miercuri, 25 iunie 2014

Program

E o vreme foarte ciudatica. Cand e soare, cand ploua incetisor de parca-i toamna. Noaptea a plouat cu tunete si fulgere, iar acum totul e uscat si soarele straluceste. Andrei nu vrea inca sa se dea jos din pat. Nu vrea sa isi dea pijamalele jos. Nu stiu de ce ii place atat de mult sa stea imbracat astfel. Daca l-as lasa asa ar sta toata ziua. 
Ieri ne amuzam impreuna ca este fara dinti si mi-a zis ca lui ii place pentru ca e ca un mic vampiras.

Sunt anumite lucruri pe care Andrei desi stie ca trebuie sa le faca si ca nu se poate altfel, le negociaza, le face doar cu discutii. Aici putem incadra spalatul pe dinti, spalatul pe maini cand vine de afara... mancatul atunci cand trebuie sa lase copiii la strada.
Ca sa le fac pe toate acestea mai atractive am facut un program orientativ preluat dupa o idee gasita pe acest blog.
Este orientativ caci uneori ordinea se mai schimba si in plus anumite lucruri nu le face doar o data pe zi, cum ar fi spalatul pe maini. Acolo am tinut sa il punctez caci aveam mereu discutii legate de acest lucru cand venea de la gradi si inhata ceva sa manance inainte sa se spele pe maini.
Am cautat pe google imagini atractive ce aveau legatura cu activitatile noastre zilnice, pe care le-am micsorat, copiat de pe monictor (inca nu am reusit sa imi fac imprimanta sa functioneze) si colorat cu creioane si carioci. Toate acele dreptunghiuri negre sunt magnetice. Am avut pentru frigider o vacuta de la Milka pe burta careia puteai scrie diverse lucruri si pentru ca se facuse cam uratica am taiat-o si folosit-o acum pentru ca era subtire si potrivita pentru ce aveam nevoie. In momentul in care o sarcina este facuta va aparea o fata zambitoare.
  Langa program se afla lista cu extrasarcini pentru care primeste stelute stralucitoare. Numarul stelutelor l-am stabilit in functie de incapatanarea lui Dei de a nu face anumite lucruri si in functie de dificultatea lor.
Pana acum? Lista cu extrasarcini functioneaza inca de minune. Dar daca la inceput era foarte nerabdator sa indeplineasca anumite puncte din program de dragul de a face sa apara fata zambitoare, acum s-a plictisit si nu stiu cat mai functioneaza caci nu ii mai da atentie. Trebuie sa gasesc o solutie sa il fac din nou atractiv. Ma gandesc sa il mut la el in camera ca ocupa inutil cam multicel din locul destinat scolii de acasa si sa gasesc niste recompense simpatice. Vad eu. Oricum in mare masura reusim sa ne tinem de program chiar daca Andrei nu mai fuge sa faca sa apara fetele zambitoare.
Problema cu spalatul pe dintisori am rezolvat-o in mare masura caci i-am descarcat pe tableta acel... joculet Periaza-te cu Bulgaras sau ceva de genul si ii este drag sa acumuleze stelute.


Ieri am strans dude, iar astazi fac dulceata. E dulceata mea preferata sau asa imi aduc eu aminte din copilarie. Daca iese buna voi mai face. Inainte nu mancam aproape deloc dar de ceva timp imi place sa pun in iaurt si e mai gustos ,bineinteles, decat cel cu fructe cumparat. Pacat ca pe Dei nu il pot convinge. Am de gand in sezonul murelor sa fac sirop ca sa bea Andrei suculet sanatos. 
Ma duc la treaba caci mai am doar cateva randuri si vreau sa termin cat mai repede vesta crosetata. Asa imi e dor de iisoara mea!
V-am pupat!

4 comentarii:

  1. Nici mie nu-mi vine sa ies din pijamale , asa ca si eu stau toata ziua asa prin casa....Stiu ca nu e bine , dar mi se rupe , mai ales ca la noi nu vine nimeni....
    Asta cu negociatul cred ca ceva specific copilariei... :)))))) Si nu numai! :))))))
    Sa aveti o zi minunata!
    Si pe aici cam tot ca la voi e vremea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vremea aceasta ma dispera deja. Daca as sti ca iarna dispare si e inlocuita de genul acesta de vreme nu m-ar deranja, dar vara si asa ii scurta, iar ploile astea deja-s prea multe.
      Ti pup!

      Ștergere
  2. VACANTA PLACUTA!!!
    Sa aveti zile asa cum le doriti,cu si fara program.:))

    RăspundețiȘtergere