe prostie.
      De ce scriu despre aceste lucruri? Nu pentru ca vreau sa ma conving. Sunt deja convinsa. Nu pentru ca vreau sa conving pe altii... Fiecare fumator regreta fiecare tigara si se gandeste sa se lase de fumat mai devreme sau mai tarziu... Scriu caci asa simt nevoia....
       Halal am inceput sambata! :D
       Daca ati avut rabdare sa cititi va multumesc! Daca nu v-a placut ce am scris sper ca nu va determina sa nu mai treceti pe aici. Va rog doar nu judecati! Nu va pripiti in ganduri!
       Va pup! Sa aveti o sambata frumoasa!

22 de comentarii:

  1. Catrinel, Doamne ajuta!fumatul e o dependenta si fizica si psihica, de aceea e nevoie de lupta cu tine insuti ca sa scapi de ea, dar sunt sigura ca vei reusi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Dumnezeu! Mai ales psihica... Multumesc pentru votul de incredere! :)

      Ștergere
  2. vezi tu, acum constat ca are si suferinta partea ei buna. eu am suferit atat de tare cand m-am lasat, incat doar de asta nu m-am mai apucat, ca toata aceasta suferinta sa nu fi fost degeaba. e nevoie de multa hotarare si rezistenta, iar tu stii asta. sper sa le ai si sa nu te mai apuci, indiferent cat de mare va fi tentatia sau nevoia.
    ne reapucam din multe motive aparente, dar cred ca cel real este explicat stiintific. se spune ca, atata timp cat am fumam, ne-am format in creier nu stiu ce zona de placere, care acum isi cere dreptul la "hrana". noi trebuie sa o "pacalim" cumva si sa nu o mai alimentam, ca ea sa dispara in timp si creierul nostru sa se "repare". e o teorie, n-o stiu foarte bine, dar am inteles atunci cand am auzit-o de ce imi era atat de greu.
    bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu Cristina cat de greu ti-a fost atunci.
      Sunt increzatoare ca voi reusi.
      Multumesc!

      Ștergere
  3. Este minunat ca ai atata vointa incat sa te lasi de fumat, mie imi e greu sa ma opresc si din mancat uneori:). Ce e drept fumatorii miros urat, si hainele lor miros iute, dar asta e cea mai mica problema. Mie faptul ca sunt nesanatoase si un efort financiar considerabil mi se pare cel mai negativ la tigari. Acum este o vanatoare de vrajitoare legata de fumat, si mi se pare exagerat - tigarile nu sunt mai nesanatoase decat margarina sau cipsurile sau cola, ingropatul in munca, singuratatea deplina celor care traiesc doar in virtual... Sa ai grija sa te premiezi lunar cu ceva frumos pentru reusita ta (chiar si peste 10 ani) :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer principala problema pe care mi-am pus-o au fost banii si apoi restul. E aiurea ca eu la varsta mea iau pastile pentru hipertensiune, am durerile unui om batran si cu toate acestea fumez.
      Nu m-am gandit niciodata sa pun pe acelasi loc tigarile cu chipsurile si Cola, margarina... Probabil din cauza ca nu mancam asa ceva sau o facem foarte rar.
      Sper sa ma pot premia lunar si daca nu voi nota data in calendar si ma voi pupa in fiecare luna in oglinda la acea data. :)))

      Ștergere
  4. te-ar ajuta sa urmezi pasii de la AA, sunt utili in orice fel de dependenta. Uite aici si o experienta personala
    http://simplitaly.wordpress.com/2013/05/08/despre-programul-cel-12-pasi-experienta-mea-lasatul-de-fumat/

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea, eu am fumat peste 30 de ani , m-am lasat o data pentru 5 ani, apoi...exact de proasta, crezand ca pot fuma doar cateodata, m-am reapucat si m-am chinuit 10 ani sa ma las, pana m-am imbolnavit de astm...
    Confirm ca metodele alcoolicilor m-au ajutat si pe mine, am mers pe principiul "azi nu fumez", m-am rugat sa ma pot abtine azi, caci daca spui ca nu vei mai fuma niciodata, undeva in crierul tau apare panica...Acest AZI va fi in fiecare zi, pana cand vei uita ca ai nevoie de tutun.
    Mie mi-a fost extrem de rau a doua oara, dar mi-a folosit mult forumul acesta, aici e topicul pe care am luptat eu cu fumatul http://www.stop-fumatul.ro/forum/viewtopic.php?f=5&t=1649&sid=89a946846cc915b5296f7f325ca1121f
    Sa stii ca nu-i usor, dar...e posibil! Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos! Mie nu mi-a fost greu prima dată şi de data aceasta sunt foarte încrezătoare.

      Ștergere
  6. Felicitari! Abia astept sa scri , la o luna dupa postarea asta , ca sarbatoresti o luna fara tigare! Si sa o ti tot asa pana cand a nu fuma ti se va parea perfect firesc! :)
    Cand m-am lasat de fumat , eram 3 gagici care fumam in balconasul de la job si beam cafeaua acolo.Eu am renuntat prima...vreo saptamana am reusit sa rezist cu ele in balconas , apoi nu am mai mers cu ele.Dupa ceva vreme , am mers sa le spun ceva si am stat cam 15 minute acolo,cand am iesit mi-a venit sa vars de la miros si l-am intrebat pe colegul de birou , care sta la 1 m de mine , daca simte mirosul de tutun,ca mie imi vine rau.Mi-a zis zambind ca da.L-am intrebat daca asa miroseam si eu de fiecare data cand veneam de afara si a dat din cap zambind , gentil....Mi-am cerut scuze la el pentru ca a trebuit sa ma suporte atata vreme.El e nefumator.
    Aspectul din familie a fost un pic mai tragic , caci dupa ce nu am mai fumat am realizat cat rau le faceam copiilor. La noi , sti si tu , a fost mai simplu , Marius a trecut pe electronica , astfel ca putoarea de tutun si gudron a fost eliminata.El nu a renuntat la electronica nici in ziua de azi , insa cheltuiala s-a injumatatit.Si da , reducerea financiara este substantiala , incearca sa strangi , intr-o luna , toti banii pe care -ai fi cheltuit pe tigari.
    Ma bucur si in ziua de azi pentru decizia luata acum 4 ani ,mai ales ca am ramas cu insuficienta respiratorie si alte sechele ies la suprafata de-a lungul anilor.
    Mai bine mai tarziu,decat niciodata si aplaud decizia ta si hotararea! Bravo,Catrinel!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Si eu de abia astept sa treaca o luna, un an, doi... trei...fara tigari.
      Daaa mirosim ingrozitor... de fapt miroseam. He-he-he! Mie mi se facea rau cand dadeam cu degetele pe la nas din greseala imediat dupa ce fumam.
      Mujltumesc!:D

      Ștergere
  7. felicitari pt decizie! Oricare ar fi pasii care ii alegi, rezultatul este nemaipomenit!

    Eu sunt nefumatoare. Dar am probleme medicale cu plamanii. Orice medic care m-a evaluat (pneumolog, alergolog), site-urile de specialitate unde sunt inscrisa, ma intreaba daca parintii / mama a fumat. Si intradevar, statisticile arata ca bolile cronice respiratorii sunt de cateva ori mai intalnite la cei cu parinti fumatori.

    Asa ca, la toate persoanele care fumeaza, le rog din suflet, sa nu se apropie de copii. Inclusiv hainele imbibate de miros de fun/nicotina/ce alte substante or fi acolo mirosind imi fac rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Imi pare rau sa aud ca ai asemenea probleme, mai ales nefumatoare fiind.

      Ștergere
  8. Iarta-ma, eu am avut rabdare si timp doar pt a citi in zig zag (promit sa citesc tot cand pot) dar ma bucur tare mult. Sper de data asta sa le lasi de tot. Sunt rele si costa enorm. Uite, eu am 7 ani de cand le-am spus "adio".
    Felicitari. si mai cred ca daca le lasi tu, si sotul tau se va gandi ca-ti miroase cand se apropie de tine, si poate le va lasa si el incet incet.
    Mult succes si multa sanatate
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitari!
      Sotul acum nu mai fumeaza, decat poate putin pe ascuns cand nu-i pe acasa.
      Multumesc mult!

      Ștergere
    2. Si apoi cu un sustinator asa de hotarat si de dragalas, cum este Andrei, cum sa nu le lasi?!
      Sunt convinsa ca vei reusi. Ma bucur asa de mult ca te-ai hotarat. Cu ajutorul baietilor tai si cu forta care este in tine, o vei face.Va fi bine.

      Ștergere
    3. Ce mare dreptate ai!
      Reusesc caci chiar nu le simt lipsa aproape deloc, ci doar din cand in cand imi mai aduc aminte, dar in rest e neasteptat de bine.
      Multumesc pentru sustinere!

      Ștergere
  9. Lasati tutunu nu mai umleti buzunarele altora . celora care profita de naivitate si la doctori

    RăspundețiȘtergere
  10. Ca sa te felicit pt decizie, eu iti fac un mic cadouash, pana de Pasti ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioooiii! Daca stiam ma lasam mai de multa vreme :)))) Acum voi sta ca pe ace.... :D

      Ștergere