joi, 27 februarie 2014

Refashion ;)

          Pe lângă durerea de cap şi starea de ameţeală pe care le puneam în seama asteniei de primăvară, m-am procopsit cu o răceală. Sau poate de asta mă durea capul?! Unde şi cum am răcit habar nu am, dar cred că asta contează cel mai puţin...
         Astăzi mă duc la grădiniţă să completez cererea pentru înscrierea lui Andrei la clasa 0. Nu vă puteţi imagina câte griji, calcule şi gânduri am măcinat în vederea acestui lucru. Faptul că vor fi 5 clase simultan mă descumpănea total, mai ales că sistemul de învăţare la clasa 0 este diferit... precum o prelungire a grădiniţei în şcoală... M-a liniştit faptul că vor fi 5 clase, dar numai 6 elevi. Da, da. Aţi citit bine. Cred că doamna totuşi va face faţă la atât de puţini elevi chiar dacă sunt în clase diferite. Cu toţii cunoaşteţi vorba rău cu rău, dar mai rău e fără rău... Aşa şi eu acum... Îmi doresc ca dacă nu vine cineva cu mai mult entuziasm şi de ce nu? mai bun măcar să rămână doamna care este acum... A mai fost o încercare de a o schimba şi a venit un beţiv scârbos care vorbea urât elevilor, dispărea zile în şir fără să motiveze în vreun fel şi până la urmă au adus-o înapoi.
         Ieri m-a auzit Andrei vorbind despre înscrierea lui şi a cerut detalii. E foarte încântat chiar dacă îi este puţin teamă. Am primit nişte caieţele vechi de clasa I de la o amică ca să se joace Diiucu. Ieri m-a rugat să îi împrumut stiloul meu ca să lucreze. Sunt încântată căci lucrează destul de curăţel şi frumos până se plictiseşte.
         Probabil iar vă fac să vă întrebaţi ce e cu acest titlu dacă eu vorbesc de cu totul şi cu totul altceva. Păi despre asta este vorba până la urmă... refashion. Am cusut zilele acestea cum n-am mai făcut-o de mult timp şi sunt foarte, foarte încântată.
          Anul acesta v-am spus că este anul meu şi am hotărât să fac multe schimbări care să îmbunătăţească felul în care arăt. Unul din punctele esenţiale ar fi gaderoba, nu? Ce te faci totuşi dacă nu ai un buget pentru asta, dar îţi doreşti foarte tare? Eu am ales să mă joc cu ce am şi să fac lucruri noi din cele vechi. Maşină de cusut am, haine ce pot fi modificate am, diverse lucruri (vopseluri pentru textile, mărgeluţe, posibilitatea să croşetez etc) am, voinţă şi dorinţă am aşa că nimic nu mă mai împiedică. Puteţi face schimbări şi fără multe din cele enumerate dacă aveţi puţină imaginaţie, curaj şi dorinţă. Eu îmi schimbam hainele şi înainte să am maşină de cusut...
         Verişoarea mea ,acum foarte mult timp, mi-a dat o bluză care mi-a plăcut nespus cum se aşeza şi cum arăta că am purtat-o ani de-a rândul. Bluza s-a pătat rău şi în plus îmi era scurtă, dar o păstram în dulap căci îmi era dragă. Acum nu mai port lucruri cu buricul la vedere... nu mă mai simt confortabil. Am tăiat-o pe cusături şi astfel am obţinut un tipar uşor de folosit.
          Am luat unul din muuultele tricouri albe pe care le are soţul meu . Aveam o bluză largă pe care nu o purtam, dar care era dintr-un bumbac foarte bun ce nu se decolorează şi arată foarte bine chiar şi după mai multe spălări. Acesteia i-am luat mânecile. Iniţial aş fi vrut să fac dungi marinăreşti pe materialul tricoului alb, dar nu am avut atât de multă răbdare aşa că m-am răzgândit şi am tras două dungi pe poale şi am folosit pe piept un şablon pe care l-am mai utilizat mai demult la o faţă de pernă. Tutorialul pentru şablon în caz că vă interesează îl găsiţi aici . Am folosit tiparul de la bluza mea dragă deoarece îmi plac foarte mult mânecile raglan, trei sferturi. A fost foarte simplu. Am acum bluziţă nouă de care sunt foarte încântată. Costurile? Păi sunt zero dacă nu punem la socoteală curentul electric (maşina de cusut şi călcat) căci am folosit ce aveam deja în casă.
         Nu m-am oprit aici, ci am mai schimbat câte ceva ce aştepta de mult timp acest lucru, dar pozele le las pentru mâine.Un alt tricou aşteaptă la rând şi m-am gândit să fac un tutorial pentru schimbarea lui. Ce ziceţi? Ar interesa pe cineva?
         Sper că v-a plăcut schimbarea ce am făcut-o hainelor şi nu v-aţi plictisit căci am scris cam multişor. Ştiţi că eu mereu vă aştept pe aici cu mare, mare drag, iar comentariile voastre sunt mereu o plăcere. Vă pup! Să aveţi o zi fantastică!

18 comentarii:

  1. Foarte frumos! ♥
    Mie imi plac astfel de tutotriale pentru ca ma motiveaza si ma inspira sa fac si eu :D Astept cu nerabdare sa vad ce mai faci :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Daca te va inspira ceva din ce fac eu voi fi foarte incantata. :D

      Ștergere
  2. Ai grija cu raceala. Circula virusii peste tot.
    Cat priveste clasa 0, l-am inscris si eu pe Stefan cu o strangere de inima: incepe scoala, ooofff!
    Bluzita este super! Ai maini fermecate. Nu as avea atata rabdare niciodata. Faci lucruri foarte frumoase. Bravo!
    Iti doresc insanatosire grabnica.
    Pupici
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Offf! Nu stiu pe unde circula ca eu nu am iesit de sambata din casa deloc...
      E greu, nu-i asa? Sa vedem ca puiutii nostri cresc... scoala... parea ceva asa de departe cand am nascut!
      Multumesc!
      Te pup!

      Ștergere
  3. insanatosire grabnica!! asa e primavara, corpul e slabit, lisa de soare, vitamine, miscare ... eu abia astept sa iasa urzicile, sa fac 2-3 portii, pe mine ma intaresc.
    Nu am consumat niciodata papadie, dar si ea e recomandata pt recuperarea din primavara.

    Cu scoala, eu zic ca o sa se descurce madama. Desi e greu cu clasa 0, mai degraba o vad asociata la gradinita. Dar na...

    Despre ce ai cusut, sunt absolut incantata!! Intrebare: cu ce fel de cusatura ai facut dungile? ca ai spus ca ai lucrat cu material de tricou. Cusatura simpla e destul de rigida...

    Si da, vreau tutoriale cu ceea ce schimbi! Voi incerca sa fac ca tine!

    Spuneai de costuri ca sunt 0. Eu zic ca sunt mai putin decat zero!! ca refolosesti ceva abandonat in casa, dai o valoare unui produs care zace acolo si se degradeaza in timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Papadia este foarte buna, dar cu grija caci scade tensiunea.

      Au facut astia varza in invatamant... E durere. Clasa 0 e fara teme, fara note, dar se face ceva combinatie intre gradinita si clasa I.

      Multumesc frumos! Dungile de la poale? Alea nu sunt cusute...Sunt vopsite cu vopsea speciala pentru textile de la Darwi, o firma belgiana. :D Au produse foarte faine. Am mai luat vopsea acrilica de la ei. La decolteu am cusut cu ac dublu. E fain ca se obtine o cusatura mai elastica si nu trebuie sa faci tiv clasic impaturit de mai multe ori.

      Ma bucur ca cineva vrea tutoriale. :) Voi incerca sa fac data viitoare.

      E foarte fain modul tau de a privi lucrurile.

      Seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Tie , multa sanatate!
    Lui Andruska , bafta in noul an scolar! Sa ramana mereu asa curios si silitor! La noi e olecuta de jar la fundulet : ne pregatim de testarea nationala la clasa a IV-a ;)
    Cat priveste tricoul...sincer , pe mine , m-ai lasat cu gura cascata si fara piuit...nu stiu ce sa comentez si sunt...fara cuvinte! Imi place maxim noul tau tricou,maxim...este bestial! Te felicit pentru talent si iti doresc mult spor la lucru!
    Sunt foarte curioasa despre ce ai mai modificat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sa fie!
      Chiar?! Vai de mine!!! Cand a trecut clasa a II a, a III a? Eu am ramas blocata pe la a III a... Ioooi! Multa bafta! Sunt sigura ca se va descurca foarte bine.
      Mersiiii! :D
      N-am facut ceva spectaculos... tot asa niste chestii de ale sotului care ar fi stat ingrozitor pe mine...
      Pupici!

      Ștergere
  5. Bafta cu Andrei in clasa 0, o sa fie bine, ai sa vezi!
    Te rog sa faci tutoriale!
    Imi place maxim bluza rezultata! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sunt constienta ca poate ma stresez prea tare, dar asa sunt mamele... unele mame. ;)
      Da? Pai atunci data viitoare clar voi face unul.
      Multumesc frumos!

      Ștergere
  6. Imi place la nebunie ce ai facut tu pe acolo. Off, mi-as dori sa am si eu curajul, energia si timpul sau poate imboldul sa fac asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos!
      Dacă o dată faci şi îţi place ce iese nu te mai laşi... îţi garantez. Începe cu lucruri ieftine la care nu ţii prea mult căci uneori nu iese chiar cum vrei. Chiar ieri am stricat un pulover fain de mi-am cam dat cu pumnii în cap.

      Ștergere
  7. daca ai masina care iti coase atat de bine tricotul, esti foarte norocoasa! ocupa-te si fa-ti o garderoba de sa stea matza-n coada! ai cu ce, ai talent, asa ca ... sa trecem la treaba :))
    foarte fain modelul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu imi dorisem un Brother mai smecherut, dar nu am mai avut rabdare sa mai strang ceva banuti si am laut-o pe aceasta (Janome). Sunt foarte multumita de ea, dar as fi vrut cu ceva mai multe optiuni.
      Pai cam asta incerc. Pentru garderoba de vara ii mai usor sa fac... Imi pare rau ca nu pot face incaltari :))))))))))
      Multumesc!

      Ștergere
  8. Foarte frumoasa bluza... Asa o transformare... Foarte, foarte frumos! Bravo Catrinel! Si noi suntem raciti, totul a inceput cu mine, apoi Cristi, apoi iarasi eu ca nu am avut grija de mine, m-am fortat cand trebuia sa ma odihnesc si am facut febra, acum Albert pare un picut atins. Numai mamaia rezista eroic. Felicitari pentru bluzite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Mi-a spus mama că aţi răcit. Sănătate multă să aveţi şi voi! Ei! Mamaie e super tare.

      Ștergere