marți, 10 martie 2015

Nani, nani puisor






Ieri Andrei (spre marea noastra mirare) a dormit la pranz. Initial el a vrut sa amane un pic lectiile, dar pentru ca era obosit, a adormit. Pisica a urcat pe canapea langa el si au tors incetisor amandoi. El si-a dorit foarte mult sa vada Iadul bucatarilor, care incepea cand se baga el in pat de obicei. Am facut o exceptie pentru ca dormise la pranz. Totusi acest lucru nu inseamna ca nu suntem somnorosi sau ca trezitul de dimineata pentru scoala a fost o placere. Cine stie? Poate si astazi mai torc impreuna. :D

Pentru ca Andrei se uita la un serial cu Hercule si ii place, m-am gandit sa ii citesc Legendele Olimpului. Nu ma mai lasa sa ma opresc din citit fiindca i-a placut foarte tare, dar ma intreb daca nu cumva e cam micut pentru aceste povestiri. Voi ce ziceti?

Eu m-am apucat de un sal tricotat de care pana acum sunt foarte incantata. Va fi un cadou pentru cineva foarte special din viata mea.
Nu promit nimic, dar mi-a trecut prin cap ideea ca incepand din Aprilie (ca tot e ziua mea atunci) o data pe luna sa fac un cadou cuiva fara o ocazie speciala sau vreun motiv anume. Uneori va fi si doar o mica, mica atentie in lunile mai aglomerate care sa aduca macar un zambet cuiva. Voi incerca... :)

10 comentarii:

  1. Soricel si pisicuta! :)) Ce simpatici sunt cum dorm...
    Samir a trezit-o pe Luana la 4 , dimineata asta...ca sa se joace cu el...Bineinteles canu s-a mai culcat! :)))
    Eu nu cred ca Legendele Olimpului ar trebui citite la o anumita varsta....si nu cred ca Andrei ar intelege ceva gresit...
    Hai sa ne amintim pe la ce varste citeam noi Decameronul? :))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu ma saturam sa ii privesc. :)
      Asa facea si pisica noastra. Acum se joaca singura noaptea.
      Si eu ma gandesc la fel...

      Ștergere
  2. Asa arata fericirea prin ochii unei mame, stiu ca mie nu mi-ar mai trebui nimic altceva decat sa stau sa-i privesc cum dorm.

    PS: Fratele meu facuse o adevarata pasiune pentru "Legendele Olimpului" cand era mic - era doar ceva mai mare decat Andrei, cam cu 2-3 ani mai mare - le citea si rascitea, bineinteles intelegand ca tot ce e in carte e fictiune, ca sunt povesti.
    Nu mai stiu multe cate se petrec in carte, imi amintesc ca si mie mi-au placut; sunt destule pasaje care vorbesc despre imoralitatea lui Zeus care avea o multime de copii cu zeite sau muritoare de rand pe care le pacalea ca sa-i cedeze, nici Hera sau alti zei nu sunt mai draguti, sunt adesea razbunatori; Cronos sau Uranus isi mananca copiii etc. Se poate crea o confuzie in mintea unul copil, Zeus, de ex, e imoral, dar tot el e si cel care imparte dreptatea. Cam astea sunt aspectele negative din carte. Andrei e baietel, deci e in natura lui sa fie atras de Hercule, de eroi care lupta, e firesc. Cred ca eu m-as rezuma acum sa-i citesc despre muncile lui Hercule - nu-mi dau seama daca gandesc exagerat, e numai o parere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Eu tricotam pe fotoliul din fata canapelei si tot trageam cu ochiul. Sunt asa de linistiti! Pufaiau amandoi incetisor si isi schimbau pozitia in acelasi timp. :))
      Inca de la inceput i-am explicat ca sunt doar povesti. Avand in vedere ca eu sunt cea care i le citeste acum, pot manageria altfel totul si ii pot oferi explicatii suplimentare acolo unde cred ca ar putea avea vreo influenta nefasta. In plus nu ne limitam la citit si atat... mai si discutam despre ce am citit asa ca pot observa ce a priceput. El e atras de lucrurile baietesti... razboi, puterea zeilor, imaginile cu ciclopi... Nu prea intra in profunzimea lucrurilor, mai ales ca pentru el sunt strict povesti, iar el e prea micut ca sa intorca lucrurile pentru a le analiza din toate partile.

      Ștergere
  3. E in regula citirea cartii ,cred ca am citit-o prin clasa a 3-a .Din perspectiva noastra se poate crea confuzie,insa copilul nu judeca asa,nu are notiuni si cred ca nici nu il intereseaza sa stabileasca o anume logica,el doar e captivat de poveste,isi imagineaza, intra in poveste ,se inchipuie unul din personajele preferate..Vad ca Andrei si micul puf au strajerii alaturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu tot cam pe atunci am citit-o.
      Exact asa gandeam si eu dar parca simteam nevoia unei intariri. :)
      Ursul mare i l-am luat cand i-a iesit primul dintisor. E folosit pe post de perna. Cel maro l-a primit anul trecut de la un prieten, iar cel mai mic este Ursulica. Ursulica este foarte special. A fost plimbat peste tot, doarme intotdeauna cu el si dupa cum vezi i-am facut si hainuta. L-a primit de la verisoara mea cand era bebe mic, mic, mic.

      Ștergere
    2. Ma repet,cred ca ursii sunt iubiti de copilasi.Poate mai mult decat alte jucarii.Andrei are o familie inchegata de ursuline care ,mai mult ca sigur,va fi longeviva.

      Ștergere
    3. Ii iubeste, le vorbeste, se uita cu ei la desene. Dimineata ii cara in sufragerie, iar seara ii duce din nou in pat.

      Ștergere
  4. Ce frumos dorm puii!
    Si eu zic ca poti citi linistita Legendele Olimpului. Eu mai sar anumite portiuni/cuvinte daca mi se par nepotrivite fetei /perioadei (de ex. seara la culcare). Cat despre ce e potrivit varstei sau nu, eu i-am vorbit si de centrale nucleare (am trecut pe langa eoliene si de aici am vorbit despre energie) - nu stiu cat intelege, dar informatiile sunt interesante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Eu fac la fel si l-am sfatuit si pe sotul meu sa procedeze asemeanea cand mai repara ceva si Andrei il intreaba. Uneori copiii ne iau prin surprindere cu capacitatea lor de intelegere care e mult mai mare decat credem noi.

      Ștergere