marți, 30 septembrie 2014

Un nou hobby?

Aceasta se vrea a fi doar o introducere pentru ce va urma caci lucrul nu este terminat, insa nerabdarea a invins si va pun fotografii cu ce am facut eu doua zile.

Nu ma pot indura niciodata sa arunc bucatelele de material cu forme neregulate, fie mici, fie mai marisoare. De foarte multe ori mi-am propus sa scap de ele si de fiecare data am zis ca poate voi vrea sa fac o dungulita la ceva, un buzunaras... o aplicatie micuta. Nu mi-ar fi parut rau?
Duminica m-am gandit sa mai fac o data ordine printre peticele ca sa vad ce arunc. Le-am pus pe categorii si le-am calcat.


Am vazut multe lucrari patchwork uimitoare chiar si formate numai din patratele, nu neaparat din forme complexe si mereu am zis ca nu as putea sa am atata rabdare. Poate tocmai pentru ca am incercat o data si nu a iesit prea frumos. Dar atunci era perioada cand voiam sa ma apuc de un lucru si tot atunci sa il termin ca sa vad ce mi-a iesit. Nu stateam niciodata zile in sir cu lucrul neterminat si bineinteles ca se vedea nerabdarea si neatentia la detalii.
Sa faci un quilt nu este nici usor, nici ieftin. Materialele si ustensilele sunt destul de scumpe. De aceea nici prin cap nu imi trecea sa ma apuc si totusi... Bucatelele acelea de material cereau ceva.
Ideea a fost, la fel ca intotdeauna, sa ma joc cu ce am si atat.
Am urmarit un tutorial pe youtube care m-a facut sa inteleg de ce incercarea mea de mai demult a iesit o comedie stramba si urata, am cautat ceva informatii si cand am crezut ca am citit destul (doar pentru inceput) am dat drumul la treaba.


Nu am toate ustensilele necesare usurarii muncii asa ca am adoptat metoda clasica cu foarfeca. Imi imaginez ca inainte de aparitia tuturor chestiilor acestora femeile faceau aceste lucruri cu rabdare la fel ca mine sau mai greu... fara o masina de cusut (si acum multe femei fac quilturi la mana). Recunosc ca am trisat un pic si din carton subtire mi-am facut doua sabloane dupa care sa tai. Marginile le-am lipit cu scotch ca sa fie mai rezistente.


Din tot mi s-a parut cel mai greu sa fac combinatia care sa imi placa si sa o consider potrivita. Daca nu am mutat patratelele acelea pe covor de o mie de ori! Am pus, am luat, am adaugat, iar am scos... am mutat mai sus, mai jos si parca tot as fi schimbat ceva.

Daca va apucati de asta fierul de calcat va trebui sa devina prietenul vostru cel mai bun. Fara el nu va iesi nimic cum trebuie. E uimitor sa vezi cum patratelele micute ce pareau strambe se aseaza perfect indata ce treci cu abur fierbinte peste ele.


Mi-a placut foarte mult sa lucrez la acest mic proiect si sunt sigura ca nu va fi ultimul. Deja ma gandesc la niste fete pentru pernutele scaunelor. 
Avand in vedere ca de aceasta data am avut rabdare la taiat, calcat, imbinat, am avut o satisfactie foarte mare cand dupa ce am cusut si calcat din nou la final totul s-a aranjat frumos si drept. Mi-a dat incredere ca mai pot face si alta data.
Acum trebuie sa finisez totul punand o margine frumos cusuta  (o avea si aceasta o denumire specifica?) si gata! apoi va arat totul in intregime.


Sotul meu nu este genul de om care sa faca complimente. In tot acest timp eu m-am obisnuit sa vad admiratia lui pentru ceea ce fac si in spatele unor afirmatii destul de ciudatele. Cand a vazut cum tai, calc si cos acele patratele mi-a zis ca atunci cand ma apuc de pictat pe bob de orez, ma duce la nebuni. :))) Asa a zis si cand m-am apucat de ie. 

Vedeti ca am pus linkuri de-a lungul postarii. Dati click in cazul in care vreti sa stiti ce e patchwork, quilt sau va ganditi sa va apucati si voi de asa ceva.

Lucrari cu adevarat uimitoare veti gasi si  la Teodora, Silvia si la doamna Geta Grama. Vati ramane foarte placut impresionati de ce pot face aceste doamne.

Sa aveti o zi grozava!
Va pup!
Va astept mereu cu drag aici si ador sa va citesc comentariile asa ca nu va sfiiti si vorbiti cu mine! :)

28 de comentarii:

  1. ca si tine, mereu am spus ca nu am scule/materialele sunt scumpe, timp/rabdare, fierul de calcat consuma f. mult curent etc. Intradevar, nici nu am cautat moduri de punere in practica simple, ne moderne.

    Intrebare: tu ai folosit toate tipurile de material? pt ca eu am de grosimi/texturi diferite, nici unul din materiale nu este din gama pt quilting ... (sunt frumoase, dar f. scumpa).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intamplator materialul cu roz este special pentru quilting. L-am cumparat acum multa, multa vreme in ideea ca il voi folosi pentru diverse accente romantice la lucrurile pe care le fac. Am folosit putin, cate putin din el caci nu m-am indurat niciodata sa folosesc mult de-odata. Cel alb insa e cred din doua bucati diferite, dar bumbac amandoua.
      Eu nici nu intru pe siteurile cu materiale de gen ca ma intristez. :)
      Incearca! Am vazut combinatii de fasii de denim (blug) cu bumbac subtire si arata chiar bine. Cred ca initial asa a si aparut patchworkul... folosindu-se resturi de materiale de tot felul. Uite AICI ce fain te poti juca.

      Ștergere
  2. Foarte frumoase sunt lucrarile tale! Te apreciez! Keep up with the good work! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte dragut a iesit, imi place mult!
    Si eu vreau sa incerc, insa am o nedumerire, pentru ca inca sunt destul de incepatoare la cusut cu masina.
    Inca nu stiu cum sa cos paturica asa incat sa aiba si un strat subtire de vatelina, sa-l cos impreuna cu cele doua feţe. Am incercat de cateva ori si mi s-a incretit materialul, din cauza ca sunt grosimi diferite. Daca afli, te rog sa-mi spui si mie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Te-ai uitat la tutorial? Intreb pentru ca acolo am vazut cum prindea cu ace de siguranta cele trei straturi in multe locuri ca sa nu fuga. Cred ca nici vatelina nu trebuie sa fie foarte groasa.
      Nici eu nu ma pricep... ma documentez. La ce fac acum nici nu pun vatelina. Daca aflu spun. :)

      Ștergere
    2. eu am cusut cu acul de mana, larg, sa stea impreuna. Cu ace m-am intepat rau :)

      Ștergere
    3. S-au desfacut acele de siguranta? Auch! Merge si asa... cusut de mana din loc in loc.

      Ștergere
    4. Maria, daca nu ai experienta dar mai ales o masina foarte buna, nu o sa-ti reuseasca, deoarece asa cum ai spus tu se increteste materialul cu vatelina. Necesiti un dispozitiv (adica un alt piciorus anume pentru vatelina) care ajuta ca vatelina sa se deplaseze usor sub piciorusul masinii. Dar sa stii ca se poate lucra manual. Prima data insailezi cu ata si fixezi bine cele trei straturi adica materialul de jos, vatelina, apoi fata de material iar cu acul si ata incepi sa impungi cu acul in ascuns sa nu se vada pasii.Nu stiu daca ai inteles ceva, dar cred ca o sa gasesti pe You tube.

      Ștergere
  4. Vai iti iese suuuper. Tot timpul ma uitam la Mia -Miaslandiv si celelalte care faceau paturici minunate. Taiasem si eu niste patratele la un mom dat, dar nu am avut curaj sa ma apuc si de cusut...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeeeesc! Da... si eu ma uit tanjind la quilturile Miei. :)
      Apuca-te ca nu iti va parea rau! Totul sta in rabdare si in calcat. Tutorialul ce l-am pus in postare e super. Incearca ceva mic mai intai... o fata de perna ca tot se nimereste de fiecare data sa lucrezi la cate una. :D

      Ștergere
    2. Aha si tu faci bascalie de pernutele mele:))

      Ștergere
    3. Nuuu... :)) Dar tu spuneai ca de fiecare data cand te apuci de ceva se finalizeaza intr-o fata de perna. E fain ca ai multe la schimb. :) :*

      Ștergere
  5. maaama mia, te-ai apucat de quilt! esti tare! ai toata admiratia mea, mai ales daca zici ca te-ai mai apucat o data si nu ti-a iesit mare lucru. la fel am facut si eu si mai avem ceva in comun: nici mie nu-mi vine sa arunc nici capete de ata :))) a fost o vreme cand, ca sa-mi mai completez venitul, faceam croitorie pentru colege. am pastrat de atunci toate peticele mai consistente. intr-o zi m-am apucat sa le unesc. pe atunci nu aveam net sau computer si faceam din amintiri si din reviste. a iesit o catastrofa si am renuntat aproape definitiv. de ce? pentru ca stiu ca masina mea nu m-ar ajuta la broderia aia finala, cand sunt toate straturile puse unul peste altul.
    esti de admirat pentru: curaj, determinare, pedanterie, rabdare, efort. sotul tau sa se ia de mana cu al meu si sa se duca la pescuit :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersiiic! ♥
      Nu mi-a iesit ca eram in perioada cand faceam multe, de toate fara pic de rabdare fiindca voiam rapid sa vad finalul.
      E prea gros stratul si de aceea crezi ca nu ar merge masina? Pentru o fata de masa merge si fara vatelina din mijloc. Eu ce fac acum asa voi face ca nu am cum sa fac investitii in acest moment in materiale.
      Multumesc mult!
      :))) Daca seamana asa de bine vor fi reticenti la a se lua de mana. :)))))))))

      Ștergere
  6. Bravo tie, fata harnica!
    La cat mai multe asemenea ispravi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Faina treaba ai mai făcut! Ce m-am mai recunoscut în ce ai scris tu aici.... Eu am vizionat n filmulețe pe YouTube pana am prins curaj sa fac o față de perna din pătrățele. Dar și când mi-a ieșit, ce bucurie pe capul meu... Și încă mai am doua cutii maaari pline cu petice, le-o veni și lor rândul vreodată.
    Știam eu ca o sa faci ceva super-super! Pregătește-te, chestia asta da dependenta! ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Toate dau depndenta: cusutul la ie, patchworkul, decoupageul,croitoria, tricotatul, crosetatul si inca cate!!!... Timp si bani sa avem ca sa le facem pe toate. :D

      Ștergere
  8. Iti dau adresa unui blog cu adevarat uimitor, Jurnal de croitorie, tricotat si quiltuit, http://sewingzoe.blogspot.com.

    Spor in tot ce faci!

    Carmen

    RăspundețiȘtergere
  9. Harnicuto!imi place ce faci tu acolo,esti foarte priceputa la toate,sa ne arati rezultatul final...si citisem eu pe undeva ca iti faceai griji ce v-a spune fiul tau la scoala despre locul de munca al mamei...pai ce sa-ti doresti mai mult?Esti o mamica minunata,priceputa la toate ,un exemplu demn de urmat.Te felicit din inima pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Multumesc frumos! Bineinteles ca va arat rezultatul final.
      Multumesc din inima pentru cuvintele acestea asa frumoase!

      Ștergere
  10. Felicitari! Bine ai venit in lumea peticelor de material! Fata de masa e perfect lucrata si te indemn sa continui, chiar daca patchworkul da dependenta, pana la urma e cea mai nevinovata dependenta dintre toate, nu? Multumesc pentru mentionarea blogului meu, ma bucur ca te pot inspira un pic. Spor sa ai mai departe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Nu ma las si atata vreme cat pot lucra cu petice de orice fel e minunat, chiar daca in secret tanjesc dupa materialele superbe speciale pentru asta.
      Cu multa placere! Tu si Tik sunteti vinovate de noua mea pasiune. ;)
      Multumesc! :)

      Ștergere
  11. Foarte frumos! Deci ai un nou hoby:) spor la lucru cat mai mult!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere