miercuri, 3 decembrie 2014

Saptamana Romaniei

Nu stiu ce am ca nu prea reusesc sa ma adun. Parca timpul s-a comprimat si nu imi mai ajunge deloc. Poate si din cauza faptului ca se intuneca foarte devreme am aceasta senzatie. Ma gandesc tot mai serios sa renunt la o parte din chestiile online care imi mananca din timp si nici distractive nu mai sunt (in nici un caz la blog).  

Saptamana trecuta s-a incheiat frumos cu ziua de nume a lui Andrei, iar aceasta a inceput cu ziua Romaniei. Am planificat ca toata aceasta saptamana sa se invarta in jurul acestei sarbatori. Am pregatit o parte din materiale si luni ne-am apucat de treaba. 
Multumim Manute pricepute pentru fisele foarte utile si frumoase! 
Deoarece imprimanta nu este functionala am folosit vechiul truc: am pus coala pe ecran si usor cu un creion moale am conturat desenul. Am revenit apoi pentru a completa detaliile. 

Am ales din cartea Cu mami si cu tati inveti literele toate, 5-7 ani sa facem litera â. In cursul acestei saptamani vom face si covorasul romanesc.

De pe didactic.ro am luat cateva materiale despre marea unire pe care i le-am citit lui Andrei. Esentialul l-a priceput: de 1 decembrie serbam Ziua Nationala a Romaniei fiindca atunci a avut loc marea unire, care s-a petrecut in timpul domniei regelui Ferdinand, capitala tarii este Bucuresti, acum suntem condusi de presedinte (pe care l-am votat de curand), locuitorii se numesc romani, steagul nostru este rosu, galben si albastru
Bineinteles ca aceste discutii au dus spre o alta serie de intrebari caci i s-a parut fascinant ca Romania a fost condusa de un rege. In mintisoara lui regii, reginele, printesele etc. sunt personaje de povesti. 



Am discutat mai mult despre stema Romaniei si a facut colajul cu stema in timp ce eu ii vorbeam despre ea.

Toata aceasta saptamana o vom dedica activitatilor de acest gen. Sper sa pot face si fotografii cat mai multe. Spre final vom vorbi si de viata Sf. Nicolae caci in noaptea de 6 spre 7 5 spre 6 (multumim mult Mihaela de atentionare!) sigur va strecura ceva si in ghetutele lui Dei.


Sa aveti o zi grozava!
Va pup!

6 comentarii:

  1. Sper sa nu-mi fie luat in nume de rau dar steagul nostru este albastru, galben, rosu pentru ca noi citim de la stanga la dreapta si prima culoare de la catarg este albastru. Stiu, o sa-mi sara in cap lumea dar asta e...Si eu am invatat gresit la scoala si dupa multi ani am invatat corect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In timp ce scriam exact la asta ma gandeam... va fi cineva care sa imi atraga atentia asupra acestui lucru.
      Acest mod de enumerare a culorilor steagului se trage de la imnul național al României comuniste.
      Cred ca mai important este ca stie sa il deseneze corect punand albastrul langa lance si in momentul cand este pus orizontal il pune cu albastrul sus. ;)

      Ștergere
  2. sper sa nu fie cu banat urarea cu intarziere: La multi ani, Andrei!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e. Cum sa fie?! Urarile de bine sunt bine primite oricand. :) Multumim!

      Ștergere
  3. Te citesc eu mai de mult dar acum trebuie sa iau masuri! :))))
    Cum sa vina Mos Nicolae in noaptea de 6-7? Pe 6 este Sf Nicolae, deci vine in noaptea de 5-6....... Sau vrei sa-i pui rabdarea celui mic la incercare? :)))

    Numai bine va doresc, Mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaaaaiiii! Chiar! Ce tontovana sunt! Multumesc pentru atentionare. Stiam ca pe 6 este, dar habar nu am de ce am zis ca vine in acea noapte. Stii ca si pe calendar am notat la fel?
      Te mai asteptam aici!

      Ștergere