marți, 20 decembrie 2016

Tutorial mitene


Am folosit fir acril Tris produs de Canguro wool si andrele circulare de 2,5 de la Knit Pro

Ca sa mearga mai repede lucrul si mitenele sa fie egale le-am lucrat in acelasi timp.

Se monteaza 44 de ochiuri pe andrele. si se lucreaza elastic (2 pe fata-2 pe dos) atat cat ne dorim manseta. Optional poate fi folosit punctul lenes sau orez ca sa nu se ruleze marginea.


In momentul in care manseta a ajuns la lungimea dorita alegem 2 ochiuri in mijlocul lucrului, adica lucram 21 ochiuri in punct jerse, plasam marcator, lucram inca 2, punem marcator si lucram restul de ochiuri. De o parte si de cealalta a marcatorilor vom face inmultirile pana lucrul ajunge la baza degetului mare. 


Se masoara pe parcursul lucrului si cand mitenele ajung la baza degetului mare trecem pe un fir (preferabil de o culoare contrastanta) 16 ochiuri din cele inmultite(cat sa ne incapa degetul mare).
 

Restul de ochiuri se lucreaza dus si intors punct jerse.
Pentru ca mitenele sa nu se ruleze eu am optat ca partea finala sa o lucrez in punct elastic (1 pe fata-1 pe dos. Lungimea depinde de marimea mainilor fiecaruia si de preferinte.
Se incheie aceasta parte cu ajutorul crosetei ca in acest tutorial.◄link ;) sau clasic cu ajutorul andrelelor.


Se trec ochiurile de pe firul contrastant pe doua andrele, iar pe o a treia se ridica 4 ochiuri pentru a evita o gaura la intersectia dintre degetul mare si restul. Se lucreaza circular in punct jerse, spre final se lucreaza punct elastic si se incheie cu croseta.


Pentru a finaliza mitenele tot de croseta m-am folosit , si nu de ac pentru ca reglez mai bine tensiunea firului si "cusatura" este mai uniforma. 





Pentru completari, nelamuriri, explicatii suplimentare... orice... folositi rubrica de comentarii si va raspund cu mare drag!


6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Scuze ca a durat atat! Daca ai orice intrebare incerc sa te lamuresc. Nu sunt asa experta in explicatii.

      Ștergere
  2. Foarte reusite mitenele si pozele! Am si eu asa un fir (doar 50 g) si mi-ai dat o idee grozava ce sa fac din el. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Nu prea sunt eu in masura sa fac tutoriale despre tricotat dar am facut promisiunea ca voi realiza unul si...

      Ștergere