joi, 9 ianuarie 2014

Leapsa despre carti

       Am vazut aceasta leapsa pe mai multe bloguri si de fiecare data mi-am propus sa o fac chiar daca nu eram nominalizata la ea. Intre timp Loredana m-a pus la treaba. Multumesc!

       
       1. Prima amintire cu mine citind    Eram la Sfantu Gheorghe si era foarte cald afara. Mama pusese plapuma pe jos si citeam tolanita Descult- Zaharia Stancu. Pe mama o amuza foarte tare caci pe fata mea citea toate trairile pe care le aveam si de fiecare data cand citeam ceva depsre unul din personajele cartii care avea probleme la ochi fara sa imi dau seama strambam si eu ochii.
       2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o    Inainte nu imi placea sa recitesc cartile, dar neputand sa achizitionez cate imi doresc uneori apelez la recitit. Stiu ca m-a surprins placut recitirea romanului Enigma Otiliei. E interesant cum perceptia asupra evenimentelor, asupra personajelor ti se schimba o data cu trecerea anilor sau schimbarile din propria viata. La fel s-a intamplat cand am recitit Anna Karenina .... acum in calitate de mama si sotie nu am mai privit personajul cu atata ingaduinta ca in trecut si enervarea a luat locul milei.
       3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească    Depinde foarte, foarte mult de copil. Stiu ca nu sunt adepta basmelor... unele sunt adevarate povesti de groaza... Imi plac mult povestile in care animalutele sunt personalizate si prin intermediul lor copiii afla cum este bine sa se poarte in anumite situatii.  
       4. Locul meu preferat de citit In pat, intr-un fotoliu comod...
       5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii    Semnul de carte. Nu suport indoirea paginilor unei carti sau punerea ei deschisa cu fata in jos. Daca nu am un semn de carte dragut la indemana folosesc un ambalaj, o bucatica de foaie de hartie... ceva.
       6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare   Niciodata nu mi-am propus un anumit numar de carti. Voi citi cat voi putea dupa chef si timp. Sper sa reusesc sa citesc cat mai mult.
       7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o   De la mama am primit o carte a Norei Roberts. Daca nu ma insel ea cumpara o revista cu aceste carti. Genul acesta de carti imi place atunci cand am chef de citit, dar nu am o stare foarte buna si nu ma pot concentra sa citesc ceva mai complicat, mai profund... Eu le zic siropele. 
       8. O carte care mi-a schimbat viaţa într-un fel   Fiecare carte contribuie la schimbarea vietilor noastre macar prin imbogatirea limbajului. Stiu ca sunt un om destul de dificil si cam egoist. O carte care m-a facut sa ma pun si in locul sotului meu a fost Cum să-ţi îngrijeşti soţul- Dr. Laura Schlessinger. E cert ca nu am fost de acord in totalitate cu ce este scris, dar am deschis putin mai bine ochii si am privit si din alta perspectiva lucrurile ceea ce a dus la imbunatatirea unor aspecte.
       9. O carte care îmi place, dar care pare să nu placă nimănui.   Habar nu am. Nu prea discut despre carti... Poate Satra , dar totusi cred ca multora le-a placut aceasta carte.
       10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare să o iubească.   Nu cred ca o iubeste toata lumea, dar stiu ca mie nu mi-a placut Vrajitoarea din Portobello- Paulo Coelho. Am citit-o din curiozitate caci este vorba despre o tanara cu origini transilvanene.
       11. O carte care mă intimidează.   Nu stiu....
       12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi    Doar trei?! Ii scriu pe primii trei care imi vin in minte caci imi plac mai multi. Liviu Rebreanu, Thomas Hardy si Zaharia Stancu.


       Va doresc sa aveti o zi frumoasa! Va pup!


8 comentarii:

  1. Descult a fost una dintre cartile care m-au impesionat tare mult atunci cand am citit-o. Eram si eu destul de mica atunci si imi imaginam tot felul de scene si cum as fi schimbat eu unele lucruri daca as fi trait acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cartea mea preferata. Chiar daca au fost foarte multe discutii controversate legate de autor si de aceasta carte nimic nu ma face sa nu le mentionez in preferintele mele.

      Ștergere
  2. Rebreanu da, doar o parte din opera lui. Il"diger " mai greu decat pe Zaharia Stancu, pe care il prefer. Imi mai plac Charlotte Bronte, Mircea Eliade, Sadoveanu si multi altii. Din pacate am timp limitat si nu reusesc sa mai citesc decat povesti la culcare fiului meu si cateva bloguri dragi intotdeauna pe fuga
    Cu drag,
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zic pas la Sadoveanu caci nu prea... ne impacam. :)
      Acelasi lucru patesc si eu... povesti la culcare, bloguri si in fuga forum.
      Pupici! Ma bucur ca imi scrii iar. ;)

      Ștergere
    2. Sadoveanu mai putin si eu, dar are cateva opere care imi plac.
      Sper sa iti scriu mai des anul acesta, si sa stii ca de fiecare data, o fac cu mare drag.
      Sa fiti sanatosi.
      Pupici si de la noi

      Ștergere
    3. Scrie de cate ori poti si vrei! :)
      Un sfarsit de saptamana cat mai fain sa ai!

      Ștergere
  3. De acord cu semnul de carte, in totalitate. NU suport sa fac insemnari pe carti, nici sa indoi paginile, nici sa fac altceva cu ele care le-ar putea afecta starea... Cartile mele arata ca noi chiar si dupa ani de zile! Nici la capitolul "imprumut" nu-s prea darnica; de frica ca nu le mai vad sau ca nu le voi primi la fel de noi! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cartile mele la fel... arata ca noi dupa multi, multi ani. Am doar doua amice carora le imprumut carti. Avea mama o prietena devoratoare de carti si la figurat (citea mult) dar si propriu (efectiv distrugea cartile). Nu stiu cum reusea femeia aceea sa pateze si sa faca fiecare carte citita ferfenite.

      Ștergere