sâmbătă, 14 iunie 2014

De sambata...

Ce faci?
Ce faci cand copilul nu pare sa asculte cu niciun chip?
Ce faci cand pare ca vorbesti la pereti si il vezi cum sfidator uneori, uneori chiar fara sa vrea o comite? 
Ce faci?
Teoretic stim cu totii cum trebuie procedat si cata rabdare (teoretic) trebuie sa avem... si cat calm... Dar na! Noi suntem oameni si uneori aratam ridicol rau cand ne pierdem firea si tipam ca bezmeticii incercand sa spunem pentru a mia oara acelasi lucru. Dap! Am facut-o! Am tipat... am urlat si imi imaginez ca aratam ciudat rau. Dupa ce fusese pedepsit pentru alte traznai astazi a dat-o in bara si s-a dus la Dunare, desi aceasta era regula numarul 1 cand iesea pe poarta. E foarte greu sa respecti regula asta cand apa este chiar peste strada... 
Iar fara calculator, tableta, desene... iar fara joaca in afara curtii, iar... 
In general situatiile acestea imi ofera mie taria sa impun anumite lucruri carora le vine vremea sa fie facute dar ma las eu induplecata de buzita lasata in jos a copilului alintat. Data trecuta cand am fost suparati l-am facut sa nu mai adoarma la noi in pat. Inainte asa facea si apoi noi il mutam. Acum adoarme in patul lui, la el in camera cu usa dintre noi deschisa.
De data aceasta vom duce toboganul (la care nu vrea sa renunte cu toata ca nu il foloseste deloc fiindca e prea mare) la gradinita. Nu este o pedeapsa pentru el si i-am explicat-o foarte clar. A inteles pana la urma. Inainte nu eram atat de ferma  ca acum si de aceea nu avusesem sorti de izbanda.

Ehei! Trec ele toate... Cupilu' parca a si uitat... Eu sper ca regula de data aceasta sa nu o mai uite.

Daca tot e sambata iata si ceva roz pentru Sambata roz.

Va pup! 

6 comentarii:

  1. Of, trebuie sa-i fie si lui greu sa-i clipoceasca apa la poarta si sa nu poata merge la ea. Nu ca-i iau apararea, stiu ca e periculos, dar ma pun in pielea lui... Fii suparata pe el, dar nu prea mult, bine?
    E faina poza ta de sambata roz dar si mai faina e floricica bleu :) Pupicei!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este greu, dar acum e mai mult decat periculos deoarece este apa foarte mare. Nu mai sunt suparata pe el...
      Tu mi-ai facut pofta cu floricelele de nu ma uita de atunci de la tine pe blog si am incercat una. :) Te pup!

      Ștergere
    2. Ia te uita de unde a sarit inspiratia!!! De la munte tocmai la (aproape) mare! Pai eu propun sa ma mai duc prin munti si sa mai vin cu flori :)

      Ștergere
    3. Vezi si tu ce flori aduci... nu de alta, dar sa nu fie chiar complicate de facut. :))

      Ștergere
  2. Da, stiu. Eu urlu cam in fiecare zi (deja nu ma mai controlez) si copilul aculta doar ce vrea el. Cand este agitata mama, este agitat si cel mic. La noi cel putin este lege.
    Cat priveste situatiile periculoase, ei inca nu realizeaza pericolele la care se expun. Sunt prea mici. Ai avut perfecta dreptate, desi tentatia cu apa asa de aproape este mare.
    La noi Stef vrea sa-mi demonstreze ca poate traversa si singur si se asigura doar dintr-o parte, nu din ambele. Se smulge din mana si trece. Ei, atunci iau atitudine zdravan de tot. Si parca masinile sunt mai multe cu fiecare zi care trece. Of. Sunt pericole la sat si la oras deopotriva.
    Fii tare si ferma pe pozitie, dar nu-l pedepsi prea mult timp. Ai un copilut grozav iar el vrea sa fie independent din ce in ce mai mult. Ce sa-i faci?
    Eu imi propun termene mai scurte pentru pedepse, gen (cateva ore, sau, in cazuri mai grave, o zi).
    te pup
    Consuela
    Pupici
    Consuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e bine! Asta imi repet de fiecare data, dar uneori parca...
      Aratam stupid cand urlam si sunt doua variante: ori ne speriem copiii, ori nu ne mai iau in seama. La Andrei vad ca e a doua varianta. Tipatul la el e o prostie... sunt constienta ca nu rezolva nimic, dar uneori e o... refulare.
      Te pup!

      Ștergere