joi, 5 ianuarie 2017

Challah



          Multumesc Anca pentru reteta! De fapt iti multumesc pentru pozele grozave care m-au determinat sa vreau sa fac aceasta paine evreiasca. Asa cum ai zis este cel mai bun aluat ever! Azi am dus cuiva sa guste si toti cei care au incercat-o au fost extaziati. Concluzia e ca data viitoare pun mai multa miere, cateva stafide si o impletesc mai frumos. Sigur ii va placea si lui Andrei.
          Vacanta lui s-a scurtat cu o zi, doua si maine vine acasa. A primit astazi de la mamaie pusca mult asteptata asa ca nu e suparat ca vine mai repede. Nu a nins si a vrut sa mai ramana doar ca sa intampine curierul si sa isi ia jucaria. Eu nici nu am realizat ca maine e deja vineri...


14 comentarii:

  1. Un an bun sa ai! Painea arata tare bine! Sa iti fie intreg anul frumos si bine crescut, ca si painea de pe masa!

    RăspundețiȘtergere
  2. paiii reteta?!undi e reteta maiiii ca arata asa intr-un mare fel!!!Pofta buna!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://simplitaly.wordpress.com/2014/09/27/paine-challah/

      Ștergere
  3. Mmm, ce bine arata! Ce culoare frumoasa au prins. In ce fel de cuptor ai copt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cuptorul de la aragaz. Dar de data aceasta am avut noroc cu un cuptor mai bunicel decat cele de pana acum.

      Ștergere
  4. Pur și simplu îmi ploua în gura:))) Musai sa o încerc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))
      E usor de facut si formidabil de gustoasa, aspectuasa.

      Ștergere
  5. Vai cat de bine poate sa arateeeee
    Trebuie sa fac si eu,,trebuie sa imi adun curajul pentru ca nu sunt deloc dar DELOC prietena cu aluaturile framantate...
    Daca o framant la masina de paine..merge?

    RăspundețiȘtergere
  6. Revin..am vazut reteta si spune c amerge si framantarea la masina de paine...alta intrebare...se coace la 190 de grade cu ventilatie sau fara?
    Pentru ca la cuptorul meu se simte diferenta.Tu ai pus si o tava cu putina apa dedesupt sau iese moale?
    Cam multe intrebari dar arata delicios painica ta si nu ma pot satura de privit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iarta-ma ghemulet dragut ca nu ti-am raspuns! Nu am primit mail cu notificarea pentru aprobarea comentariilor. :( Eu am cuptor normal de aragaz ieftin romanesc, asa ca... nici temperatura nu o stiu si daca vreau ventilatie ii deschid usa :)) O pun la mijlocul cuptorului cu flacara moderata.
      Iese perfecta fara apa, iar daca o pui in tava de cozonac cu atat mai mult. Ea se poate pune si pe tava de la aragaz, dar va avea probabil mai multa coaja mai crocanta. Depinde cum preferi...
      Se framanta atat de putin ca eu nu as mai baga masina in priza. De foarte putina vreme m-am imprietenit cu aluaturile framantate si au ajuns sa imi si placa.

      Ștergere
    2. Multumeeeesc.Daca ma crezi,in afara de o forma de chec mic,din silicon.nici tava mai mare nu aveam.Am gasit la careffour o tava/forma de cozonac potrivita si astazi o pun la treaba.Am sa bag la 190 de grade cum spune reteta si fara apa sau ventilatie...ca sa fiu sugura..
      Revin cu rezultatul :)
      Multumesc frumos.

      Ștergere
  7. Am facut si eu ieri challah, ca vazusem la tine si la Anca si la Carmen pozele imbietoare. A iesit minunata!!! C.H.

    RăspundețiȘtergere