miercuri, 21 octombrie 2015

Tema: Calatorim prin Univers

Stiu ca repetitia este mama invataturii, dar nu stiu cat de grozava este metoda de a invata scriind pagini intregi cu acelasi lucru iar, si iar, si iar. Ca sa mai colorez un pic viata de scolar a lui Andrei urmaresc temele de la scoala si vin sa le completez cu informatii interesante, atragatoare si cat mai multa culoare. Mi s-a spus clar ca pentru Arte vizuale si Indemanari practice (desenul si lucru manual de pe vremea noastra) nu este timp. Pacat! Cu infinita placere imi aduc aminte de aceste ore din clasele I-IV. Imi aduc aminte cum dupa ce pictam in diverse tehnici treceam cu lucrarile prin fata clasei sa fie supuse la vot. :)... cum inainte de Craciun, 8 martie faceam cadouri pentru mame: cabanute din scobitori, ghiocei din carton, martisoare din pene, felicitari. Din pacate, eu nu am parte ca mamica de asa bucurii. 

Sa revin totusi la tema noastra... Andrei este atras de planete, stele, Luna, mai ales din cauza faptului ca sotul meu este pasionat de acest lucru si cu ajutorul telescopului s-au zgait la cer.
M-am documentat. Pinterest  mi-a fost si de aceasta data bun prieten. Ca de obicei am copiat desenele de pe monitor cu ajutorul unei carioci mai moi, am incercat sa combin in cadrul temei stiintele naturii cu matematica si limba romana.
Am folosit materialul de AICI pe care l-am adaptat nevoilor noastre
Stia planetele, nu si ordinea lor. Nici acum nu am insistat prea mult cu asta, ci mai degraba am pus accent pe citit.








Ca sa repetam si ce a facut la scoala si sa respectam planificarea, cu ajutorul planetelor, stelutelor am realizat exercitii pentru a desparti in silabe, a recunoaste literele invatate, a aduna. a scadea.


Am desenat conturul planetelor, iar Andrei le-a pictat. Urmeaza sa le decupeze si sa le lipim pe peretele din sufragerie. Fiindca a avut foarte mult de scris pentru scoala si nu am vrut sa il obosesc, am decis ca aceste lucruri sa le face mai mult in weekenduri cand programul lui este mult mai relaxat.

Urmeaza sa mai caut pe internet imagini reale cu planetele, sa vorbim un pic despre Luna si apoi vom trece la urmatoarea tema. 

Incercam ca fiecare zi sa o incheiem facand miscare in aer curat ca sa antrenam si corpul nu numai mintea. Deocamdata cat inca este frumos ne urcam pe biciclete si ne bucuram de ce se afla la indemana noastra. 





Eu sper sa fie o toamna lunga si uscata sa ne putem bucura caaaaat mai mult de aceste plimbari. :)

Cum incheiem tema aceasta si ce am mai facut intre timp... intr-o postare viitoare. ;)
Va pup(am)!

10 comentarii:

  1. Cat de ingenioasa esti!!!! Ce bine ar fi daca si invatatorii si profesorii ar aplica metodele tale. Mie imi mai povestesc fetele ca au profesori care dicteaza fara pauze si cand un elev spune "stiti, eu nu inteleg cum vine asta" e certat ca a intrerupt lectia si dictarea merge mai departe fara sa primeasca vreo lamaurire. Ba chiar a fost un raspuns: asta sa va lamureasca parintii vostri acasa ca eu nu am timp. Par niste scorneli, dar eu am incredere in fetele mele, nu ar spune daca nu ar fi adevarat.
    Spor la lectii va zic, si distractie cat cuprinde! Ah, si miscare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt invatatori si educatori care fac acest lucru. Din pacate nu avem noi norocul acesta.
      Crede-le caci in afara de faptul ca sunt oneste ele de felul lor, ceea ce zic chiar e o realitate, ce am simtit-o pe propria-mi piele ca elev si acum ca mama. Noua ne zice direct ca nu are timp si sa lucram acasa cu ei.
      Multumiiiim!

      Ștergere
  2. ce frumoase activitati avezi ! Va pup de la distanta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac lectiile voastre si daca tot invatati despre planete,uite aici un cantecel pe care l-am invatat si noi anul trecut la gradinita:https://www.youtube.com/watch?v=ZcyTfveMMDo,sper sa va placa.Va pup si spor la munca!

    RăspundețiȘtergere
  4. La noi toamna nu a fost prea cald pana acum, a fost destul de capricioasa, dar sper ca voi sa va plimbai mult si sa adunati cat mai multe amintiri superbe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca tot imi doream macar uscata sa fie, aproape in fiecare noapte a plouat atat cat sa se faca noroi. Asta e!

      Ștergere
  5. Dupa cat se vede sunteti foarte ocupati, dar aceste activitati chiar sunt placute si in plus, aduc beneficii sanatatii. Imi place ideea ta de lectii suplimentare acasa, ceva din care sa inveti si in acelasi timp sa fie facut cu placere. Bravo tie!

    Cu pozele tale imi faci dor de plimbat cu bicicleta, eu n-am mai facut asta de ceva timp...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu imi reuseste chiar de fiecare data ca activitatile sa fie facute cu placere, dar ma straduiesc din rasputeri. Uneori o mai dau in bara si nu am destula rabdare pe cat ar trebui...
      Sus in sa! :)

      Ștergere