duminică, 24 august 2014

Dulceata de mure

Vai! Nici nu imi vine sa cred ce frumos straluceste soarele! Dimineata era innorat, tuna, fulgera si ploua marunt si sacadat. 
Ieri prietena mea m-a luat la cules de mure in padurea de peste Dunare.
A fost o zi superba. Reconectarea cu natura de fiecare data ma face sa ma simt grozav chiar daca am ajuns acasa franta de oboseala.
Am avut 1,935 kg de mure. :)) Sotul mi le-a cantarit ca sa stiu cat zahar sa pun peste ele. Am pus cam tot atat zahar si le-am lasat sa se odihneasca. Or fi fost obosite mititelele.
Dimineata cand m-am uitat pe fereastra nici nu imi venea sa ma dau jos din pat. Am cascat, m-am intins... Somnul nu a mai vrut sa se lipeasca de mine, desi eu as fi dormiiiiit.
Am luat o gura, doua de cicoare. Mi-am bagat nasul un pic pe Facebook, am dat buna dimineata! pe forum si m-am apucat de dulceata. 
Am pus-o la fiert. Din momentul in care a dat in clocot am lasat-o 30 de minute sa fiarba la foc maricel. Am cules toata spuma si apoi am lasat-o in pace. 
Am emotii caci de fiecare data mi se incheaga mai tare decat mi-as dori, dar nu ma deranjeaza chiar foarte rau.
Dupa ce am dat-o la o parte de pe foc am pus-o asa fierbinte imediat in borcane, pe care le-am asezat cu gura in jos pe masa din bucatarie.
Psssst! Nu ziceti la nimeni, dar astazi s-ar putea sa imi calc pe inima si sa fac clatite. Daca ma razgandesc nu-i bai ca n-am zis la nimeni din casa. ;) 

In postarea viitoare va arat ce grozav a fost in plimbarea noastra si de ce Dei a zis ca a avut o copilarie palpitanta. :))

Astazi? Voi incerca sa fac decoupage pe o sticla primita de la prietena mea si voi bantui pe net. Pinterest ma va tine mai mult ca sigur foarte ocupata.
Sa aveti o duminica frumoasa!
Va pup!

9 comentarii:

  1. Dar te rog...fa clatite ..si apoi posteaza-le ca sa ne faci si noua pofta si sa ne punem pe treaba..Arata super dulceata de mure...ma intreb cat va rezista...Ce harnica esti ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut pana la urma. :D
      Depinde de cata pofta de iaurt cu dulceata am. Cel mic nu mananca deloc, iar sotul mananca doar la clatite.
      Ei! Harnica! :))

      Ștergere
  2. Cred ca este suuuper, cu mure salbatice. Ce vrei sa decorezi? Eu am salvat de la gunoi o cutie de Pringles ca am vazut la tine una reciclata:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai salbatice decat murele astea nu stiu ce o fi :)) Cutiile de Pringles sunt suuuper. Ai vazut ca intra perfect pastele in ea? Eu decorez o sticla. Mai mult ma invart pe langa ea. Azi am lipit servetelul. Cine stie cand o voi termina?

      Ștergere
  3. Ce bine arata! Sa iti fie de bine recoltarea murelor si executarea dulcetii. E nemaipomenit cate comori ne da natura, si nu sunt apreciate asa de mult..
    In cat timp le-ati cules? Eu tin minte ca mergeam la cules de mure si sufeream mult (mancam mare parte si ramaneam cu juma de kil, maxim, si zgariata...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Ne-am dus in jur de noua si ceva si ne-am intors cam pe la paisprezece. Nu imi plac crude caci mi se par prea acrisoare. Andrei le mananca direct din tufa.

      Ștergere
  4. Vaaai ce pofta mi-ai facut ! ce bine arata murele tale infasurate in zahar... dar cel mai bine le sta in borcan :P.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Multumesc! Ooo da! In borcan stau perfect.
      Daca nu ar fi intervenit o schimbare majora de planuri voiam sa mai fac o tura. Poate reusesc totusi...

      Ștergere