marți, 23 mai 2017

Antiparenting

Am terminat de citit azidimineata ultimele pagini din carte. A fost o lectura usoara, simpla care contine cuvinte deloc pompoase si care iti ajung repede la suflet. Scrie cum numai un moldovean o poate face.

Nu am aflat din ea ceva nou, dar mi-a reconfirmat intr-un fel duios ca nu gresesc, ca aveam dreptate cand am renuntat sa citesc articolele de pe internet despre cresterea copiilor, ca nu aveam de ce sa ma simt mizerabil printre atatea mame perfecte. Uneori chiar daca stim in sufletul nostru ca facem bine ce facem, ca nu suntem nebuni chiar daca suntem in minoritate neconformandu-ne trendului avem nevoie de confirmari. Sunt acele momente cand te intrebi: Ma! Dar oare nu-s eu nebuna? Ca prea multa lume e...altfel decat mine. Asa a fost aceasta carte pentru mine...

Intotdeauna am considerat cresterea  in mod traditional una buna. Nu sunt o inchistata, nu sunt adepta pumnului in gura nici la propriu si nici la figurat. Dar copilul trebuie sa aiba reguli bine stabilite, copilul trebuie sa isi stie locul. Sunt si voi fi mai intai de toate mama lui si daca suntem destul de norocosi vom deveni si prieteni. Cresc un viitor barbat, cap de familie si el trebuie sa stie asta.

Daca voi mai alege de pe raft o alta carte de a dansului? In mod cert da. :)


8 comentarii:

  1. Ma bate gandul sa o citesc si eu si totusi nu stiu, mi-a lasat un gust amar grupul de FB cu acelasi nume, dar am inteles ca e altfel cartea.
    Eu sunt intre doua luntre, ma informez mult si incerc o abordare intre AP si reguli...bine, pitica nu are nici doi ani, deci...mai am de invatat.

    Ma bucur ca ai scris despre asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cartea am gustat-o din plin si coincide intru totul cu viziunea mea in ceea ce priveste cresterea unui copil. Imi pare rau ca mi-a luat atat sa ma incred mai mult in instinctul meu. A fost o perioada lunga de frustrari si pendulari inutile intre modalitati diferite de crestere, educare.
      Poate voi scrie mai mult alta data cand voi avea mintea mai relaxata. :)
      Sa iti traiasca fetita!

      Ștergere
    2. Am fost si eu membra a grupului vreo doua zile si m a oripilat, cartea insa e cu totul altceva:). Poate nu mi plac mie grupurile de pe facebook totusi:))

      Ștergere
    3. Nici mie nu imi plac deloc grupurile de pe facebook oricare ar fi tema lor.

      Ștergere
  2. Rezonez intru totul cu ce spui tu...si da ...dumnealui scrie tare bine...am cateva carti in biblioteca...Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are un scris lin, calm... limpede. Imi place tare mult. Vreau sa iau cartea despre copilaria dumnealui si apoi... mai vad. :)

      Ștergere
  3. parintele Savatie e un scriitor deosebit.

    RăspundețiȘtergere