marți, 12 august 2014

Discutii la ceas de seara...

Aseara m-a strigat Andrei sa vin sa vad ceva superb. Luna era magnifica... mare si portocalie. Nu imi amintesc s-o mai fi vazut vreodata asa.

Evident ca mi-am inhatat aparatul foto, m-am lasat prada tantarilor (aproape de apa sunt) pana sa imi dau seama ca vad Luna si din curte (in curte nu-s) si am facut suuute de fotografii. Bineinteles ca am putut alege doar cateva si nici acelea perfecte.

Cat incercam eu sa folosesc motorul barcii din curte pe post de trepied, ca sa nu ma plictisesc, stateam de vorba cu Andrei. Mai intai m-a intrebat ce zodie este fiecare membru al familiei si fiecare prieten, iar apoi a ajuns iar la un subiect ce nu este inca foarte clar in mintisoara lui si cred ca nici mie nu imi este prea clar...

-Mama tu ai tata?
-Mmmmda...
Pe fatuca lui puteam citi o usoara nedumerire. N-am spus nimic. Am asteptat sa intrebe el.
-A murit?
-Mmmm nu.... El nu a stat niciodata cu mine si mama.
-De ce?
Offff... copile daca as sti! Nu stiu nici eu prea bine... De prost? Pe gura a iesit calm si detasat:
-Nu m-a vrut...
A facut ochisorii mari si a lasat buzita in jos...
-Imi pare rau ca nu te-a vrut tatal tau...A vrut un baietel? 
-Nu.
-Nu a vrut copil deloc?! Dar un om nu poate opri copilul din burta sa creasca. El creste. E mai intai un ousor mic, mic, mic. Creste, creste, creste. Coaja se evapora. Creste. Te duci la spital, iese copilul si gata. Apoi a adaugat speriat: Daca taie burta, scoate oul si il arunca?? Se poate asa ceva mama?
-Nu cred ca asa ceva se poate... Stai linistit.


Am senzatia ca inca o rumega. Sigur nu voi scapa de discutia aceasta... Ma uimeste de fiecare data intelepciunea lui si claritatea cu care vede unele lucruri, fara complicatii, fara presupuneri, fara prejudecati, fara inutilitati, fara a judeca... Simplu, clar, curat, cum numai un copil este capabil sa vada lucrurile. 
De unde ideea cu oul? M-as fi incurcat in explicatiile cu barza sau mai stiu eu ce bazaconie asa ca i-am zis ca in burtica fiecarei femei este un ousor mic; atat de mic ca nu se vede. Cand intalneste un barbat si se iubesc tare, tare, tare -asa cum ne iubim eu si tata- Doamne Doamne vede, simte si face sa creasca ousorul. Am fost aproape de adevar, nu? Mai amuzant a fost cand ii contrazicea pe copiii de la gradinita ce ziceau ca i-a adus barza.


Sa aveti o zi faina!
Va pup!

14 comentarii:

  1. Stiam ca va veni un astfel de moment,il palpam...nu-i usor,este trist dar nu regret ca am ales acest drum!!!!!Sa ma judece cine cum vrea,eu nu regret!Imi plange sufletul pentru tristetea lui Andrei,pt.tine,pt.Adi dar nu regret1Asa de mult te-am vrut,atat de mult te iubesc incat cred ca si Dumnezeu s-a gandit ca grija mea,iuirea mea va acoperi golul lasat!Frumoasa amagire ,stiu ca nu-i asa!Iarta-ma copile drag pt disconfortul sufletesc,a fost alegerea mea...iarta-ma!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am ce ierta caci nu-i nimic de iertat. Ce ai ales nu-i o greseala si eu ma bucur ca ai ales pe cine trebuia cu toate ca era mica, zbarcita si chelioasa :)) Te-as pacali sa spun ca l-a acoperit... nimic nu-l va acoperi, dar la urma urmei nu sunt eu singura pe lume.

      Ștergere
  2. Pozele sunt extraordinare! Nu stiu cate sute de incercari ai avut, dar reusita e nemaipomenita.
    Cat despre discutia cu flacaul tau, e un copil matur, intelege multe, si realitatile astea nu trebuie mintite/ ascunse - astea sunt lectii de viata, sunt realitatea. Si noi avem discutii despre cum e cu copilul in burta, cum in anumite burtici incap 2, cum de iese unul mai mare si altul mai mic, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Luna a fost nemaipomenita.
      Daca ar fi fost dupa mine i-as fi spus si de Mos, dar nu m-am indurat...

      Ștergere
  3. Pozele sunt superbe. Intelept copil, seamna cu parintii lui si cu Mama Ta!:)

    Sa aveti zile minunate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricat de mult te pregatesti, mereu copii te iau prin surprindere cu intrebarile lor, directe, clare, fara loc de ocolisuri...dar ei nu te judeca, ei trebuie sa stie, de aceea adevarul e singura cale, un adevar insa pentru un baietel, oricat de serios si interesat pare a fi. Afland atat de multe, m-am zapacit si aproape am uitat de luna care intradevar e magica noptile astea... Dragi mame, va imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pozele sunt foarte reusite. Feliciari mamicii tale minunate care a crescut asa o fata faina. Corect nu este ca nu te-a vrut, suna prea personal si dureros, el nu te cunoaste deci nu poate sa nu te vrea, el nu a vrut copil, oricine ar fi fost. Te imbratisez :* Copiii sunt mult mai clari ca noi, la ei e simplu:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! :D
      Este personal si dureros... :) Totusi cand ma gandesc la copilasi precum Ilincuta...

      Ștergere
  6. Copiii stiu intotdeauna mult mai mult decat noi , parintii ne putem imagine! Daca am pleca urechea la ceea ce guritele lor , naiv , graiesc , am gasi solutii extraordinare la problemele si angoasele noastre de adulti!
    Un pupic dulce pentru soricelul Andriusha!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intotdeauna am spus ca daca am trata atat de transant si simplu problemele precum un copil ar fi minunat. Noi oamenii mari ne complicam...
      Si de la el un pupic! :)

      Ștergere
  7. O sa mai ai parte de asemenea discutii,unele chiar mai complicate(acum te incurajez:)) ),dar de asa o luna...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles ca voi avea si ma astept.
      Luna a fost... ceva de neuitat.

      Ștergere