marți, 8 aprilie 2014

Siropul de arţar

        Şi chiar dacă mi-aş dori foarte tare tot nu pot sta departe de blog, de voi. Sunt foarte încântată că am reuşit astăzi să termin sufrageria. Bine, bine... mai am de şters geamurile, dar astea le las la urmă şi voi şterge toate ferestrele de la parter o dată. Bineînţeles că dacă tot am văruit am schimbat şi poziţia mobilei spre disperarea soţului meu care trebuie de fiecare dată să găsească o soluţie pentru aranjarea cablurilor.
         Spre marea mea mirare îmi este somn. Mă cam mir pentru că în ultimele zile am avut probleme cu somnul. Vă scriu despre ce voiam şi fug la somn.
         Am primit de la verişoara mea care locuieşte în Canada acum mult, mult timp sirop de arţar. Să nu râdeţi de mine dar nu l-am folosit până acum căci m-am purtat precum copilaşii ce nu mănâncă ceva bun de teamă că se va termina. Ei! Am şi eu ciudăţeniile mele... e drept că mai multe decât la alţii. În ultimul timp mă tot chinui cu vreo câteva kilograme în plus, care sunt mai încăpăţânate şi cu câteva schimbări în alimentaţie. Dacă tot m-am lăsat de ţigări am renunţat şi la 3 în 1 înlocuindu-l cu cicoare şi cereale, dar la care puneam zahăr cam mult. M-am gândit să înlocuiesc zahărul cu miere, dar tot nu reuşesc să ajung la Tulcea să îmi iau. Zilele trecute am dat de sticla cu sirop de arţar şi am zis că-i păcat să stea aşa nefolosit. Eu îi cunosc aroma de la o îngheţată şi ştiu că îmi plăcea. Am zis să caut pe internet despre el în speranţa că găsesc vreo reţetă faină în care să îl pot folosi. Aşa am ajuns la concluzia că pot înlocui zahărul cu sirop şi am aflat câte beneficii are. Iată:

Siropul de artar este dulce, delicios si prezinta si o multitudine de beneficii pentru sanatate in special datorita continutului de mangan si zinc.
Efectul antioxidant al siropului de artar Manganul este un cofactor esential intr-o serie de enzime importante in productia de energie si pentru protectia antioxidanta. De exemplu, enzima antioxidanta cheie superoxid dismutaza, care dezarmeaza radicalii liberi produsi in mitocondrii (fabricile producatoare de energie din celule), necesita mangan. Cercetatorii de la Universitatea din Rhode Island au descoperit ca siropul de artar, datorita compusilor antioxidanti, poate preveni boli cronice grave precum diabetul, cancerul, osteoporoza si Alzheimerul.

Siropul de artar este plin si de fenoli – compusi antioxidanti din siropul de artar – care pot ajuta ca diabeticii sa isi mentina nivelul glicemiei la cote normale. Fenolii inhiba enzimele care sunt implicate in conversia carbohidratilor in zahar. 22% din doza recomandata zilnic de mangan este continut in numai 13 g de sirop de artar.
Siropul de artar pentru sanatatea inimii Daca doresti sa iti protejezi inima si vrei in continuare sa iti indulcesti linistit alimentele si bauturile, atunci siropul de artar este cel de care ai nevoie. Zincul pe care il furnizeaza siropul de artar, pe langa actiunea sa antioxidanta, are si alte functii care pot reduce progresia aterosclerozei.

Zincul este necesar pentru functionarea adecvata a celulelor endoteliale si ajuta la preventia daunelor endoteliale cauzate de oxidarea colesterolului rau LDL si a altor grasimi oxidate. Membranele endoteliale ce au un continut scazut de zinc sunt mult mai predispuse deteriorarii. De asemenea, studiile arata ca persoanele care au carente de mangan, un mineral continut din plin in siropul de artar, au un nivel scazut de colesterol bun.
Siropul de artar sprijina sistemul imunitar Zincul si manganul sunt aliati importanti pentru sanatatea sistemului imunitar. Se pare ca multe dintre celulele care sustin sistemul imunitar depind de zinc pentru functionarea optima. Preponderent asupra copiilor, cercetatorii au studiat efectele deficientei de zinc (si a suplimentarii cu zinc) asupra raspunsului imunitar si a numarului de celule de sange albe, incluzand studii specifice pe limfocitele T, macrofage si celulele B (toate tipurile de celule albe de sange importante pentru sistemul imunitar). Conform acestor studii, carenta de zinc poate compromite numarul de celule albe de sange si raspunsul imunitar, in timp de suplimentele de zinc pot restaura conditiile normale.

Pe langa rolul jucat de zinc, manganul din siropul de artar este foarte important fiind o componenta a enzimei superoxid dismutaza, care ajuta la reducerea inflamatiei, sprijinind astfel vindecarea. In plus, manganul poate actiona si ca un stimulent imunitar.
Barbatii sanatosi folosesc siropul de artar Siropul de artar poate sprijini si sanatatea sistemului reproducator si furnizeaza beneficii specifice pentru barbati. Zincul este concentrat intr-o cantitate mai ridicata in prostata decat intr-un alt tesut uman, iar nivelurile scazute de zinc din aceasta glanda sunt de multe ori responsabile pentru cresterea riscului de cancer de prostata. De fapt, zincul este un mineral folosit in scop terapeutic de catre cei din domeniul sanatatii pentru reducerea marimii prostatei.

Manganul poate juca si el un rol in sprijinul sanatatii masculine fiind un catalizator al sintezei acizilor grasi si colosterolului, participand la productia de hormoni sexuali, toate acestea sustinand sanatatea sistemului reproducator.
Siropul de artar regleaza digestia Incearca sa schimbi zaharul dintr-o reteta cu sirop de artar si este posibil sa te surprinda cum balonarea produsa in general de o prajitura pe care cu siguranta o resimti intr-o masura mai mare sau mai mica din cauza indulcitorilor procesati. De asemenea, sansele unei indigestii sunt mult mai scazute prin comparatie cu un indulcitor procesat.

Aroma sa lemnoasa merge de minune in retete precum cele de pandispan, fursecuri cu unt sau prajituri cu cafea. Ai grija insa la proportia pe care o vei alege pentru ingredientele lichide avand in vedere ca iti schimbi consistenta indulcitorului.

Siropul de artar ajuta la recuperarea musculara Siropul de artar adevarat este o sursa grozava de mangan, cel care ajuta la repararea musculara si a celulelor afectate, mentinand in acelasi timp si oasele sanatoase si nivelurile glicemiei in cote normale.

Siropul de artar contine multi nutrienti Siropul de artar contine o nenumarati nutrienti printre care zinc, mangan, fier, calciu si potasiu. Siropul de artar contine chiar de 15 ori mai mult calciu decat mierea, un alt indulcitor favorit. Prin comparatie cu acelasi aliment, siropul de artar are si un continut mai scazut de sare. Dintre vitamine, siropul de artar contine cantitati decente de niacina, vitamina B2, vitamina B5, acid folic, vitamina B6, biotina si vitamina A.

Mentine tineretea Datorita continutului de antioxidanti, siropul de artar iti mentine organismul tanar, putand fi chiar aplicat si la suprafata pielii reparand tesuturile deteriorate. Combina o lingura de lapte cald cu o lingura de sirop de artar la care adaugi fulgi de ovaz macinati marunt. Maseaza aceasta compozitie pe fata, permite-i sa actioneze timp de 20 de minute, clateste-te si aplica o crema hidratanta.

SURSA TEXT

         Nu ştiu când voi mai trece pe aici căci mâine am de văruit bucătăria şi apoi îmi rămân dormitoarele şi o groază de multe alte treburi... La sfârşit de săptămână vin nepoatele! Yayyyy!
Azi am împrăştiat pe o zonă din curte seminţe de gazon. Oare vrăbiuţele mele poznaşe nu cumva mi le vor mânca?
        Vă pupăcesc şoriceşte!


10 comentarii:

  1. Hehe...cate noutati am aflat. Eu il pun pe clatite, americane sau ca la noi. Cele americane sunt pufoase, sunt usor de facut si delicioase. Pun peste ele unt si sitop de artar. Dar si peste clatitele clasice, mie imi plac mai ales cele umplute cu cascaval si pun deasupra sirop. Mai pun si peste painea prajita cu ou. Iarasi este tare bun. Nu mancam in fiecare zi, dar din cand in cand ne delectam si noi. Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie să încerc clătitele americane măcar o dată. He he he! Ai înlocuit zahărul de pe pâinea cu ou a mamaiei cu sirop. :D Mulţumesc!

      Ștergere
  2. Si eu pastrez pe un raft in bucatarie o sticla cu sirop de artar...multumesc pentru informatii, dar cu o sticla "nu fac primavara".
    Sa ai spor la curatenie, sa termini cu bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi eu îmi îndulcesc acum cicoarea cu el. Câte o linguriţă pe zi... cine ştie? Poate întineresc :))))) Mulţumesc!

      Ștergere
  3. Eu am la bucatarie o sticluta/borcanel pe care mi-a adus-o frate-miu, din Austria parca, e cu ardei murati sau muraturi ceva, dar atat de frumos aranjati si niste culori atat de frumoase ca nu m-am indurat sa-l desfac. Acuma, dupa vreo 5 ani ar fi si inutil sa-l desfac. Frate-miu mereu imi zice ca nu trebuia sa-l confund cu un bibelou, erau totusi de mancat.
    Ai planuri mari, bag eu de seama, zugraveli, curatenii, musafiri, dar vezi ca in curand ajunge panza,,, D-ai faci tu loc, sunt sigura, in programul tau incarcat. EU iti urez spor la treaba. Sau somn usor? Ei, si una si alta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu ştii cât mă bucur uneori când aflu că nu sunt singura care face aşa! :D
      Musafirii sunt numai buni (aştia primii care vin) căci şi dacă nu oi avea chef să fac ceva mă vor pune la treabă deoarece sunt tare curioşi ce fac şi cum fac. După ce termin treburile mă apuc de iişoară.... ca să nu fiu stresată că aş avea ceva de făcut şi să fiu şi un pic mai odihnită. Mulţumesc!

      Ștergere
  4. Eu il folosesc la indulcirea cafelei, nu cred ca m-as indura la cat costa sa-l folosesc in retete:D. Esti tare harnicuta, bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu îmi îndulcesc cicoarea acum. Mulţumesc! Uneori mă întreb ce m-o fi apucat :)))

      Ștergere
  5. eu inca nu am incercat. La noi mierea e de mare valoare, am adus din Romania o cantitate mare. De la Tulcea ;)
    Aprecieri pt mierea tulceana si de la 3 englezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi şi eu vreau să încep a consuma cât mai multă miere. Mulţumesc în numele celor ce au muncit la mierea tulceană! ;)

      Ștergere