duminică, 11 mai 2014

Ia

Nu stiu in ce moment si cum dorinta de a coase o ie s devenit reala, dar stiu sigur cui ii datorez acest lucru... Ina esti grozava! Fara tine si fara tutorialele tale nici macar prin cap nu mi-a trecut vreodata ca voi face asa ceva. 
De cate ori vedeam o ie suspinam caci imi placea nespus, dar nu mi-o permiteam, nu ma induram sa imi fac placerea aceasta.
Desi brodez, crosetez, tricotez, pictez si cate altele mai fac nu mi-am pus vreodata problema ca pot, daca vreau sa imi fac o IE. Nu cunosteam pe nimeni care sa fi facut acest lucru si vedeam aceste... camasi populare ca fiind invaluite intr-un sacru mister. Nu imi imaginam cat de simpla este croiala lor si nici nu m-am gandit macar vreodata intr-o doara sa iau una si sa o studiez mai atent.
Totusi pasul de la a dori la a face nu a fost unul prea mare pentru mine si intr-un sfarsit am trecut la treaba. Cu ajutorul Inei toate s-au aranjat cum nu se poate mai bine si m-a scutit de greseala oricarui incepator, aceea de a alege un material nepotrivit sau potrivit, dar nu de prea buna calitate. 
A urmat apoi alegerea motivelor ce vor aparea pe ie... Greu de ales caci sunt o multitudine care arata minunat. Initial am vrut camasa dobrogeana si asa am ajuns pe blogul Muzeului de Etnografie Tulcea, de unde dintr-o poza a unei ii am preluat motivul ce il cos acum. Aici credeti ca s-au terminat cautarile, indoielile, intrebarile mele? Daca imi cititi blogul stiti cat de greu am ales culoarea...
Totusi pana la urma am ales si m-am apucat de lucru.
Am inceput cu tivul cu gaurele si am continuat cu brodatul.
Ce ma mira este ca nu sunt nerabdatoare ,la fel ca la alte lucruri, sa o termin. De la inceput stiam ca va dura destul de mult sa o fac si nu ma grabesc. In general cand incep un lucru nou sunt foarte, foarte nerabdatoare sa vad cum imi va iesi si ma grabesc, gresesc, nu il fac perfect... Acum insa fara sa ma plictisesc o iau incet si repet iar, si iar, si iar aceleasi miscari.
Sunt dependenta de lucrul la ea. Chiar si noaptea dupa ce varuisem si muncisem din greu am facut macar cateva gaurele la tiv. 
Acum ma asteapta sa termin treaba pe blog si sa lucrez din nou la ea.
Arakelian ti-am promis fotografia cu modelul desenat de mine pe caietul de matematica. Iata-l! Sper sa iti fie de ajutor si ca te vei apuca si tu de ia ta.

Sa aveti o duminica foarte frumoasa!
Va pup!

20 de comentarii:

  1. De mult timp mi-am pus și eu în gând să îmi lucrez singură o ie... Doar că... aștept să mă mai liniștesc pentru a mă apuca de treabă! Te felicit pentru ambiție și pentru răbdare! Să ai spor, ar rezultatul să fie pe placul tău! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai la treaba! :) Mult spor sa ai!
      Multumesc frumos!

      Ștergere
    2. Off... mai am de așteptat... Momentan, avem de renovat. După ce ne vom mai liniști, mă voi gândi și la asta! Până atunci, admir munca fetelor muncitoare din blogosferă.

      Ștergere
    3. Atunci mult spor la renovat! ;)

      Ștergere
  2. felicitari,abia astept sa ne arati finalul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Va trebui sa mai ai ceva rabdare, dar intre timp te mai astept pe aici. :)

      Ștergere
  3. Este absolut minunata! Niciodata nu mi-am inchipuit ca negrul pe alb e asa frumos si elegant si indeajuns... Abia astept sa te vad imbracata cu ea :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draguta mea, nu merit atatea laude... Eu nu am facut decat sa spun tuturor un adevar: mai mult PARE greau sa cosi o ie, decat este in realitate. De asta nu se poate convinge cineva decat incercand. Eu ma bucur foarte foarte mult ca, cel putin dintre prietenele si rudele mele, foarte multe s-au apucat de cusut. Numai ieri ce am convins-o pe matusa sotului ca e in stare sa-i faca SINGURA nepoatei ei o ie. (Voia sa i-o fac eu, dar eu abia-mi vad capul cu iile fetelor mele). Si-ti mai spun ceva, iile astea au darul de a strange prieteniile. Pe motiv de cusatura m-am intalnit cu prietene pe care nu le-am mai vazut de foarte multa vreme (din cauza de program prelungit la serviciu, oboseala, stii tu...) si am petrecut impreuna timp de calitate, asa-mi place mie sa-i spun. Asta e mare lucru, deci iile ne-au facut sa gasim totusi timp.
      Si ca sa stii... te invidiez ca poti sa cosi atat de marunt, eu nu mai vad atat de bine. Sau cel putin nu vedeam, pentru ca de ieri am ochelari noi si se vede o schimbare radicala, uraaaa! Nu mai zic nimic, stii deja ca sunt foarte foarte mandra de tine. Numai bine!

      Ștergere
    2. @Anca multumesc!
      Cu aceasta combinatie nu prea dai gres... Si eu de abia astept!

      Ștergere
    3. @ Ina nu sunt laude ci simple adevaruri. Inca nu te-am laudat ;)
      Sa porti sanatoasa noii ochelari si sa faci lucruri minunate!

      Ștergere
  4. Catrinel, minunata cusatura! Sa ai mult spor sa termini ia. Va fi superba!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. minunata!!!
    In iunie ma apuc si eu. Si da, o sa iti folosesc modelul, cu cat il vad,cu atat imi e mai drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      De abia astept sa te apuci! Vei vedea ce fain ii sa lucrezi la ea. Acum ma gandeam ca merg puse unele sub altele si pe laturi... Sunt curioasa ce si cum vei face... ce culoare, cate rauri, ce altita...

      Ștergere
  6. Sunt nerabdatoare sa te vad imbracata cu ea...E ceva de munca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt, dar o iau usurel deoarece vreau sa fie la final cat mai... aproape de perfectiune. Altfel ar fi pacat de atata munca.

      Ștergere
  7. dar cum de mi-o fi scapat mie postarea asta??? o sa iasa superba si te admir si eu pentru curaj, eu inca n-am. a fost greu sa te apuci? e greu sa cosi modelul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu. :)
      Multumesc frumos!
      Nu a fost deloc greu sa ma apuc, ci mai degraba emotionant dupa ce am primit materialul.
      Mie nu mi se pare deloc dificil caci eu de mai multa vreme cos cruciulite... e drept ca nu atat de marunte si nu pe un material atat de des precum panza topita, ci pe etamina, panza Aida. Sunt sigura ca daca te vei hotari sa o faci te vei descurca de minune. Tutorialele Inei iti vor fi de mare folos.

      Ștergere
  8. soricelule ai terminat ia? vreau sa o vad ptr cred ca ti a iesit fff frumoasa; vreau sa incerc si eu ptr am vazut in concediu si mi ramas gandul la ii, sper sa reusesc intr un final .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu rusine iti spun ca nu am mai cusut. :( Nu am avut cand, nu am avut stare... Nu stiu... De fiecare data dau sa pun mana pe ea si intervine cate ceva. O cos eu pana la urma, dar nu atat de repede pe cat vreau. Multumesc pentru... votul de incredere! Incearca! Iti va placea sa o cosi, te asigur.

      Ștergere