joi, 2 aprilie 2015

Tema in scoala de acasa: primavara







Desi articolele in Scoala de acasa nu s-au inmultit, noi degeaba nu am stat. Nu am avut lumina buna pentru a fotografia. Motivele pentru care eu prefer sa lucrez multe cu Andrei acasa nu au nici un rost aici si cred ca majoritatea dintre voi le stiti deja.

Primavara este o tema foarte, foarte ofertanta care ne ajuta la toate: Matematica si explorarea mediului, Comunicare in limba romana, Arte vizuale, Muzica si miscare... tot.

Am discutat care sunt lunile de primavara si le-a memorat. Am vorbit lucruri generale despre acest anotimp si schimbarile care se petrec, pe care el insusi le-a observat in jur (inmugurirea copacilor, aparitia ierbii, leusteanul care creste, trandafirasii ce au frunzulite rosiatice, pasarelele care sunt galagioase dimineata, ziua care s-a lungit etc.). Apoi am inceput cu tema Florile de primavara.
Prezentarile in Power point sunt de mare ajutor pentru a-i atrage atentia la inceputul lectiei si pentru a-l face mai curios in legatura cu ce va urma. Daca initial de multe ori este satul de ideea de scoala, lectii si lucruri de acest gen; imaginile colorate, sunetele, muzica il trezesc si il bucura asa ca imi este usor sa ii captez atentia si sa mai strecor un pic de scris si socotit. Printre ele, cand lucrurile tind sa devina prea serioase, pictam, indoim hartiute, lipim, cantam (mai mult el). A descoperit acum tehnica stropirii de care este incantat si ar folosi-o pe fiecare lucrare, dupa cum probabil ati si observat. La aceasta tema am facut lalele din hartie glasse. Le-am asezat intr-o vaza realizata dintr-un tub de la o hartie igienica.I-am citit legenda lalelei si istoria ei, afland astfel cat de mult costase in trecut un bulb si de unde au venit ele in toata Europa. Am facut un camp de ghiocei realizati dintr-o coala A4 alba, un ghiocel mare din carton colorat si a pictat in contur. In timp ce picta i-am citit legenda ghiocelului. Am adunat, am scazut floricele, le-am impartit pe marimi, le-am impartit in grupe cu numar par si impar, le-am comparat... Cum am spus... tema este extrem de ofertanta.

Am continuat cu Pasarile calatoare. Dintre ele cel mai mult ii plac randunelele, care de altfel ii aduc aminte de bunul ce il distra imitand sunetul facut de ele, cand era el foarte micut. Legenda randunicii i-a placut si asa a aflat de ce are gusita rosie. ;) A fost foarte simplu sa ii povestesc de pasarele pentru ca pe majoritatea le-a vazut si daca nu le-a vazut, sigur le-a auzit in plimabrile noastre. E foarte placut sa ii spun Iti aduci aminte cand ne plimbam in spatele satului si se auzea.... sau iti aduci aminte cand mergeam cu barca si ai vazut.... Ei! Uite! Aceea era pupaza sau acela era lastunul... Acesta este avantajul locului in care traim. Am facut randunele zburatoare pe norisori pufosi, pe care i-am agatat cu guta de pescuit deasupra biroului. Pisica a fost si ea putin interesata de ele asa ca le-a smotocit un pic pana am prins-o in fapt. Tema cu pasarile calatoare inca nu s-a incheiat si o vom continua cu barza. Ne este de ajutor ca pe strada scolii sunt foarte multe cuiburi de berze si le-a urmarit anuntandu-ma cand au venit, ce a observat ca fac. In plus in fiecare zi suntem cu ochii pe cuibul de berze de la Carpinis pe care le vedem live si de abia asteptam sa faca oua.

Printre pasarele si floricele ne-am ocupat sa populam harta lumii cu popoare deosebite asa ca de-a lungul timpului am discutat despre eschimosi, amerindieni, egipteni, arabi si i-am localizat pe harta.

Mai avem un pic de timp la dispozitie sa vorbim despre sarbatoarea ce se apropie. Sunt in cautare de materiale si modalitati de abordare a acestei teme. Nu vreau sa o fac prea serioasa, dar nici nu vreau ca Iepurasul sa invadeze un teritoriu necuvenit. Cum lui Andrei ii place religia, imi va fi usor sa ajung la inima lui cu aceasta tema din acest punct de vedere.

In caz ca va intrebati... Aici se petrece totul, in coltul de studiu din livingul nostru. Biroul si calculatorul meu au devenit ale lui, un corp de biblioteca a fost ocupat de cartile, caietele, materialele lui, placile de polistiren s-au transformat in afisiere si dupa canapea avem ascunsa si o tabla de scris pe care o scoatem si o folosim din cand in cand... Scoala de acasa. Prieteni de nadejde ne sunt lipiciul, foarfeca, hartia, culoarea, stiloul, creionul si imaginatia ce pune rotitele si degetelele in miscare.



Blogul Materiale didactice de 10(zece) este un blog minunat si m-a ajutat enorm. Acelasi lucru il pot spune si despre didactic.ro unde gasesti materiale grozave si oameni care isi iubesc meseria cu adevarat si se dedica celor mici. Ghiocelul cel mare l-am creat cu ajutorul Gradinitei Fluturasilor talentati, un alt blog cu foarte multe materiale dragute.

Apropo de Paste, ouale anul acesta le va vopsi impreuna cu mamaie. Desi imi place sa petrec sarbatorile cu el... ma sacrific de aceasta data fiindca mama lucreaza mai mereu si se vad foarte rar, desi sunt la cativa kilometri unul de altul. Vara nu prea au cum sa petreaca timp impreuna fiindca tocmai atunci mamaie are o perioada aglomerata, deci raman vacantele de iarna si primavara. In vacanta de iarna l-am oprit acasa de Craciun si abia apoi l-am trimis la ea, dar acum are doar o saptamana de vacanta.

Sper ca voi reusi de acum inainte sa am parte de mai multe zile cu soare ca sa pot fotografia ceea ce facem si sa impartasim cu voi. Va multumim pentru rabdarea de a ne citi pana la final si daca nu ati facut-o sper ca macar de fotografiile noastre sa va fi bucurat! In caz ca aveti vreo intrebare o astept cu drag. De asemenea comentariile voastre ma bucura asa ca va multumesc cand rupeti din timpul vostru pentru a-mi scrie cateva cuvinte.

Sa aveti o zi frumoasa!
Va pup(am)!



6 comentarii:

  1. Frumos la școală voastră! Bravo vouă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult coltul de studiu,se vede ca sunteti harnici,o mamica preocupata pentru educatia copilului si un baietel silitor...sa o tineti tot asa.Imi place si coltul vostru cu icoane si carti religioase,l-am remarcat de mai demult,vreau sa-mi fac si eu unul.Am studiat si noi toate aceste teme ,copiilor le place primavara si toate activitatile ce tin de acest anotimp,avem ce sa povestim,sa craftuim:).Caut si eu activitati legate de Paste ,am gasit ceva frumos si pe blogul Ancai noastre de pe tomnarella si poate o sa fac si eu cu piticii mei...tare multe idei am furat :) si eu de pe blogurile si site-ul amintite de tine.Spor in toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Primavara ofera foarte multe oportunitati de a discuta, lipi, decupa, picta.
      Aveam initial numai doua icoane cu Sfintii Mihail si Gavril. Cand am primit de la un musafir care era preot acea icoana superba din lemn, am decis sa le adun pe toate din casa si sa le pun intr-un singur loc. La andrei in camera sunt doar niste iconite micute acum.
      Multumesc! Si tu sa ai spor!

      Ștergere
  3. Foarte frumoase creatiile voastre, nu este de mirare ca pisica a trecut la smotocit. ��
    Si imi place coltisorul vostru de studiu. Cu drag, Ana.

    RăspundețiȘtergere