duminică, 19 februarie 2017

Andrei

Cred ca ati observat ca in ultima vreme Andrei apare mai putin pe blog. Acest lucru nu s-a intamplat pentru ca acord mai multa importanta altor lucruri in afara celor care il implica pe el. A crescut. Nu mai sta mereu la fotografiat, nu se mai lasa surprins de aparat atunci cand face ceva si mi se pare mie interesant, isi exprima clar opinia despre poze, nu mai vrea sa apara oricum si cu orice pe blog. Eu am decis sa ii respect dorinta.Nu e chiar grozav sa te vada din greseala un coleg sau o colega in pijamalute doar pentru ca i s-a parut mamei amuzant la momentul respectiv.

E drept ca in ultima vreme nici foarte multe lucruri interesante nu am facut. E foarte ocupat cu scoala (perioada cu inmultirea si impartirea ne omoara!) si am facut mai putine proiecte distractive la scoala de acasa. Pentru matematica i-am descarcat pe tableta o aplicatie destul de haioasa in care daca rezolvi inmultirea arma ta cu laser impusca nava inamica. Il ajuta sa exerseze fara sa para ca invata. Tot caut modalitati distractive de a invata aceste lucruri, dar intr-un final tot la culegere si la rezolvat de probleme si exercitii cat mai multe ajungem. Nu e distractiv, dar nu avem ce face. Avem zile super cand totul merge ca uns, e concentrat, atent si rezolva cu usurinta orice ii dau si zile ingrozitoare cand nu merge nimic...absolut nimic si inclusiv lucruri banale nu le poate face. In aprilie are si Evaluare nationala:scris si citit la romana si la matematica. Nu va fi comod si sper sa treaca cu bine peste asta ca sa nu ramana cu o amintire neplacuta, care sa il inhibe la testarile viitoare. El nici nu prea e obisnuit cu ideea de test... Vom vedea! Tragem aer in piept si aia e!

A fost foarte frig si am stat mai mult prin casa, iar cand este cald de cele mai multe ori alege sa ramana la joaca alaturi de copii si nu sa mearga cu mine la plimbare. Asa cum am zis... a crescut. I-am cumparat niste pantaloni de trening pentru 10-11 ani si imi faceam griji ca ii vor fi mari (el face 9 abia in mai), iar cand i-a imbracat ii veneau ok. Il mai ridic in brate si imi dau seama ca in curand nu voi mai putea s-o fac pentru ca va fi prea greu si inalt. :))

Acum e pasionat de benzi desenate, Nerf, Minecraft si de Lego. Benzile desenate au fost o alternativa grozava la povestile pe care refuza sa le citeasca. In perioada aceasta consider ca poate lectura orice, numai sa exerseze si sa isi imbunatateasca cititul.

Ideea sa facem poze la ce construieste i-a venit lui, asa ca am putut incropi un articol de blog, care sa il aiba personaj principal.
Din fericire pentru noi, l-am invatat pe Andrei sa isi stranga intotdeauna jucariile, chiar daca e neplacut de foarte multe ori si se lasa cu mofturi si figuri... Astfel nu am patit sa calc pe vreo piesa micuta de constructie, lucru foarte popular pe blogurile straine ale mamelor de peste tot. Cel mai tare argument este ca daca nu le strangeel, eu le iau a doua zi cu aspiratorul ;) Ca sa fie mai simplu am pus o placa de polistiren pe care strange tot, iar eu o pot muta cu usurinta ca sa pot aspira. Cand vad ca nu se mai joaca deloc cu ele cateva zile punem lucrurile construite la expozitie si piesele nefolosite intr-o galetusa de pastic. Are chestii facute dupa schemele din cutiutele cu piese, dar si lucruri realizate de el in totalitate. Bineinteles ca de cele din urma este cel mai mandru. Oare exista piese de constructie de acest gen si vrac? Ar fi o treaba...







13 comentarii:

  1. Evaluarea e mai mult o sperietoare. Cu putin mai multa atentie o va trece cu felicitari. De fapt, "trece" nu e cuvantul bun de folosit aici. Nu e un examen propriu-zis. E chiar o evaluare, in urma careia invatatoarea va scrie cateva randuri despre el: puncte tari si puncte slabe. Si asta e tot. Subiectele sunt normale si tot ce are nevoie e sa fie atent.

    Lego pe de alta parte ...... e un fel de sac fara fund. Desigur exista piese vrac. Exista orice ti-ai putea imagina. http://www.emag.ro/seturi-constructie/brand/lego/filter/colectie-f6613,classic-v-563187/c?ref=new_wid_2_15

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut cateva subiecte, stiu ca notele nu apar niciunde. Eu sunt atat de stresata fiindca imi doresc sa faca fata oriunde se duce la scoala incepand cu clasa a V a.

      E... Slava Domnului! Exista si variantele no name pentru aceste piese. E totusi tentant sa ii fac un asemenea cadou cu piese vrac de ziua lui sau o alta zi foarte importanta. Mersi!

      Ștergere
    2. Incearca o alta abordare (stiu ca e grea pentru ca eu o tot exersez de 3 ani si tot nu-mi iese, dar daca suntem mai multe care muncim in directia asta poate facem o diferenta): ai incredere in el ca va face fata oriunde isi va dori sa mearga. E un copil inteligent si sensibil.
      Am citit multa teorie in sensul asta, cu practica stau slab spre prost. Ceea ce iti pot spune cu siguranta este ca daca tu esti stresata el va simti acest lucru si nu va avea incredere in el. Ii va fi frica de greseli si asta il va impiedica sa invete. Pentru ca singurul mod princare poti invata este facand greseli. Daca faci ceva bine de prima data inseamna ca stiai deja lucrul respectiv. Daca gresesti, observi ca ai gresit si te corectezi ai facut o noua legatura intre neuroni si asta e definitia procesului de invatare.
      Poate ar trebui sa scriu articole la mine pe blog in loc sa scriu comentarii kilometrice la altii :))
      Iarta-ma.

      Ștergere
    3. Imi plac comentariile kilometrice! :)
      Vai! Daca ai sti cat de buna sunt la teorie!!!
      Frica asta mea de esec tot din copilarie, educatie se trage si din pacate nu ma pot abtine. :(

      Ștergere
  2. Buna ideea cu placa de poliestiren! mie imi trebuie vreo 5 :D - da, eu calc in piese lego ( ok, acum calc in picturi :D )
    Si mie imi plac benzile desenate, si fiica mii. Citeste zilnic si orice numai sa nu doarma :D

    Fiica mea e in clasa a 3a, fix cu un an mai mare, asa ca am trecut prin pasii astia anul trecut. Evaluarea e o sperietoare, si asta o zic si prietenele mele cu copii de aceiasi varsta prin scoli diferite bucurestene.
    Cu inmultirea si impartirea am luat-o din timp ( o iau cu mine la piata si facem calcule in real-life, asa ca atunci cand le-a inceput la scoala deja le vazuse necesitatea si stia bazele). De invatat am invatat logic ( pe cat de logic vazui eu, injinera): mai intai sa numere din 2 in 2, din 3 in 3, etc asa ca a venit usor inmultirea: tabla cu 2, apoi tabla cu 4, apoi cu 3 si dupa aia cu 6. Celelalte au venit din firesc, calculele de sus: 7 x9 sau 7 x 8 (si impartirea aferenta) le-a amestecat mult timp, si acum le mai ameteste, dar pt asta nu ne-am suparat, nu poa sa fie copchil perfect. Apoi am luat ca o joaca inmultirea lui 1x1 2x2 3x3 4x4 etc. sa aiba axa si repere.
    ( asa e cu mama injinera, injinerii tot felul de chestii :D :D )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac. Andrei nu prea citeste, dar e asa de incantat de BD!
      Si eu am facut inmultirea in clasa a doua. Imi aduc aminte ca desi eram printre elevii buni ai clasei cand am ajund in a treia inca nu o stapaneam bine...

      Ștergere
  3. :))) nu pot sa cred, același truc cu aspiratorul il avem și noi. Mă bucur ca încă funcționează la 9 anisori:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo daaa... Este ultimul argument folosit. Totusi nu am chiar de ce ma plange fiindca intotdeauna a strans jucariile si de multe ori am remuscari ca am exagerat uneori cu acest aspect :(

      Ștergere
  4. :) Eu dupa ce am calcat de o mie de ori pe piese lego, am strans cateva seturi pentru ca erau peste tot:)). Nu m-am gandit la aspirator:)), nici nu stiu daca ar merge, Ilinca dupa ce se plictiseste de o jucarie e foarte darnica cu ea...chiar si cu aspiratorul. Are cateva jucarii care-i sunt favorite de la inceput, restul vin si pleaca...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfuai! Andrei nu vrea sa renunte la NIMIC, nici macar la cele stricate. Am vrut sa facem colete pentru copiluti nevoiasi din jucariile cu care chiar nu se joaca si nu am reusit sa il conving. Plange la propriu, cu lacrimi d'alea mari ce i se rostogolesc pe obraji... Eu sunt de parere ca gesturile altruiste nu se fac cu forta si nu ar invata nimic daca l-as obliga sa le dea. Mai am rabdare... Il vad ca e sensibil si foarte empatic asa ca nu imi fac griji.
      Jucariile i le dau prin rotatie si se bucura de cele pe care nu le-a vazut de mult timp de parca ar fi noi. :))

      Ștergere
    2. parca ar fi frate cu Georgia. asa e si ea. daca vreau sa dau o jucarie de acasa, o dau cand nu e ea. Alteori o invat sa fie generoasa, dar cand alege iti sta mintea in loc ce poate ea sel;ecta din cate un morman urias de jucarii. dar o las in pace. si generozitatea se invata in pasi mici. spre es nu are nicio problema daca ii cumparam ceva nou unui copil, oricat ar fi de mare si de scump, dar sa nu dam din ce-i al ei.

      Ștergere
    3. Poate ca ar merge mai usor daca ar stii cui ofera jucariile respective. La noi a functionat invers. Eu am cumparat special pentru donat produse cosmetice (sapun, gel de dus, crema de maini) si alimente. Le-am dus impreuna cu cea mica celor care colectau si i-am rugat sa ne trimita poze cu cei ce le-au primit. (n-am avut curaj sa mergem sa le ducem chiar noi pentru ca pe mine ma darama rau de tot saracia altora, o retraiesc pe a mea din copilarie si nu mai pot functiona cateva saptamani) I le-am aratat Anei si apoi a fost mai usor (la urmatoarea colectare) sa dea ceva din ceea ce avea ea.
      La cel mare a fost neplanificat. Langa usa de la Mega era o mama cu un bebelus in brate si un copil de 4-5 ani pe langa ea care cersea. Pe el l-a impresionat atat de tare incat a trebuit sa ne intoarcem de acasa ca sa le aducem cateceva. I-a adus celui mare o masinuta si vroia sa ii dea mamei bani din rezerva lui, insa l-am sfatuit sa ii cumpere ceva de banii respectivi.

      Ștergere
    4. Loredana acum e randul meu sa zic ca Georgia parca e sora cu andrei :))
      Maria nu merge. Pur si simplu nu poate renunta la lucrurile lui. Cred ca ar contribui cu bani din pusculita ca sa iau ceva, dar sa nu dau din ceva ce a fost/este al lui. M-ar fi ingrijorat lipsa de empatie, dar faptul ca nu da din ce e al lui nu ma streseaza atat de rau.

      Ștergere