luni, 24 martie 2014

Suntem...

... în căutarea primăverii. După ce ani de-a rândul ne-a alintat cu venirea ei foarte devreme în zona noastră şi ne-a făcut să ne simţim copiii preferaţi, acum ne pedepseşte doar amăgindu-ne cu o rază mai veselă de soare ca apoi să ne-o ia înapoi înlocuind-o cu nori şi vânt.
         Nici nu ştim dacă să ne bucurăm de muguraşii sălciilor sau să ne întristăm la vederea fumului ce iese pe hornurile caselor şi a vântului încăpăţânat. Andrei profită de fiecare rază de soare, fiecare adiere mai caldă de vânt şi se bucură de fiecare fir de iarbă verde ce îi răsare în cale. S-a săturat de casă... de stat în casă. Vrea să zburde precum ieduţii, să ţipe, să alerge, să se joace cu căp'şorul gol şi haine puţine. A fost foarte încântat de vremea călduţă şi reîntoarcerea vecinei căci s-au jucat de dimineaţă până seara împreună, au mers să dea mâncare la viţeluş, au "ajutat" la pus în grădină...
         Deşi nu vrea să recunoască îi place să meargă la grădiniţă. Dimineaţa pleacă morocănos, dar la întoarcere mereu este zâmbitor şi cu povestioare de spus.

          Eu? Eu tot încep câte ceva şi nu termin nimic. Trebuie în săptămâna ce a mai rămas să duc până la capăt cel puţin două lucruri. Acum mă obsedează ideea de a face o ie. Zilele acestea ,când nu m-am ocupat de casă şi băieţi, am stat cu ochii în monitor căutând cât mai multă informaţie. Până la urmă tot tutorialele Inei mă vor călăuzi cel mai bine. Deocamdată aştept răbadătoare să văd cum încheie ea ia căci mi-am propus prima dată să îmi fac din bumbac alb o bluziţă de vară de genul iei pe care să folosesc broderie cu punct cruciuliţă, încreţitura de la gât, tiparul unei ii şi dimensiunile specifice ca să văd cam cum iese. Am făcut ieri nişte probe să văd dacă sunt în stare să cos cruciuliţe pe pâză deasă, total diferită de pânza Aida sau etamina cu care eram obişnuită.
Trandafiraşul roz deschis este primul. Nerăbdătoare fiind să văd ce iese, cum iese bineînţeles că m-am grăbit aşa cum fac eu întotdeauna când încerc pentru prima dată ceva. După aceea cu mai multă răbdare, atenţie am încercat ceilalţi doi trandafiraşi. M-am mirat foarte tare de cum au ieşit că puteam să şi jur că eu niciodată nu aş fi în stare să fac cruciuliţe aşa pe pânză deasă fără posibilitatea de a număra firele. M-am gândit ca la bluziţa de vară să fac din loc în loc câte un trandafiraş dintr-acesta roz în mai multe nuanţe, iar pe ie când o voi face să fac râuri tot cu flori.
SURSA: google
Mi-a plăcut foarte mult ia Anetei Stan din imaginea de mai sus. Iniţial mi-am propus să fac o ie tradiţională din zona mea, dar cu foarte mare dezamăgire am descoperit că pe internet zona aceasta aproape că nu există. Găseşti tone de informaţii despre toate zonele ţării, mai puţin despre Dobrogea-Delta Dunării. Probabil tocmai că suntem un amestec de atâtea culturi, naţii, tradiţii a făcut ca bună parte din tradiţiile cu adevărat dobrogene să se piardă. Fiecare minoritate şi-a păstrat cu dârzenie tradiţiile şi unele chiar şi portul măcar în zilele de sărbătoare căci tocmai ideea faptului că sunt o minoritate le mărea dorinţa să nu le lase pierdute, iar restul s-a lăsat dus de val... De pe blogul Muzeului de Etnografie şi Artă Populară Tulcea am reuşit să iau un model, două. Tot pe blog am ascultat şi citit cu mare emoţie legenda numelui MAHMUDIA. Vă invit să rupeţi câteva minute din timpul vostru căci în mod sigur vă va plăcea nespus. După cum arată ia aceea a doamnei cred că nu este una tradiţională, bătrânească, dar îmi place mult şi până voi căuta şi voi cerceta mai bine motivele tradiţionale din Dobrogea; în special zona Deltei voi încerca să îmi fac una asemănătoare. De abia aştept să stau pe băncuţa din curte când este cald şi să cos la iişoara mea.
         Astăzi voi avea din nou doi copilaşi acasă aşa că ziua va trece tare frumos cu ei prin preajmă.
         Vă doresc să aveţi o săptămână cât mai bună şi mai frumoasă! Vă pup şoriceşte!

19 comentarii:

  1. Mai, tu ma impulsionezi sa dau gata iisoara asta cat mai repede. Ma tot gandeam daca e cazul sau nu sa cos manecutele asa ca la carte, cu altita si toate cele. iisoara mea de copil fiind mica-mic, nici nu prea am loc de prea mult model, asa ca o sa fac doar ceva "puisori" asa cum se pun pe spate, ca sa ajung mai curand la incheiat. Deci, tu est de vina!!!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vreau sa fie presiune pe umerii tai. Tu fa iisoara in ritmul pe care ti l-ai propus si exact cum ti-ai propus. Nu modifica nimic din cauza mea, da? Eu astept sa vad modul de incheiere pentru ca eu la bluza voi sari peste unii pasi.

      Ștergere
  2. http://www.pinterest.com/pin/2674081003387928/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult! Super idee cu toate ca ma cam doare inima dupa atatea bucati de etamina. Eu fiind mai perfectionista si placandu-mi cruciulitele egale si drepte sunt incantata de idee.

      Ștergere
    2. va multumesc pt idee, Cristina ! Si eu am emotii legate de cusutul uniform...
      Eu voi incepe ia abia in iunie, cand ajung in Romania sa imi cumpar panza topita. Dar as putea face una dintr-un material.

      Ștergere
    3. pai asa de incantata am fost si eu de idee, ca mi-am zis ca in felul asta ne putem face ii si din alte materiale.
      catrinel, nu va fi multa etamina irosita, ca o tai pe fasii inguste. la merceria ralf au etamina ieftinuta.

      Ștergere
    4. La cât sunt eu de zgârcită uneori... părea mult, dar ai perfectă dreptate cu ce zici. Mulţumesc încă o dată!

      Ștergere
  3. Eu tocmai am descoperit asta, poate te ajuta...
    http://meaptulcea.wordpress.com/2014/03/24/motive-populare-de-pe-tesaturile-din-judetul-tulcea/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O da! Am luat legatura cu cei de la muzeu si m-au anuntat cand au pus pe blog motivele populare. Multumesc ca te-ai gandit la mine cand ai gasit!

      Ștergere
    2. Deci te-ai transformat si tu in detectiv particular :)

      Ștergere
    3. Da... putem spune si asa. :D Am fost tare dezamagita ca despre Dobrogea, jud. Tulcea mai ales nu am gasit mai nimic...

      Ștergere
  4. Eu vreau sa reconstitui ia bunicii mele, dar nu am reusit nici macar sa o croiesc. Deocamdata trag si eu cu ochiul la Ina. Am o intrebare: pot sa folosesc si eu trandafirasii tai? Vreau sa-i cos pe niste oua crosetate si sa-i desenez pe niste oua normale. O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineînţeles că poţi. Eu i-am făcut după o ie găsită pe un site. Te descurci cu pozele de aici?

      Ștergere
    2. Multumesc mult, da ma descurc .

      Ștergere
  5. shoricel, arata f. frumos cusatura de pe ia Anetei Stan!! spor la 'descusut' modelul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi place şi mie. Am zis că îmi voi face una aşa şi una după modelul de ie de la Muzeul de etnografie din Tulcea.

      Ștergere
  6. Heheheeeeiiii,ce fotografii frumoase ai aici... :))
    Ia doamnei Stan este superba , ca si doamna ,de altfel!
    Eu abia astept sa vad ia ta , gata!
    Cat despre trandafirasi....ce sa mai zic?Ai degete de aur , fata draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      Doamna este foarte draguta!
      Si eu de abia astept. Deocamdata inca ma documentez, desenez, citesc si incerc sa imi dau seama ce model imi doresc.
      Multumesc! Esti tu tare draguta!

      Ștergere