vineri, 17 aprilie 2015

E clar ca...

video

... avem nevoie din cand in cand de timp pentru noi, de timp in care sa stam separati si nu este cazul sa ma simt vinovata de nevoia de a petrece ceva vreme fara copil. Sunt dependenta de el si asta nu aduce nimic bun... Il sufoc.
... trebuie neaparat sa o las mai moale. Trebuie neaparat sa ma relaxez. Sunt cicalitoare si innebunita sa detin controlul. Pe deasupra se mai adauga teama constanta de esec si de ce vor spune altii. Cat m-am uitat la filmuletul cu Andrei mi-am dat seama ca in decurs de cateva secunde eu l-as fi stresat ingrozitor: Nu te mai tavali! Nu te pune pe caine! Nu tipa ca deranjezi vecinii! Nu mai striga asa! Nu mai trage cainele de coada! (fie vorba intre noi, cainele acela se bucura de prezenta lui Andrei, chiar daca il trage putin de codita) Nu mai alerga asa ca vei cadea! Cati de NU in doar cateva secunde! Ce e in mintea mea? E cazul sa schimb asta. Cu putina vointa si un pic de exercitiu voi reusi. Trebuie cel mai mult sa conteze cum se simte copilul meu, nu ce cred altii despre el, ce cred altii despre educatia pe care i-o oferim si nu conteaza cum judeca ceilalti ce decidem noi pentru familia noastra.

"Nu e treaba mea ce spun oamenii despre mine...Eu sunt ceea ce sunt si fac ceea ce fac.Nu astept nimic...si accept totul." Anthony Hopkins 


16 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Ai grija Ralu sa nu cazi in capcana de a incerca sa demonstrezi tuturor ca poti, ba chiar mai bine fara.... ;) Cred ca stii ce vreau sa spun. :)

      Ștergere
  2. Un citat frumos si intelept.
    Nu fi prea aspra cu tine, din dragoste pentru Andrei ai fi spus toate acele Nu-uri, sa fie el in siguranta si sa fie placut de ceilalti. E tare fain c-ai avut aceasta mica revelatie in timp ce te uitai la filmulet si acum stii ce vrei sa schimbi. :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt totusi cam multe nu-uri chiar daca sunt din dragoste. As vrea sa reusesc sa il fac sa inteleaga ca nu trebuie sa se straduiasca sa fie placut, ci sa fie om, sa fie bun, sa se placa el insusi si cei care vor fi in jurul lui il vor placea pentru calitatile lui, nu pentru ca se straduieste sa le fie pe plac. :)

      Ștergere
  3. Imi place tare mult de tine si de modul in care te straduiesti sa-l cresti pe Andrei! vacanta placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Loredana! Bine spus... ma straduiesc. Sper sa imi si iasa. Stii ca cel mai bun mod de a educa e puterea exemplului, iar eu nu intotdeauna sunt cel mai bun exemplu; asa ca nu imi ramane decat sa ma straduiesc. :)

      Ștergere
  4. Nu te mai stresa atat,sa-ti cresti copilul asa cum crezi tu ca e bine,nu cum cred altii sau sa-ti fie frica de parerea celor din jur,eu am incetat sa tot zic atat de des nu si nu, bineinteles ca nu o las mereu sa faca ce vrea ,ii dau doar impresia asta .... sa vezi cum vine de afara de la torturile cu noroi:) si cu nisip in cap si toate cele;sa vezi ce face cu pisica,dar nu o cert,copilul e copil, sunt atenta sa nu se raneasca,o supraveghez,in rest...daca acum nu isi traieste copilaria ,cand o sa o mai faca.Cateodata imi mai reproseaza si mie ,ca alte mame ii lasa pe copii sa stea pe afara mai mult, ca nu trebuie sa manance regulat,ca mananca inghetata cand vor si alte cele....Te pup si fi mai relaxata....http://www.livebiz.ro/video/doi-frati-pictati/...asta ca sa razi putin:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ufff! La mine vine cel mai murderel de la scoala. Cand ma uit la ei cand vin de la scoala, Andrei e cel mai jegosel, dar cred ca e cazul sa il las in pace. Sa multumesc lui Dumnezeu ca am masina de spalat, apa curenta si detergent caci stiu cum este sa speli la mana... Copiii vor avea mereu ceva de reprosat. Ei nu sunt perfecti, noi nu sunteme perfecti si mai ales suntem diferiti.
      Pupici!
      Ioooiii! Ii stiu si ii ador! Am vazut videoclipul de zeci de ori. :))) Multumesc!

      Ștergere
  5. ale mele se joaca toata ziua afara (in vacanta), ba acasa, ba prin vecini, vin doar la masa. Murdare in ultimul hal. Nu ma deranjeaza, sunt haine de joaca.Dar asta nu inseamna ca nu avem reguli si nu tin la ele.Desi nu imi cresc copiii dupa cum imi zic altii, ma intereseaza ca ei sa aiba o crestere buna si sa fie privite pozitiv cand ies in societate, de aceea ma intereseaza si feed-back-ul celorlati in privinta lor.Adica n-as sta nepasatoare daca cineva mi-ar spune ca a observat un comportament urat, nepoliticos, etc..As cerceta sa vad care e treaba si as cauta sa indrept daca mi s-ar parea ca e cazul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Pentru ca suntem la tara, pentru ca nu sunt coordonati si supravegheati in pauze vine de la scoala mai rau ca un purcel. Se tavaleste in curtea scolii, i se inverzesc panatlonii sau vine plin de pamant de la fotbal. Am decis oricum ca nu acest lucru este important asa ca o voi lasa... mai moale.
      Ceea ce descrii tu e o gandire normala si sanatoasa. E normal sa tinem cont si de cei din jur, numai ca eu eram cam exagerata... sunt cam exagerata in aceasta privinta. Mi-e greu sa vad limita unde se termina copilaria si incepe obraznicia. Uneori ii cer mai mult decat este cazul....

      Ștergere
    2. Cat au fost mici la fel am fost si eu : Nu face aia, nu drege aia, nu te murdari, nu te urca!, dar i-am si rasfatat , i-am si alintat, i-am certat , i-am pedepsit (nu i-am batut niciodata) sau i-am recompensat cand a fost cazul, iar acum ca au crescut si cei din jur imi spun ca i-am crescut frumos, ca au mult bun simt, ca sunt niste copii cum si-ar dori si ei sa aiba imi dau seama ca a fost foarte important sa fiu langa ei chiar si cu cicalelile si interdictiile mele. Andrei este foarte norocos ca esti mama lui si sunt sigura ca vei gasi echilibrul necesar educatia lui.

      Ștergere
  6. Nu-i loc de suparare,conteaza mai mult ca un catel si un copil se bucura unul pe altul,decat niste hainute murdare; si copilul n-ar fi copil fara un strop de moscoleala. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu asta, dar ma cam supara cand vine asa de la scoala. E mai curat cand se joaca acasa decat la scoala. :))

      Ștergere
  7. daca te consoleaza, si eu eram ca Andrei. Alergat, tavalit, etc. si am crescut pana al urma :). Daca il cicalesti se schimba?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea ma consoleaza fiindca si eu am fost ca voi si poate tocmai de aceea ma si enervez... a luat din defectele mele. :( Nu se schimba.

      Ștergere