marți, 24 iunie 2014

E de la Eschimos ;)


De mult timp am pregatit fotografiile pentru aceasta postare dar mai mereu a intervenit cate ceva, o noua idee sau stare a aparut si le-am amanat. Intre timp si dintisorii lui Diiucu au cazut. 
Cand am facut ultima comanda de carticele pentru Andrei am luat si Popoarele lumii, carte cu activitati pentru copiii de la 6 la 7 ani ce face parte din colectia Scoala celor sapte pitici. Imi place pentru ca are informatii adaptate varstei, foarte interesante despre popoare deosebite si fascinante pentru noi: eschimosi, Indieni din America de N, arabi, africani, asiatici, japonezi.


Am ales sa vorbim despre eschimosi caci gasisem o activitate interesanta pe langa ce i-am citit din carticica si pe langa joculetele de acolo. Cu aceasta ocazie ne-am folosit si de harta pe care i-am facut-o pentru a arata pe ce continent se afla acest popor si unde este N. Mi-am propus ca pentru fiecare popor sa gasesc o activitate atractiva caci asa se distreaza si nu mai este doar o ... lectie. Ma feresc cat pot de senzatia de scoala.
De aceasta data am desenat o fetita eschimos, Andrei a colorat-o si in locurile unde ar fi trebuit sa aiba blanita el i-a lipit vata.

Saptamana trecuta am luat o pauza caci a venit vacanta si l-am lasat macar o saptamana sa fie un pic mai dezorganizat, fara un program. Mi-am dat seama ca sunt asa de multe lucruri despre care mi-ar placea sa ii povestesc, sa ii vorbesc si incep sa realizez ca lucram un pic cam haotic. Din aceasta cauza ma tot gandesc la o planificare pe teme ca sa organizez toata aceasta informatie. In primul rand voi reciti programa ca sa vad ce trebuie el sa stie inainte de intratrea in clasa 0 si daca avem de astupat goluri. Daca sunt, ma voi concentra pe ele, iar daca nu, ne vom axa pe distractie, cunostinte interesante si noi, pe experimente haioase si faine si pe repetarea cunostintelor acumulate in gradinita. Voi citi si programa pentru clasa 0 ca sa evit sa fac ceva ce va face si la scoala ca sa nu se plictiseasca. Stiu ca trebuie sa invete literele mari de tipar si ca nu le cunoaste inca pe toate asa ca la asta avem de lucru.


Astazi este sarbatoare asa ca probabil imi voi petrece timpul in fata calculatorului... Mai am un pic din vesta de crosetat, dar parca nu imi vine sa lucrez chiar azi. 
De cand Andrei e in vacanta mi-e foarte greu sa imi dau seama in ce zi suntem si ma las purtata de val. 
Sa aveti o zi faina!
Va pup!

4 comentarii:

  1. Foarte frumoase activitatile voastre.
    Vara trecuta si noi am avut o fetita stirba. Sunt atat de frumoase etapele astea din viata.
    Vacanta placutasa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Mi-e drag de el de mor cand il vad ce comic este!
      Multumim! Si voi sa aveti o vacanta cat mai faina!

      Ștergere
  2. Un haios , Andruska! Spor la vestuta! Ia cand e gata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Am terminat-o. :D In ritmul acesta cred ca... la anul. :( Tot intervine cate ceva si in cazul meu lucru de mana e ultimul pe lista chestiilor facute intr-o zi dupa mancare, curatenie, copil, sot si restul. De la inceput mi-am pus problema ca nu va fi gata repede si nu intru in panica... ba a mers mai rapid decat m-am asteptat.

      Ștergere