luni, 25 august 2014

Copilarie palpitanta :)

V-am promis ca va voi dezvalui de ce Andrei i-a zis tatalui sau cand ne-am intors de la culesul murelor ca a avut o copilarie palpitanta
Postarea aceasta vine ca o completare la sutele de argumente pro in ceea ce priveste cresterea copilului in zona rurala si mai ales intr-o zona atat de frumoasa si bogata in plante si animale deosebite ca a noastra.
Andrei cea mai mare parte a timpului si-o petrece afara, iar cand incepe primavara incepe si spectacolul naturii asa ca poate vedea pe viu ce multi copii doar invata la scoala. Pentru el calculatorul este doar un lucru pe care il foloseste in zile ploioase, prea friguroase daca nu am eu timp sa fac ceva cu el sau nu isi gaseste el ceva de joaca si seara ianinte de culcare pentru un desen animat sau un joc.
Toata ziua a fost grozava, dar cel mai mult s-a bucurat de scurta plimbare cu calul. Probabil de aceea a si zis ca a fost palpitant. Ii place foarte mult calare si e fascinat de cai. Unul din vecinii nostri are un cal batran si foarte bland. Din cand in cand ii urca pe copii pe cal si ii plimba usurel. Acum cand ne-am inatlnit cu Stefan (e un fost elev de al meu si face uneori diverse treburi cu Adi) l-am rugat sa il plimbe un pic pe Diiucu. Un minut l-a plimbat caci avea treaba, dar pentru Andrei a fost o bucurie imensa. Se si vede cat de emotionat si fericit era.

Cat am cules fructele sanatoase si gustoase am dat peste lucruri interesante despre care am putut discuta, pe care le-am putut observa si de care ne-am putut bucura.
Despre aceasta ciuperca am aflat ca este iasca galbena a carei denumire am aflat-o de pe Ierburi uitate. Pacat ca nu am stiut cand am descoperit-o ca este comestibila. :) Am observat insa ce culori grozave are, cum este prinsa de copacul uscat, l-am invatat ca daca nu stie nimic despre o planta sau ciuperca (in cazul nostru) sa nu puna mana caci poate fi otravitoare si am observat cum s-a strans apa pe ea si cat de frumoase sunt acele brobonele mici de la baza. 
Am gasit brotacei frumosi foc. :D Andrei are o pasiune pentru broscute pe care le indrageste foarte tare, iar eu ador brotaceii asa ca ne-am bucurat foarte mult amandoi cand i-am descoperit.


La finalul plimbarii cat ne-am odihnit asteptand barca sa vina sa ne ia Andrei s-a jucat cu altfel de... broscute.
A gasit niste bucati de rigips pe malul Dunarii si le-a tot aruncat pana nu a mai ramas niciuna.
Andrei si-a luat calutul de lemn intre picioare si am mai tropait un pic pana la locul de intalnire. In cazul in care va intrebati... sa stiti ca parul ce are la capat o curbura ce seamana a cap de cal e acasa deoarece nu s-a indurat sa il lase acolo. Aseara l-a adapat si i-a dat sa manance. :)
Voi ce ziceti? A avut Andrei o copilarie palpitanta? :)
Sa aveti o saptamana grozava si cu mult spor!
Va pup!

13 comentarii:

  1. Ai facut niste fotografii superbe! Locuri minunate, intamplari de poveste, taram de vis, copilarie foarte palpitanta! Sa fiti sanatosi si sa va bucurati!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super postare, super poze! Andrei ARE o copilarie palpitanta! Iasca ceea chiar este comestibila, frate-meu mi-a zis ca a mancat de cateva ori si I- a placut foarte mult. Cica seamana la gust cu carnea de pui. Pupam familie frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. oooo, fotografiile tale fac sa viseze si pe cei care nu au voie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu ai voie sa visezi? Nu exista! Toata lumea poate macar visa.

      Ștergere
  4. Tot imi place, si da Andrei are o copilarie de basm, cum putini copii mai pot avea. Isi va aminti fiecare moment, sa calaresti, sa te joci cu broscute sa vezi ciuperci care nu sunt rosii cu palarie si bulinute ca in desene sau albe ca din supermarket, sa fii liber, sa te bucuri de mirosuri si culori si texturi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoase pozele si atmosfera. Ma face sa ma gandesc la gilmele alea in care scriitorul isi povesteste copilaria plina de aventuri si cu multa libertate. Andrei se va face si el scriitor sa o povesteasca pe a lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Filmele am vrut sa scriu, nu gilmele :)))

      Ștergere
    2. Filme...gilme....ce conteaza? :)) Imi place ce spui.

      Ștergere
  6. Cati copii nu si-ar dori asa copilarie palpitanta... Andrei va avea un suflet bogat la maturitate... si mai stii ? poate chiar va deveni scriitor .
    Pozele cu broscuta sunt formidabile !! iti vine sa intinzi mana sa o mangai usurel cu un deget ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ar fi grozav sa fie scriitor. :) Deocamdata vrea sa isi ia o casa peste Dunare sa creasca vaci si cai. :))

      Ștergere