marți, 27 mai 2014

De pe ce lucram

         De mai mult de o saptamana Andrei se duce singur la gradinita si vine singur. Primele zile au fost mai complicate caci nu voia sa se rupa de fusta mea si era suparat rau. Mi se facea inima stransa cand il vedeam cum se duce trist si din cand in cand intoarce capul inapoi ca sa se asigure ca nu am plecat inca. Intram in curte abia cand il vedeam intrand pe poarta scolii. Acum se trezeste mai de dimineata si prinde ceilalti copii ce merg spre scoala, asa ca nu mai este nici o problema si nici nu mai vrea sa stau sa il petrec cu privirea pana ajunge el la gradi.

         Ieri am fost sa il iau caci voiam sa vorbesc cu doamna deoarece nu ne-am mai vazut de multa vreme si doream sa aflu daca vor face serbare pentru 1 iunie asa cum se preconizase. Pfiu! Nu se mai face caci intai este duminica. Ieeee! Bucuria vine din faptul ca Andrei avea un rol cam nasol de invatat pentru ca e cam fara noima si rima... destul de complicat pentru el. Ne tot chinuiam si saracul de atata timp nu a reusit sa retina decat primul vers. De obicei pe mine ma surprindea cu rapiditatea cu care retinea poeziile, eu fiind intotdeauna o catastrofa la capitolul memorat. In plus trebuia sa ii fac costum de Fat Frumos, iar eu sunt in pana de idei si de... materiale.


Daca tot nu mai este necesar sa ne batem acum capul cu poezia complicata, ne vedem cu mai mult spor de treburile noastre. Din casa mai mutam uneori locul de invatat pe afara caci caldura ne ofera aceasta minunata posibilitate. Bancuta noastra shabby (pana o vom vopsi) ne ofera locul potrivit. :)
Cand sunt in pana de inspiratie sau nu gasesc pe internet ceva care sa ma multumeasca cu adevarat apelez la cartile (de fapt mai mult caiete de lucru) pe care i le-am cumparat lui Andrei. Suplinesc perfect toate celelalte materiale ce le folosim. Mie cele de la Editura Litera imi plac in mod special.

La recomandarea doamnei educatoare am luat 

Rita-Codita Fise De Matematica Pentru Grupa Mare Pregatitoare 5-7 Ani, ed. Aramis. Mie nu imi place pentru ca aceleasi exercitii se intind pe o groaza de pagini si este foarte plictisitor. Cand lucram din ea mi se pare ca sunt ca o banda stricata repetand aceleasi lucru de zeci de ori.


Andrei, in schimb, este incantat de numele caietului si de faptul ca exercitiile sunt cu adevarat... banale. Cateodata cand intampina greutati si nu reuseste din prima sa faca unele lucruri putin mai complicate ii dau la final de lucru din Rita ca sa ii ridice moralul si sa ii creasca un pic stima de sine.
Cele de la Ed. Litera imi plac mult de tot deoarece sunt bine structurate, exercitiile mai grele sunt intercalate cu exercitii mai usoare, sunt diversificate si au un mare plus: contin explicatii date parintilor pentru a sti cum sa procedeze cu cel mic. 

Eu ma descurc bine sa explic copiilor mari, dar cand vine vorba de cei mici imi este foarte, foarte greu. Aceste carti vin in ajutorul meu dandu-mi indicatii despre cum sa ii vorbesc, ce cuvinte sa folosesc, cat sa il las sa se gandeasca, cum sa evaluez cunostintele...
Desi se folosesc cuvinte de genul: teste, evaluari si pare ca lucrurile sunt mai complexe, de fapt totul este adaptat varstei si cerintelor programei actuale.
Andrei trebuie sa stie literele mari de tipar. Mie mi se pare o adevarata enigma explicatia pe care trebuie sa i-o dau lui Dei pentru a le invata. Eu le stiu, le scriu, le citesc fara a ma mai gandi la ele prea mult. Mi se pare stupid sa le invete ca un papagal. Am mai facut comanda de o carticica care sa vina in ajutorul nostru si de abia astept sa vina ca sa lucram din ea. 

Sa aveti o zi minunata! 

8 comentarii:

  1. cu literele de tipar, fiica mea le-a invatat in joaca. A vrut sa scrie numele copiiilor din clasa ei, asa ca acum 1 an aveam hartii cu desene cadou pt fiecare copil, si numele scris sub desen. Apoi nu a mai intersat-o si am lasat totul asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai tot in joaca vreau sa il invat pe Dei. Cartea ce am comandat-o imi place ca pentru fiecare litera are ceva de lucru practic (decupat, colorat,pictat)...

      Ștergere
  2. Ce simpatic e sorichitu' mic :) Dar cea mai sugestiva poza e cea cu "doar 3, da?" E bine ca faci teme in joaca cu el, o sa va fie de folos mai tarziu. Spor la... joaca va zic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :P
      In joaca, dar cateodata ne mai si certam... chiar azi ne-am harait putin. :D
      Multumim!

      Ștergere
  3. Spor la invatat , Andruska si felicitari! :)
    Catrinel , azi -maine auzi ca sa nu mai iesi la poarta ,ca-l faci de rusine... :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Stiu... Deocamdata inca ma pupa la plecare. :D Curand o sa aud printre dinti "mama, ma vad colegii..."

      Ștergere
  4. Ce baietel dulce ai!
    Si noi mai lucram, dar la gradinita lucreaza doamna foarte mult cu copiii, asa ca o las mai moale acasa. Insist doar atunci cand din diverse motive Stefanut sta acasa
    Interesante caticelele de la Litera. Voi arunca si eu un ochi (multumesc), pentru ca eu nu am nici rabdare, nici experienta pedagogica, asa ca explic si eu cum mi se pare logic. Ooff!
    Te pup
    Consuela
    P.S. Scuze pentru o pauza asa de lunga. Te vizitez in fiecare zi, dar nu-s ok cu capul in perioada asta si decat sa scriu aiureli, mai bine stau pana imi trece oarecum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Si eu as fi lasat-o moale in alte conditii. Aici este necesar sa intervin.
      Pe Elefant.ro pe cateva le poti rasfoi sa iti faci o parere. Au preturile ca ale editurii. Eu am vrut sa comand direct de pe siteul Litera, dar au ceva probleme si m-am lasat pagubasa.
      Si eu te pup!
      Chiar nu este nevoie de scuze. Scrie doar atunci cand vrei si ce vrei. Eu ti-am zis ca iti simt lipsa, dar asta nu inseamna sa faci ceva ce nu simti tu ca e ok. Imi pare rau ca nu este totul bine cu tine si sper sa treci peste lucrurile acestea. Nu uita! Stef are nevoie de o mamica sanatoasa, linistita si zambitoare! Pupici!

      Ștergere