miercuri, 1 octombrie 2014

Yarn Along

In fiecare miercuri pe blogul acesta  cu fotografii minunate si cu o familie mare si foarte frumoasa ce parca te face sa iti doresti si tu o droaie de copii care sa misune prin casa, se organizeaza Yarn Along. Trebuie sa faci o poza la ceea ce tricotezi sau crosetezi si la ce citesti. Doamna are niste tricotaje superbe.
Eu la capitolul tricotat satu slabut de tot. Stiu sa fac sosete. :)) Din pacate nu tricotez uniform si frumos precum mama. Nu stiu cum reuseste sa faca randurile verticale atat de uniforme si drepte. La mine arata uneori de parca le-a scarmanat mata. Mama lucreaza strans... poate de asta arata asa de fain. Hmmm!
Oare de ce mama nu mai tricoteaza? Ar face niste lucruri grozave...


Cum spuneam... Vedeti cum arata? :(
Acum incerc sa fac o... bluza?... vesta? Cine mai stie? Vedem la final ce iese. :D Mi-ar placea partea din fata sa o lucrez sub forma de dantela tricotata. In acest moment nu cred ca as reusi, dar nici nu mi-am pus ambitia la incercare si nici nu am urmarit vreu tutorial sau sa caut vreo informatie. Asa de inciudata sunt ca nu lucrez uniform ca nici nu imi vine sa trec la ceva mai greu. S-ar putea totusi chiar asta sa ma salveze si la dantela sa nu se mai cunoasca atat de tare stangacia mea.


Urmatorul tel acesta este: sa caut informatii si tutoriale despre cum se tricoteaza dantelute simple. Anul acesta asa imi propusesem... ca tehnica ce o invat mai bine sa fie tricotatul. Anul inca nu s-a sfarsit. Mi-am propus ca in fiecare an sa invat macar un lucru nou... o tehnica noua.

Mereu stau asa si ma gandesc ce ar fi daca ni s-ar intampla ca in filmul serial Revolution? Dati un search sa gasiti mai multe despre el. Ideea principala este ca pe tot pamantul nu mai este curent electric DELOC. Rad si ii spun sotului ca eu m-as descurca mai usor decat altii caci eu am invatat sa fac de mana ce altii cred ca doar la masina se poate. Sa ii vad eu pe cei ce nu stiu nici o ata in ac sa bage ce ar face. :) 

Cu aceasta postare voi participa la Yarn Along.

Sa aveti o zi frumoasa!
Va pup! 

Astept mereu cu drag parerile voastre!

25 de comentarii:

  1. cu tricotatul uniform, o mare evolutie la mine a fost cand mi-am luat mai multe andrele. Cu cat sunt andrelele mai mici, eu lucrez mai strans, si iese mai unform. Evident, nici nu e ok sa fie prea mici :) (greu de explica in scris...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot lucra strans deloc... Poate de aceea si arata asa... :(

      Ștergere
    2. nici eu nu lucrez f. strans, dar prima data cand am schimbat andrelele recomandate de eticheta si am pus ceva mai mici,s -a vazut o diferenta!

      Ștergere
    3. Sa stii ca eu am tricotat mult la viata mea si tot n-am reusit sa lucrez foarte foarte uniform. Se vedeau asa bucati distincte, ce-am lucrat ieri era intr-un fel, ce-am lucrat azi era un pic altfel, ori mai strans ori mai labartat, asa ca la sfarsit puteai sa numeri si sa-ti dai seama cam in cate zile am facut eu un piept sau un spate. Mai nou nu mai tricotez ca m-am "virusat" cu alte activitati, nu le insir ca le stii tu :) Eu iti urez spor la lucru si nu fii necajita ca nu-ti iese uniform, pana la urma ce e perfect pe lumea asta? :)

      Ștergere
    4. Ba ma oftic. Este Valentina parca-i masina de tricotat. Vai cat de frumos lucreaza! Vreau si eu asaaaa... :)
      Multumesc! Spor si tie la tot ce te-a virusat!

      Ștergere
    5. Arakelian parca-s subtirele si ale mele... Numarul nu-l mai stiu...
      E drept ca eu fac un rand, doua, trei si apoi le las...
      La sosete nu se vede asa. :D

      Ștergere
    6. a,da, si la mine se vad bucatile care le-am lucrat pt juma de ora... :) dar uneori am impresia ca am devenit noi prea critice si cu high expectations :)

      Ștergere
    7. Asa e. Am devenit prea critice, dar cand vezi ca totusi se poate, parca vrei si tu sa faci la fel de fain. :D Eu oricum am defectul asta mare de a vedea imperfectiunile oricat de mici ar fi in special la ce lucrez eu.

      Ștergere
  2. pt.ca intorci firul pe andrea pe care nu mi-l pot explica nici cum de aia-ti iese scamoseala pisiceasca!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai intorc maaaa de cand mi-ai aratat. :) De abia astept sa vii ca sa mai mi-arati :)) Fac eu ceva... Tu cand te apuci de tricotat? Poate asa iti amintesti cum faceai funditele alea faine rau de la pulovere. :D

      Ștergere
  3. Just keep practicing and I think you will be happily pleased with your knitting. I learned to knit 4.5 years ago and have knit everyday since and noticed a huge difference in my projects. Your yarn is such a pretty color, a favorite of mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yhank you! You have a beautiful blog!
      It's my favorite colour too. :)

      Ștergere
  4. such a beautiful yarn and lovely photos

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce dantelute cauti? Am modele de borduri(margini,sa nu se inteleaga bordurile lui Va.....ie/Vi...nu :) ) ,dar crosetate.Daca iti sunt de folos,iti pot trimite.Lasa-mi ,te rog, o adresa de e-mail.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo! Si eu am multe modele crosetate, dar vreau partea din fata sa o fac din dantela tricotata.... Vreau sa invat sa fac dantela tricotata.
      Multumesc frumos pentru oferta! :)

      Ștergere
    2. Dupa diagrama si cu simbolurile cunoscute ,se poate,cum sa nu.Foarte frumoase ,atat cele tricotate,cat si cele crosetate.Iar la andrele e chiar mai rentabil,pentru ca intra mai putina ata,eu asa cred.

      Ștergere
    3. Cat despre lucratura,se deprinde lucrand,exersand,cum s-a mai spus.Mie imi place cum arata ,e ok. Lucrez si eu,momentan pe croseta,dar aici unde ma aflu firele sunt scumpe ,iar gama nu este atat de variata ca in Romania. Spor la lucru!

      Ștergere
    4. Asta voi incerca sa invat... simbolurile si modul de executie.
      Si eu care credeam ca la noi sunt scumpe si putine! Multumesc! Spor la lucru si tie!

      Ștergere
  6. si eu zic la fel, doar exersarea iti va aduce un progres. valentina are si experienta, lucreaza si pe andrele mici si eu cred ca foloseste o tehnica pe care pe la noi prin bucovina o numeam "cu ata dupa gat". n-am intrebat-o, dar asa imi arata mie lucratura ei. nu te compara taman cu ea, ea e un fel de campioana in domeniu, un fel de nadia comaneci a tricotatului :)) compara-te cu alte incepatoare si o sa vezi ca lucrezi chiar frumos.
    culoarea e minunata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahaaa! Si eu am invatat prima data sa impletesc cu ata dupa gat. Voi incerca si asa daca imi mai amintesc cum se face. :D Am vrut sa invat neaparat sa lucrez cu ata pe deget caci mi se parea fooooarte elegant cand o vedeam pe mama cu unghiile ei lungi tricotand asa... Ioi cat m-am chinuit! Ar fi culmea sa ma intorc la impletitul babeste! :))
      Daaaa... Valentina e ceva de vis la tricotat. :)

      Ștergere
  7. Ai incercat sa aplici "blocare" la lucrurile pe care le faci?
    Daca firul e natural trebuie sa lasi (dupa ce l-ai terminat) lucrul la inmuiat cam o ora in apa calduta (sa nu-l sperii cu apa prea calda sau prea rece) si apoi il strangi putin in pumni (nu prea tare) si il invelesti intr-un prosop pufos si-l calci (cu picioarele) ca sa iasa cat mai multa apa din el. Apoi il intinzi pe o suprafata plana (pe un pat pe care nu-l folosesti sau pe niste bucati de polistiren) si il intinzi sa ajunga la dimensiunile pe care ar trebui sa le aiba cand e uscat si il netezesti cu mana sa fie uniform, eventual il prinzi cu niste ace de gamalie ca sa stea pe loc asa intins. Apoi il lasi in pace cam 12-24 de ore sa se usuce incet-incet. Cand se usuca e perfect asa cum vrei tu sa fie. pentru ca la tricotat firele se "aseaza" si dupa ce termini de tricotat.
    Saca e acrilic blocarea cu apa nu prea ajuta, desi ajuta la uniformizarea lucrului. Acrilicul se blocheaza spectaculos cu abur (cu grija sa nu atingi cu fierul fierbinte ca se topeste).
    Cauta blocking pe guglea ca sigur te luminezi.
    Cat despre dantelaraie eu nu m-as arunca la diagrame si scheme (adica mie imi par complicate) insa as cauta instructiuni scrise ca de obicei iti explica ochi cu ochi si rand cu rand ce tre sa faci. Eu am incercat prima data dantela tricotata pe saluri (unde e mai usor pentru ca tre' sa obtii un dreptunghi) si mi-a placut. Uite, asta mi s-a parut cel mai usor ( http://cealalta-realitate.blogspot.ro/2014/04/ce-am-mai-facut-13.html ) desi pare foarte impresionant la prima vedere.
    Spor si nu te lasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam de blocare caci se foloseste foarte mult si la crosetate, dar nu m-am gandit ca ar aseza chiar si ochiurile acelea asa strambute ca ale mele. Mama lucreaza foarte frumos si drept si m-am gandit ca trebuie sa iasa uniform din prima, nu ca s-ar mai repara. Inca nu am dus nimic tricotat la bun sfarsit ca sa si blochez ceva asa ca nu stiu... :D
      Stiu ca la crosetat ma enerveaza la culme instructiunile scrise si prefer schemele. Nu stiu cum va fi la tricotat.
      Multumesc mult de tot pentru sfaturi si incurajari! ♥

      Ștergere